Acasa Romania Noul Suzuki Ignis porneste de la 9.450 euro cu TVA in Romania

Noul Suzuki Ignis porneste de la 9.450 euro cu TVA in Romania

de Adrian Mitrea

Suzuki Ignis (sursa - Suzuki)

Noul Suzuki Ignis a fost relansat si porneste, in Romania, de la 9.450 euro cu TVA. Masina a fost prezentata la Salonul Auto de la Paris in toamna anului 2016, iar acum a ajuns in showroom-urile din Romania. Generatia anterioara a modelului a fost produsa in perioada 2000-2008 si intrerupta ulterior pana in 2016, cand modelul a fost complet regandit.

In Romania sunt disponibile patru variante, doua dintre ele cu sistemul de tractiune integrala ALLGRIP AUTO, in trei niveluri de echipare (GL, GL+ si GLX). Suzuki Ignis este echipat cu motorul pe benzina 1.2 DualJet (K12C).

Plansa de bord beneficiaza de materiale cu o textura premium, ce ofera impresia de spatiu aerisit, spune Suzuki. Accentele Orange si Titanium adauga un plus de calitate interiorului si completeaza imaginea de crossover a modelului Ignis.

Noul Ignis este disponibil in 14 variante de vopsea pentru caroserie, dintre care trei nuante noi si cinci versiuni two-tone. Alegerea culorii exterioare influenteaza si accentele de culoare din interior.

Vopseaua metalizata costa 250 euro, iar cea metalizata two-tone costa 650 euro.

Masina are un portbagaj de 267 litri (227 litri pentru modelul ALLGRIP), iar scaunele spate sunt glisant si spatarele pot fi pliate pentru a obtine o podea plata de incarcare.

Noul Ignis este disponibil fie intr-o versiune cu cinci locuri, fie intr-o verianta cu patru locuri (datorita banchetei culisante, care are un raport de rabatare de 50/50).

Cu o garda la sol minima de 180 mm, noul Ignis ofera performante excelente pe drumuri accidentate, propunand o pozitie inalta la volan, mentioneaza Suzuki.

Sistemul audio include un ecran tactil cu functii intuitive, asemenea unui smartphone. Un smartphone poate fi de asemenea conectat via Bluetooth sau prin intermediul unui cablu USB pentru a utiliza aplicatiile compatibile pe acesta prin intermediul ecranului sistemului audio. Prin intermediul acestui ecran pot fi controlate si alte functii, precum radioul, camera video pentru marsarier si navigatia.

Noul Ignis dispune atat de sistemul Android Auto, cat si de Apple CarPlay, iar sistemul MirrorLink permite afisarea diferitelor aplicatii din smartphone-ul utilizatorului pe ecranul tactil al vehiculului, oferind astfel posibilitatea de a le accesa in voie.

Noul Ignis beneficiaza de conceptul Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) ce ofera un grad sporit de siguranta in cazul unei coliziuni. Printre componentele sale se numara si structuri detasabile care absorb energia impactului in momentul unei coliziuni, o structura a caroseriei care disperseaza eficient energia impactului si o structura regida a cabinei.

Printre echipamentele de siguranta se numara sistemul ESP (Electronic Stability Program), care asigura stabilitatea la rulare, care in situatia unui impact frontal sau lateral, alaturi de airbagurile frontale, laterale si cortina, contribuie la protectia ocupantilor vehiculului, dar si sistemul de asistenta la franare cu camera video dubla (DCBS – Dual Camera Brake Support).

Camerele stereo montate pe vehicul ca echipament suplimentar de siguranta functioneaza asemenea ochiului uman, detectand linia de demarcare a benzilor de rulare, precum si prezenta unor obstacole in fata vehiculului. Detectand dimensiunea si forma, camerele pot determina daca obstacolul este un pieton sau un alt vehicul.

De aici decurg trei caracteristici si functii avansate de siguranta: 1) asistenta la franarea de urgenta, in momentul detectarii unui obstacol; 2) avertizarea in momentul schimbarii involuntare a benzii de rulare si 3) avertizarea in momentul parasirii traiectoriei vehiculului, la viteze de 60km/h+. Toate aceste sisteme iau adus modelului Suzuki Ignis un scos de 5 stele din 5 posibile la testele Euro NCAP, iar versiunea de baza, care nu le are, a obtinut 3 stele din 5.

Versiuni disponibile in Romania

  • Ignis 1.2 GL Dualjet 2WD – 9.450 euro (TVA inclus)
  • Ignis 1.2 GL+ Dualjet 2WD – 10.350 euro (TVA inclus)
  • Ignis 1.2 GL+ Dualjet ALLGRIP – 11.900 euro (TVA inclus)
  • Ignis 1.2 GLX Dualjet ALLGRIP – 13.350 euro (TVA inclus)

5 comentarii

Mihai Popescu 7 ianuarie 2018 - 17:27

Sperante mari….deceptii si mai mari ….

