Acasa Anvelope Anvelope mai scumpe in 2017. Principalii producatori au majorat deja preturile sau urmeaza

Anvelope mai scumpe in 2017. Principalii producatori au majorat deja preturile sau urmeaza

de Adrian Mitrea

Goodyear Eagle Asymmetric (sursa - caranddriving.com)

Preturile la anvelope au inceput sa creasca inca de la final de 2016, iar acum toti producatorii au preturi ajustate in sus. Motivul? Scumpirea materiilor prime. Contactati de 0-100.ro, marii fabricanti de anvelope au venit si cu explicatii in acest sens.

“Din cauza cresterii costurilor cu materiile prime – in special din cauciuc natural, butadiena si petrol – Grupul Michelin a anuntat oficial pe 3 februarie 2017, ca va creste pretul anvelopelor sale pe piata europeana de inlocuire”, se arata in raspunsul Michelin, transmis 0-100.ro.

Procesul de scumpire se desfasoara chiar acum.

“Aceasta crestere, care poate fi de pana la 8%, in functie de anvelope, pentru autoturisme si camionete, pentru camioane, utilaje industriale, agricole sau pentru segmentul de 2 roti, va intra in vigoare pana la sfarsitul lunii aprilie 2017. In functie de modificarile costurilor cu materiile prime, grupul poate ajusta pozitionarea pretului produselor sale. Reamintesc faptul ca distribuitorii sunt liberi si responsabili pentru fixarea pretului final pentru vanzarea anvelopelor”, a explicat Martin Thiollier, director comercial Michelin pentru Europa Centrala si de Sud, in raspunsul sau pentru 0-100.ro.

Si germanii de la Continental au anuntat scumpiri ale anvelopelor.

“Am crescut preturile in trimestrul al patrulea (Q4) din 2016 pe unele piete si continuam strategia si in altele. Scumpirea materiilor prime genereaza costuri suplimentare de 500 milioane euro pentru noi (pe an – n.r.)”, a spus Elmar Degenhart, presedintele concernului Continental, raspunzand unei intrebari adresata de 0-100.ro despre scumpirea anvelopelor.

In februarie 2017 si Bridgestone Europa a comunicat faptul ca preturile anvelopelor vor creste, cu 8%, pentru autoturisme, autoutilitare, SUV-uri si motociclete.

Si italienii de la Pirelli au anuntat in februarie 2017 majorarea preturilor la anvelope, cu pana la 9%.

Grupul francez Michelin detine marcile Michelin, BF Goodrich, Kleber, Tigar, Kormoran, Uniroyal (in America de Nord) si Riken.

Germanii de la Continental au marcile Continental, Barum, Matador, General Tyre, Gislaved, Semperit, Viking, Mabor, Euzkadi, Sime Tyres si Uniroyal (in Europa).

Firma japoneza Bridgestone opereaza marcile Bridgestone, Firestone, Daytona si Europa.

Pirelli are marcile Pirelli, Ceat si Courier.

Grupul american Goodyear Dunlop nu a raspuns solicitarii 0-100.ro privind impactul scumpirii materiilor prime asupra preturilor finale ale anvelopelor. Acest grup detine marcile Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Debica si Kelly.

Avand in vedere toate acestea, este iminenta cresterea preturilor anvelopelor in cele mai multe cazuri, in 2017, cu mentiunea ca, in functie de tara si de politica firmelor care vand catre clientii finali, preturile ar putea creste chiar mai mult decat au anuntat producatorii sau, dimpotriva, marjele dealerilor vor fi mai mici si anvelopele isi vor mentine neschimbate preturile (sau vor fi mai ieftine).

Cert este ca atunci cand esti in cautarea unor cauciucuri noi pentru masina ta este bine sa verifici preturile la mai multi dealeri pentru ca pot exista diferente de pret chiar si de ±30% pentru aceeasi anvelopa.

2 comentarii

geo 29 martie 2017 - 12:49

A crescut pretul petrolului si noi nu stim? Ce scuza pe aia de la miseli(n)…

Reply
Chris 29 martie 2017 - 21:16

S-ar putea afla ce a determinat cresterea pretului materiilor prime? Si materiile prime sunt livrate de X furnizori de pe Y continente, deci aflati in conditii relativ diferite. As fi curios daca chiar e o crestere justificata.

Pe de alta parte, pt ca pretul final sa creasca cu 8% pretul materiilor prime ar trebui sa creasca cu 20-30% (estimare total grosiera) pt ca aportul pretului materiilor prime in produsul final e de obicei sub jumate, costul cu mana de lucru, cu cercetarea, cel de productie avand un cuantum total peste costul materiilor prime. Asadar devine cu atat mai curios ce a generat aceasta crestere de pret considerabila.

Reply

Lasa un comentariu