Acasa Piata Auto Gabriel Sicoe, seful ACAROM: Pe piata masinilor noi deja se inregistreaza diminuari la anumite modele care sunt puternic concurate de masinile second hand din import

Gabriel Sicoe, seful ACAROM: Pe piata masinilor noi deja se inregistreaza diminuari la anumite modele care sunt puternic concurate de masinile second hand din import

de Vlad Barza

Audi 80 2.8E quattro (sursa - Audi)

Peste 500.000 de masini la mana a doua aduse din import ar putea fi inmatriculate in acest an in Romania, in timp ce numarul celor noi va fi de cinci ori mai mic, a estimat Gabriel Sicoe, noul presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), citat de Agerpres. El spune ca deja se vede ca scad vanzarile unor masini noi care sunt puternic concurate de masini second-hand de 2-3.000 de euro.

Anul trecut s-au inmatriculat 300.000 de masini second-hand din import, insa lucrurile se schimba anul acesta sub impactul disparitiei timbrului de mediu. In schimb, piata masinilor noi va scadea cu peste 20%, crede seful ACAROM

„Fata de peste 300.000 de masini second hand inmatriculate in Romania, din import, in anul 2016, estimam o cifra de cel putin 500.000 de masini second hand, din import, anul acesta. (…) Pe piata de masini noi deja se inregistreaza diminuari la anumite modele care sunt puternic concurate de masinile second hand din import, cu vechime de peste opt ani, care sunt la doua-trei mii de euro. (…) Deci piata de autovehicule noi din Romania, care a fost la 130.000 de masini anul trecut, nu cred ca va depasi 100.000 anul acesta”, a declarat Sicoe in cadrul unei conferinte de presa desfasurata in localitatea argeseana Bascov.

In opinia sa, o reechilibrare a pietei s-ar putea face prin sustinerea achizitiei de automobile noi si adoptarea unor masuri de descurajare a importurilor de masini uzate.

„Noi am participat, impreuna cu producatorii si importatorii, la reuniunile grupului de lucru organizat de Ministerul Mediului si Administratia Fondului de Mediu, am facut propuneri in consecinta atat pentru promovarea rapida, operativa a programului de stimulare a masinilor noi, cat si pentru lansarea unor masuri de tehnice, fiscale, pentru diminuarea  ca nu putem sa stopam – importurilor de masini de ocazie”, a precizat presedintele ACAROM.

El a subliniat, totodata, ca importul de automobile uzate nu aduce niciun fel de beneficiu financiar statului roman.

„Calcul financiar estimativ, pentru o masina noua din import care se inmatriculeaza in Romania, statul incaseaza circa 3.000 de euro, reprezentand TVA si impozit pe profit. Pentru o masina noua produsa in Romania (…), statul incaseaza la buget 3.500 de euro. Pentru o masina second hand adusa pe persoana fizica, statul incaseaza la buget zero euro”, a explicat Gabriel Sicoe.

Gabriel Sicoe este noul presedinte si director general al Asociatiei Constructorilor Auto din Romania (ACAROM), fiind numit oficial miercuri, 22 martie, la putin peste trei luni de la decesul lui Constantin Stroe,  fostul presedinte. Sicoe este colaborator apropiat al lui Stroe si bun cunoscator al industriei auto din Romania.

ACAROM este asociatia reprezentativa la nivel national a industriei auto din Romania, avand 156 de membri. Firmele membre ale ACAROM genereaza o cifra de afaceri de peste 13 miliarde euro si ofera peste 82.000 de locuri de munca in Romania. Circa 19% din exportul total al Romaniei este produs de companiile pe care ACAROM le reprezinta.

ACAROM este membru asociat al ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile).

60 comentarii

Sarcasticul 23 martie 2017 - 15:29

Vaaaiii… mi-au dat lacrimile.

Deci nu se vor mai cumpara masini noi de 15000 eur de catre cei ce nu au decat 3000.
Nu se face si o asociatie similara a dezvoltatorilor imobiliari? Mi se pare strigator la cer sa se vanda locuinte vechi in loc sa se interzica acest lucru si sa fie vandute numai locuinte noi.

Atat timp cat se inlocuieste o masina de 20ani vechime cu una de 7ani, unde este problema? Sau sa inlocuiesti o coaja poluanta de solenta/logan prima generatie, vanduta tot sub umbrela protectionismului si favoritismului dupa care se miorlaie acum, cu o "rabla" din vest mult mai buna si mai putin poluanta?

Lasa minciuna prin omisiune. 5 schimburi ulei la 5 masini de 3k eur, genereaza mai multi bani, inclusiv pentru stat, fata de 1 schimb la o masina de 15k. Este un exemplu simplist si limitat, ca sa-l inteleaga profesionistii din industrie si media cea aservita datorita reclamelor.

Reply
AboveAverageJoe 23 martie 2017 - 16:01

In sfarsit cineva care pune punctul pe i.

Reply
Mihnea2012 23 martie 2017 - 18:44

TVA asta e problema. Lasati gargara cu poluarea. Asta se va regla. Unde e TVA ul acestor milioane de masini aduse in ultimii ani? Statul roman mai intai ca nu incaseaza acest impozit si apoi ca impune concurenta neloiala producatorilor Dacia si Ford si vanzatorilor de masini noi ca colecteaza si platesc TVA la stat. La SH pleaca masina din germanea fara TVA si prin frauda ajunge la client in Ro fara decontul de TVA!

Reply
kkciosuldelahamangia 23 martie 2017 - 19:29

TVAul e prin padurile defrisate…

Reply
radu 23 martie 2017 - 19:31

Cand aduci o masina din germania tva-ul este colectat de catre statul german. Deci statul roman NU va incasa tva din aceste tranzactii.
Insa daca masina e vanduta printr-un dealer local (care intre el si firma producatoare de masini face un tva intracomunitar 0) atunci statul roman incaseaza tva.

Reply
Mihnea2012 24 martie 2017 - 19:22

Tu intelegi fenomenul? Stii cum "se face"? Nu imi spune mie de situtiile corecte, adica de cum ar trebui sa se intample!

Reply
Sarcasticul 24 martie 2017 - 12:31

Cand iti cumperi un apartament vechi, de la o persoana fizica de aici, platesti TVA? Ti-as recomanda sa te abtii in a comenta lucruri despre care nu ai nici notiuni de baza. Altfel, ai fi inteles "exemplul" cu dezvoltatorii imobiliari. Vrei sa-ti dau unul cu iphone sh, olx si apple romania, in speranta desarta ca poate pricepi?

Ce-mi plac astia care-si puncteaza aberatiile cu semnul exclamarii…

Reply
mihnea2012 29 martie 2017 - 17:26

Ceea ce spui tu cu apartamentul vechi sau cu masina veche nu e comert pt ca nu faci o activitate comerciala din asta. Vinzi si cumperi ocazional.
Cei care aduc masinile SH din germanea dau la cumparare un cod fiscal, adica le iau pe o societate. Fara TVA.
Le vand in Romania unei persoane fizice. Tot fara TVA. Cu asta se ocupa, adica in intelesul codului civil, nu iti spun articolul ca tu sigur il stii, se cheama intreprindere, sau in intelesul codului comercial vechi, fac acte si fapte de comert. Oricum ai lua-o e comert. Lor le place sa isi zica "negustori", pt samsar e prea desuet.
Daca ai inteles fenomenul cu "dezvoltatorii imobiliari" persoane fizice, gen Negoita, inseamna ca intelegi si asta. Acolo statul a actionat. Adica cere TVA -ul pt ca e activitate comerciala si deci evaziune.
Aici inca nu "intelege". Nu intelege nici cum e sa scoti de la fisc un bolid de 5000 cmc cu un contract de vanzare extern, dar totusi sa circuli bine merci in Romania, cu numerele vechi. Fara sa platesti. Nu "intelege"

Reply
Stefan 23 martie 2017 - 18:48

Un alt aspect e ca pana acum taxele au fost aproape prohibitive. Daca importul era liber de la inceput acum piata ar fi fost reglata si nu se mai importau atatea masini. In cativa ani eu cred ca piata isi va reveni si no vor mai fi afectate vanzarile de masini noi.

Reply
Sarcasticul 24 martie 2017 - 12:33

Corect. Doar ca importatorii ar fi trebuit sa si munceasca pentru bani fara barierele tarifare si netarifare aplicate pietei.

Reply
Marius 23 martie 2017 - 15:33

Conduc o masina de fabricatie autohtona cu o vechime de 15 ani cu instalatie GPL . Masina are circa 300.000 de km si se comporta foarte bine, directie fara joc, franare eficienta, motorul functioneaza bine . Nu inteleg de ce puneti problema asa . Daca multe masini la mana a doua sunt in stare buna nu vad care este problema .

Reply
Dan 23 martie 2017 - 15:34

sunteti hoti toti. Absolut toti.
Trebuie taxe pe nivelul de poluare si asigurari la nivelul mediu al daunelor cu premiere pentru cei care nu au accidente.
E greu?

Borfasilor

Reply
Sorin 23 martie 2017 - 17:39

Prietene, există o relație foarte strânsă între nivelul de poluare și cantitatea de combustibil consumat și ar trebui să fie inclusă în preț.
Gândește-te la astea:
– De ce trebuie să plătești tu taxa de poluare, cum îi spui, la același nivel cu un unul care face 100.000 km pe an, dacă tu faci numai 10.000? Mergi (poluezi) – plătești. Nu mergi – nu plătești.
– Crezi ca, la un consum de 10 litri la sută, față de 6 litri, nu sunt și noxele proporționale cu cantitatea de carburant consumat?

Oricum, nu ăsta e fondul problemei.
Ideia este că toată lumea vrea Mercedes S Klasse, dar nu ni le putem permite.
Și atunci… să fie lăsată lumea să-și ia ce-și permite!

Reply
nenea 23 martie 2017 - 15:36

Asta este capitalismul concurential: piata libera. Daca pretul la gaze este liberalizat, al masinilor de ce n ar fi? De ce trebuie masinile noi protejate prin taxe aplicate celor vechi?:)

Reply
George_P 23 martie 2017 - 15:37

Csf, ncsf!

Reply
antitaxa 23 martie 2017 - 15:37

Ba voi nu intelegeti ca taxa de prima inmatriculare er ao taxa vamala mascata adica ilegala???? Si ar trebui sa va puneti intrebarea de ce prefera unii masini second hand decat masini noi? Simplu ca alea second sunt mai fiabile decat astea noi. Veniti cu masini fiabile nu cu masini noi care ruginesc dupa 6 luni.

Reply
axl07 23 martie 2017 - 15:58

Sa nu exageram, pe caz general o masina noua e in general mai fiabila decat una sh. Poate ca nu sunt mai fiabile decat erau aceleasi masini acum un numar de ani cand erau noi, dar sunt mai fiabile decat in forma lor actuala, luand in calcul si eroziunea produsa de utilizarea de pana acum.
Ai putea sa dai si un exemplu de masina care sa rugineasca dupa 6 luni? ca sunt chiar curios

Reply
Anonymous 2 23 martie 2017 - 16:29

Mi-e teama ca da.

Masina mea veche era un Renault Megane Scenic din 2001 cu 110 000 mile la bord (adica aproximativ 176 000 km) si arata impecabil (fara cea mai mica urma de rugina in caroserie, inclusiv dedesubt).

Am schimbat-o anul trecut numai pentru am gasit la un dealer conditii financiare forte avantajoase, care justificau schimbarea.

Evident, toata povestea nu se intimpla in Romania, din pacate….

Reply
antitaxa 23 martie 2017 - 16:42

DACIA LOGAN. Este in topul masinilor cu probleme la TUV in germania. Citisem la un moment dat un articol in care un inginer de la TUV spunea ca la prima revizie a unui logan acesta avea deja rugina si ajung dupa 3-5 ani nici sa nu mai treaca TUV-ul si bineinteles sunt expediate in alte tari in timp ce masini de 15 ani iau TUV-ul fara nicio problema. Intradevar nu trebuie sa generalizam si situatia difera de la caz la caz. Si da sunt masini cu 200.000 km mai fiabile ca unele noi.

Reply
radu 23 martie 2017 - 16:23

o masina de 200.000km e mai fiabila decat una noua? WTF pe ce lume traiesti?

Reply
Anonymous 2 23 martie 2017 - 18:52

E … nu e chiar atit de imposibil, sa stii.
Trebuie iar sa dau un exemplu personal: Opel (Vauxhall) Corsa 1.2 din 1996 (!) cu oarece rugina pe el cumparat in 2012 cu 120 000 mile la bord si vindut trei ani mai tirziu cu 185 000 de mile la bord, timp in care nu am schimbat la ea decit uleiul de motor si filtrul.
Te las pe tine sa convertesti in km si sa decizi daca a fost mai fiabila decit una noua.
Ca si mai sus, nu se intimpla in Romania ….