De o luna sunt posesorul unui Suzuki Ignis GLX 4×4 deci gama sa zic asa full option cel putin pentru prapadita asta de tara unde se varsa toate gunoaiele lumii. Ce sa zic ca aspect si date tehnice de pe hartie / pret a fost incantatoare si bate cam tot ce am vazut momentan pe piata asemanator doar ca reclama mincinoasa si nesimtirea se manifesta si la japonezii cei excroci ca si la europenii nostrii de 2 lei doar sa-si vanda gunoaiele lor. Ia sa facem o analiza a ceea ce se prezinta de catre dealeri, ce scrie in fisa tehnica si ceea ce este in realitate pentru ca am constatat cu uimire ca baietii modifica fisa tehnica vizibila pe internet in functie de cum mai descopera soferii minciunile lor si probabil cum ii mai injura:

1. Intrebare client: Geamurile actionate electric au impuls?
Raspuns dealer: Da doar pe partea soferului. Raspuns pe jumatate adevarat pentru ca retarzii de ingineri japonezi nu au stiut sa puna impuls decat la coborarea geamului nu si la urcarea lui. Cand eu am studiat lista de pe net …acolo era specificat impulsul pe geamul soferului acum l-au scos. Deci depinde cum vreti sa vedeti acest raspuns…Pe jumatate adevarat sau pe jumatate mincinos.

Bun unii vor spune ca sunt nebun cusurgiu si ca le caut cu lumanarea. Sper sa aveti rabdarea sa cititi pana la capat si sa decideti singuri. As vrea sa mentionez faptul ca inainte de aceasta masina am fost posesor de Citroen C3 model 2006 care dupa parerea mea a fost o masina saraca in dotari cu multe defecte de constructie lucru pe care l-am semnalat francezilor impreuna cu toate urarile de neam si tara, de frigidere umplute cu carne si caldura mare, din dotare la acel moment. Dar … nu credeam ca e loc si de mai rau …

Un prim exemplu neplacut a fost faptul ca lipseste lumina din torpedou… dar sa nu fim rautatiosi ca nici la C3 nu exista….Da macar ala avea totusi lumina in portbagaj …. Problema s-a rezolvat cu 2 lanterne cu barerii cumparate de la Carffour si lipite pe peretii laterali ai portbagajului…la fel si lumina in torpedou ….ah nu ma pot opri din rautati.

Citroenul C3 avea si un ingenios sistem de temporizare la stergatoarele de parbriz. Daca de exemplu Renault are temporizatorul in functie de numarul de picaturi cazute pe parbriz ceea ce implica senzori in parbriz costuri ridicate, Citroen a ales (si a ales bine) temporizatorul de stergatoare in functie de vireza masinii …astfel variind de la mers in continuu pe viteza mica la 140Km/h la total intermitent din 3 in 3 secunde la statul pe loc. Ca sa nu mai spun ca pe viteza intermitent francezii si probabil nu numai ei, au integrat si stergatorul de pe hayon astfel ca daca stergatoarele sunt setate pe intermitent si bagi mars-arier-ul stergatorul pe spate porneste si el semn ca masina a inteles ca boul de la volan ar vrea si el sa dea cu spatele si afara ploua…. Retarzii de la suzuki au ales modelul Daciei 1310 fratioare adica ala cu …. ce vrei ma? Daca ai nevoie da-ti drumude maneta putoare ordinara la stergator in spate nu vrei sa te sterg si la fund in anul 2017?

O mare realizare pentru suzukioti a fost cred automatul de faruri …mama cred ca s-au strofocat rau sa-l descopere. Iar sunt rautacios. Dar sa trecem mai departe…

Masinile mai inteligente au o consola pe usa soferului care contine un buton de blocare a usilor din spate si / sau separat un buton de blocare al geamurilor …un sistem de securitate pentru copii mici cum se cunoaste el de care cei care au avut masini nu pocnitori. In timp ce la masini adevarate usile se pot incuia automat la plecarea de pe loc a masinii suzukistii au marsat in continuare pe ideea ia mai dute pe unde ai iesit daca vrei fa-ti si masina incuie usile numai la apasarea pe buton. Mai mult decat atata daca vrei sa te mai dai si jos trebuie sa dai tu cu degetelul de descuietoare ca retarzii nu au stiut cum sa faca sa se deschida usa dinauntru cand tragi de maneta de deschidere …adica frate … Dacia aia veche din 80 era chiar mai desteapta ca asta…. In fine despre blocarea geamurilor nu mai comentez fiindca mecanismele in acest caz si logica bolnavilor mintal din industria auto este inexistenta asa ca multe cretinisme am intalnit pana acum. Ma multumesc sa spun ca cea mai buna consola intalnita de mine a fost cea de pe Renault Megane II sedan 1,9DCI full option facut in Turcia care chiar facea totul cum trebuie.

