Acasa Design Joel Piaskowski, designer Ford: Moda tabletelor multimedia pe bordul masinilor, inspirata din modul in care oamenii tin telefonul in mana cand conduc

Joel Piaskowski, designer Ford: Moda tabletelor multimedia pe bordul masinilor, inspirata din modul in care oamenii tin telefonul in mana cand conduc

de Adrian Mitrea

Ford Fiesta ST 2018 (sursa - Ford)
Ford Fiesta ST 2018 (sursa - Ford)

Noul Ford Fiesta, care va fi lansat incepand cu vara acestui an, vine cu o tableta multimedia amplasata mai ergonomic pentru sofer si este neincastrata in bord pentru ca designul plansei de bord sa fie mai aerisit. In plus, pozitionarea este inspirata din modul in care oamenii tin telefoanele in mana atunci cand conduc, a spus Joel Piaskowski, designer Ford, pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Geneva (9-19 martie).

„Au existat comentarii ca sistemul nu pare integrat in bord, ci atasat. Din pacate oricum ne-am obisnuit sa tinem in mana tabletele sau telefoanele. Asa ca pozitionarea pe care am ales-o este inspirata din viata, dar in spiritul sigurantei si ergonomiei: sa fie cat mai sus, ca soferul sa nu piarda drumul din campul vizual atunci cand se uita la sistemul multimedia. Si sa poata fi actionat cu usurinta, prin simpla intindere a mainii. (…) Daca am fi integrat sistemul in bord ar fi aratat butucanos. Asa este mai aerisit”, a spus Piaskowski.

Intrebat ce au pe bord versiunile Fiesta mai putin echipate, oficialul Ford a precizat ca versiunile de intrare in gama au un suport pentru telefon, iar cele intermediare un ecran mai mic al sistemului multimedia.

Ford Fiesta Vignale interior (sursa - Ford)
Ford Fiesta Vignale interior (sursa - Ford)

La noua Fiesta accentul a fost pus pe cresterea calitatii si pe conservarea elementelor apreciate de clientii actualei Fiesta.

„Ce am facut a fost sa vedem ce le place oamenilor la actuala Fiesta si sa interpretam toate aceste lucruri intr-o maniera evoluata, sa avem aceeasi <<Fiestaness>>, dar intr-un mod mai premium. Am mutat stopurile si le-am dispus orizontal pentru a sublinia latimea masinii. Acum sunt din doua bucati si arata mai premium”, a declarat Joel Piaskowski.

Desigur, e discutabil ce inseamna „premium” in acest context. BMW Seria 1 si Audi A3 au, intr-adevar, stopuri din doua bucati, insa Mercedes-Benz Clasa A are un singur bloc optic, fix, hayonul deschizandu-se fara el. La fel si gama MINI cu 3 si 5 usi. In orice caz, din punct de vedere constructiv este mai scump, deci „mai premium” sa ai un bloc optic spate din doua bucati, cablajele fiind mai complicate, iar alinierea tuturor componentelor mai problematica.

La standul Ford la de la Salonul Auto de la Geneva vedeta a fost noua generatie Ford Fiesta ST, iar alaturi de ea au fost prezentate si versiunile celelalte ale modelului. Toate au interioare inchise, in care predomina tapiteria neagra. Intrebat de ce nu sunt expuse si versiuni cu tapiterie de culoare deschisa, Piaskowski a spus ca tendinta in Europa merge in directia interioarelor negre.

„Nu exista optiune pentru interior deschis la culoare. Ce am observat, in Europa, este ca oamenii prefera tot mai mult interioarele inchise. Inca exista in Sudul continentului cerere pentru habitacluri mai luminoase, dar in in principiu oamenii fug de interioarele deschise la culoare pentru ca se murdaresc repede. (…) Chiar daca nu avem culori deschise pentru interior, am optat pentru tuse de culoare ici si colo, prin pachete de personalizare pe care clientii le pot alege”, a explicat oficialul Ford.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017

Ford Fiesta Titanium in sectiune (sursa - 0-100.ro)
Ford Fiesta Titanium in sectiune (sursa - 0-100.ro)

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments