Acasa Piata Auto Efectele eliminarii timbrului de mediu persista in piata. Inmatricularile de masini second-hand din import au depasit 50.000 de unitati in martie

Efectele eliminarii timbrului de mediu persista in piata. Inmatricularile de masini second-hand din import au depasit 50.000 de unitati in martie

de Vlad Barza

Eliminarea timbrului de mediu continua sa se vada in cifrele de inmatriculari, luna trecuta fiind inscrise in circulatie peste 50.000 de masini second-hand din import, cu aproape 30% mai putin decat in februarie. Datele DRPCIV arata ca si tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern au depasit 50.000, scazand insa fata de februarie. Disparitia timbrului de mediu a deblocat piata si i-a facut sa intre in legalitate pe multi dinre cei care au vandut in trecut masina fara sa faca acte. In plus, erau multe masini la care timbrul de mediu facea cat peste jumatate din valoarea vehiculului, iar acum si aceste masini si-au gasit cumparator.

Luna trecuta s-au inmatriculat 51.684 masini second-hand din import, dublu fata de martie 2016, insa cu 16.000 mai putin decat in februarie. Datele lunare din ultimii zece ani privind inmatricularile de masini second-hand din import arata ca o singura data luna martie a avut cifre mai mari: in 2009 cand totalul s-a apropiat de 53.000 de unitati. Cele mai multe masini SH aduse luna trecuta au fost Volkswagen, cu aproape 13.000 si Opel, cu 6.500. In februarie Volkswagen s-a apropiat de 20.000 de unitati.

Luna trecuta s-au inmatriculat 6.915 masini noi, cu 5% mai mult fata de martie 2016. De opt ori mai mare a fost insa numarul de tranzactii cu masini second-hand pe plan intern: 54.911, cu cateva procente mai putin decat in februarie 2016, insa cu 170% mai mult decat in martie 2016.  Datele pe ultimii zece ani privind luna martie arata ca suntem in fata unui record pentru reinmatriculari, cele mai mari valori fiind inregistrate pana acum in lunile martie din 2008, 2010 si 2011, cand s-a depasit valoarea de 33.000 unitati.

Disparitia timbrului de mediu a deblocat tranzactiile pe plan intern, mai ales in cazul celor cu masini diesel Euro 3 la care taxa putea depasi lejer si jumatate din valoarea masinii. Acum, fiind inlaturat obstacolul financiar numit timbru de mediu, oamenii isi vand mai repede masinile.

Ca timbrul de mediu a blocat tranzactiile second-hand pe plan intern o arata si cifrele lunare publicate de DRPCIV. De exemplu, daca in 2012 media lunara era de 30.000 de masini SH tranzactionate in tara, in 2013 aceasta a scazut aproape la jumatate si pana in 2016 au fost rare lunile in care s-au depasit 20.000 de unitati.

Per total, in primele trei luni ale acestui an s-au inmatriculat in tara 22.300 de masini noi si peste 128.000 de masini second-hand din import. Numarul de tranzactii cu masini second-hand pe plan intern s-a apropiat de 120.000.

Anul trecut au fost aduse 300.000 de masini second hand din import, iar in acest an un nivel similar ar putea fi atins la vara, iar pe intregul anul estimarile APIA si ACAROM erau ca se va trece de 500.000 unitati, ceea ce ar insemna de peste patru ori mai mult decat numarul de masini noi.

8 comentarii

jkl 11 aprilie 2017 - 18:57

din care 90% brecuri cu 500000real la bord arata tipla si merge mai bine ca noua ca s-a lasat motoruli

Reply
ovi789 11 aprilie 2017 - 19:07

Cand o sa bage impozitul pe noxe, o sa fie suparare mare. Am observat si eu ca la RAR e plin de cotete parcate peste tot.

Reply
Doru 11 aprilie 2017 - 19:51

De fiecare dată prezentați aceeași situație ”alarmantă” însă nu am văzut un articol pe temă ”muncit”, și anume: câte din mașinile SH înmatriculate provin din … Bulgaria?!?

Altfel spus, foarte mulți români care conduceau mașinile înmatriculate la Sud de Dunăre, practic intră acum în normalitate și plătesc taxe și impozite în România!

Puteți solicită aceste informații la MAI și veți vedea că efectul eliminării timbrului de mediu (o aberație condamnată și de UE) este revenirea la normal!

Reply
gege 13 aprilie 2017 - 14:58

"Altfel spus, foarte mulți români care conduceau mașinile înmatriculate la Sud de Dunăre, practic intră acum în normalitate și plătesc taxe și impozite în România! "

Mici sanse, deoarece cine le-a inmatriculat pe BG a facut-o si pentru a evita RCA si impozit mai mare din Ro.
Adica odata ce mananci un rahat, alt rahat care e doar putin mai nasol dar mai aproape, nu va fi convingator.

Reply
Nautilus 12 aprilie 2017 - 09:57

Cu mai bine de 10 ani în urmă, ne zbăteam să fim băgați undeva. Noi am fi zis că în UE. Bruxellezii ne-ar fi băgat cu plăcere altundeva, dar nu-i lăsa interesul politic.

Pe vremea aia, era moda emo. Adică o mașină nouă, modernă, trebuia zgâriată cu cuțitul până arăta ca un emo care s-a tăiat cu lama.

De câte ori încercai să afli ce și cum, de vină erau ”țiganii”.

Cine a rupt ștergătoarele? Ăăă… niște țigănuși, voiau să le fure și să le vândă în talcioc.
Cine a furat oglinzile? Un țigan, a plecat cu ele în piață.
Cine a rupt emblema? Niște țigani beți.
Cine a îndoit ușa? A trecut un țigan și a dat cu bocancul în ea.
Cine a zgâriat? Un țigan cu briceagul.

Păi dacă nimeni n-a văzut, n-a auzit, nu știe, nu declară nimic… de unde știau atât de precis că au fost țiganii?

Și, dacă ei erau hoți, de ce stă hoțul să facă un efort fizic, să zgârie sau să rupă, când nu capătă niciun profit din asta?

Acum e o ”situație alarmantă datorată samsarilor”, iar atunci era o ”situație alarmantă datorată țiganilor / cocalarilor / golanilor”.

În ambele cazuri Fiscul, asigurările, dealerii și service-urile aveau de încasat, impozite, taxe, asigurări și tarife. Dar, în loc să se bucure și să ia banul, erau ocupați să dea alarma.

Reply
Gica-Contra 12 aprilie 2017 - 10:10

Singurii care au de pierdut sunt dealerii ca nu-si mai pot face planul/plinul. In rest, cu toate neajunsurile pricinuite mediului (desi si asta e discutabil, pt. ca masinile astea sh rulau in tarile de origine, deci erau ok) toata actiunea asta eu o numesc motorizarea Romaniei. Ne mai trebuie doar drumuri, insa asta nu cade in sarcina soferilor.

Reply
was 12 aprilie 2017 - 23:57

Nu cred ca toate acele vehicule numite "cazane" rulau in tara de origine (Germania) la momentul cumpararii. Poate erau fara TUV (ITP), adica sunt sigur ca majoritatea nu au valabil.

Reply
Paul 12 aprilie 2017 - 12:48

"Luna trecuta s-au inmatriculat 6.915 masini noi, cu 5% fata de martie 2016" Cu 5% mai ce? Mai mult, mai putin?

Reply

Lasa un comentariu