Ei si incet incet ajung la ultima descoperire de hotie japoneza. Ia sa vedeti despre ce este vorbaaa. Ca mai toate autoturismele din ziua de azi, fara sa inteleg aceasta mentalitate complet retardata si de o excrokerie iesita din comun nici suzukistii nu dau roata de rezerva, mai mult locul de roata este o caricarura in care abia daca incape o roata de rezeva slim dara-mi-te una normala, umplut cu expandat in care pun si ei 2 fiare acolo sa pacaleasca fraierii. Venit de la o aventura in fundul Bulgariei cu o masina care daca nu avea roata de rezerva poate nici acum nu ajungeam sa mai scriu randurile astea m-am interesat si m-am dat peste cap si am facut rost de roata slim cu cric de Dacie 1300 sanatos cu coarba cu tot ce trebuie pe care cu multa maiestrie am reusit sa le fixez in caricatura aia de loc de sub portbagaj. Si ca sa fie tacamul complet fiindca am inteles repede ca Ignisul asta este de fapt o Dacie din 80 de 2 ori mai scumpa Am pastrat si lada de scule de la nostalgica masina care sa tot cantareasca si ea vreo 15 Kg asa. De fapt roata de rezerva cu sculele aferente si cu lada si alte cateva maruntisuri sa cantareasca in portbagaj si sub el vreo 50-60 de KG cu totul asa. Dupa ce am aranjat totul in asa fel incat in portbagaj sa mai pot incarca 2 sticle de cate 10l de apa plata si un bax de apa minerala de 12l si o sacosa cu cumparaturi de vreo 25 de Kg si ea, am constata cu stupoare ca puntea din spate sta pe tampoanele de cauciuc si ca nexam suspensie spate. Am crezut ca sunt io prost si ca am incarcat-o prea mult astfel ca am refacut calculul. Tota greutatea adaugata de mine in portbagaj sa faca vreo 100 de KG cu totul si masina se pune pe tampoane??? Pai ma japonejilor banditi daca mai pun si 2 persoane pe banketa din spate ce face ma se rupe trotineta? Ma uit in fisa tehnica a marii masini si vad ca pe spate pot pune o sarcina utila de la 905+X=1330 –> X=425 KG Dar cum oamenii sunt calculati la o greutate de 80 de KG si 2 oameni stau pe fata atunci pe spate rezulta ca pot pune o greutate de 425-160=265 de Kg. Hai sa nu fiu rautacios si riguros si sa pun 2 oameni a 80Kg plus bagaje asta inseamna 160+50=210 KG. Pai ba japoneji hoti si banditi daca io am pus-o pe burta cu 100 de kg de unde mamicile voastre cu ochii oblici sa mai suporte pocnitoarea asta de masina inca 110 Kg ma retadatilor???

Acest ultim defect al acestei masini ma face sa spun ca japonezii de la suzuki sunt niste retarzi niste hoti si niste excroci asa ca romanasi daca vreti sa va frigeti …faceti ca mine…

Cu stima,
Mihai

Reply
Adrian Mitrea 7 ianuarie 2018 - 21:39

Salut, Mihai! Îți mulțumesc pentru comentariul detaliat!
Din toate cele scrise de tine pot să înțeleg un lucru: ești cun client nemulțumit de alegerea făcută.
Îmi pare sincer rău pentru asta.
Tot ce reclami este tipic mașinilor low cost japoneze, ceea ce ai și cumpărat.
Practic ai avut așteptări prea mari de la o mașină care este un fel de Matiz mai modern și cu 4×4.
Cu o documentare mai temeinică și cu test drive ai fi eliminat 99% dintre nemulțumiri, pentru că fie ai fi descoperit mașina. Toate puteau fi observate la un test drive (poate nu și treaba cu suspensia spate/greutatea). Cu atât mai mult cu cât pari un om fin cunoscător al mașinilor (exemplele de detalii de la alte modele), mă surprinde că ești surprins de aspectele semnalate la acest Suzuki, toate fiind considerate normale în această categorie de preț și în această clasă de mașini…
Salutări!

Reply
Criss 10 aprilie 2018 - 14:08

Daca erai baiat destept, te uitai si tu la masina inainte de a o cumpara…. faceai si un test drive si gata…

Reply
Criss 10 aprilie 2018 - 14:47

am uitat sa mai scriu ceva…. pentru mersul cu spatele ai camera,una foarte buna chiar… ușile din spate se pot bloca manual, ca sa fie deschise numai de pe partea exterioara…..deci…..

Reply
Gogu 15 aprilie 2018 - 07:11

O fi cumparat-o online 😂

Reply

Lasa un comentariu