Reply
Kavarnap 23 martie 2017 - 15:43

"El spune ca deja se vede ca scad vanzarile unor masini noi care sunt puternic concurate de masini second-hand de 2-3.000 de euro." Nea ăsta se crede în India, de are impresia că se găsesc mașini noi la câteva mii de euro?
Altă minciună: ”Pentru o masina second hand adusa pe persoana fizica, statul incaseaza la buget zero euro”. E nu, serios? Impozit, RCA, accize în combustibil, TVA plătit la reparații și piese, astea nu le băgăm în seamă? Sau contează doar profitul samsarilor….ăăăă vănzătorilor de mașini noi?
Nea Gabi, sunteți niște nesimțiți lacomi, mai bine v-ați ocupa de ce oferiți în showroom și de serviciile mizerabile la prețuri usturătoare de la reprezentanțe.
”lansarea unor masuri de tehnice, fiscale, pentru diminuarea ca nu putem sa stopam – importurilor de masini de ocazie”……adică în limbaj mascat vreți iar taxă de înmatriculare sau vreo măgărie de impozit, pomanagiilor.

Reply
Marius 23 martie 2017 - 15:50

In cazul asta sa faca si ei niste oferte mai bune ca sa motiveze oamenii sa cumpere masini noi. Apoi legat de masinile rulate care se aduc acestea sut ma ieftne si mai bine echipate decat cele pe care si le-ar permite romanii sa le cumpere de noi. O masina noua, cat de cat buna, care sa fie si echipata pleaca de la macar 15000 euro, in timp ce cu 4000 de euro iti iei una rulata cu echipare full (si cu vreo 200000 de km, e adevarat). Apoi intervine si deprecierea care e mult mai mare la masinile noi. In plus nici programul rabla nu mai ajuta cu adevarat, pentru ca masinile de familie (caci romanii vor spatiu in masina) nu se incadreaza in emisiile de co2, sau cele care se incadreaza sunt din nou peste 15000E (nu vorbim de cutiile de chibrituri care sun cumparate de firme pentru agentii de vanzari). Tot minunatul ghid pentru rabla imune ca masina sa aiba 8 ani de cand e inmatriculata in Romania. Daca ai una de 20 de ani, pe care ai cumparat-o acum 7 ani, nu te incadrezi program si nu o poti schimba pe un logan amarat (eventual o mai lungesti pana la anul sau peste 2 ani cand poate te vei incadra). Deci, nu mai bine tii tva-ul pentru tine, si iti iei o masina full veche, la care nu trebuie sa faci nici casco?

Reply
manelistu bulangiu 23 martie 2017 - 19:48

Mare drepatate ai, Mariusica, mama… Tre' sa fii curajos tare sa dai 23K euroi pe un cotet de bamveu seria 1, nou, la care scartaie plasticele mai dihai decat la un Logan, si ala nou… Cel mai bine dai 4000 de euroi pe un Fiat Punto echipat full, cu evacuare de 4 toli obligatoriu…

Reply
Bibi 23 martie 2017 - 15:52

Daca o mai tin asa, probabil cel mai mare exportator din tara, Dacia, o sa plece de la noi si atunci o sa vedem gaura in buget. Pai ce fac miseii, scot taxele pe masini SH in defavoarea celor noi… pai este corect fata de unul dintre cele mai bune branduri din tara, ca Dacia?! Romanul o sa fie tentat sa cumpere un harb dintr-o alta tara decat sa cumpere o masina noua, fabricata aici, ajutand astfel si industria nationala, platind un roman, platind la buget. Pai cum este domnilor cu "tarisoara" si "patriotismul"?
Ma mir cum mai stau astia aici dupa ce ca nu au nici autostrada si acvum guvernul le mai da in cap si cu asta.

Reply
ferry porsche 23 martie 2017 - 16:27

bibi, tu glumeai sper…vezi ca ar putea fi unii pe site care o sa te ia in serios, pe bune :))

Reply
radu 23 martie 2017 - 19:40

Dacia isi va restrange productia in ro datorita cresterii salariului in general, nu are treaba cu taxa de inmatriculare. Pt ca eliminarea taxei de inmatriculare oricum le va diminua vanzarile indiferent unde e produsa masina.

Reply
axl07 23 martie 2017 - 15:54

Mie cam greu sa cred ca cei care intentionau sa isi cumpere o masina noua, au renuntat brusc la achizitie din cauza ca s-a scos taxa si o sa-si cumpere o masina veche de 2-3.000 de Euro.
Ceea ce ar trebui sa se asigure autoritatiel ar fi ca controalele ITP se fac pe bune in cazul tuturor masinilor, si atunci aducerea de "cazane" din import nu ar fi o problema, si de asemenea am scapa si de cazanele care sunt deja inmatriculate pe Romania.

Reply
Calin 23 martie 2017 - 16:03

Problema este mai mult decat sensibila. Peste tot trebuie sa existe un echilibru in tre cele noi si cele vechi, insa acest echilibru, in lipsa unui timru de mediu – sau orice alta taxa similara – este foarte precar. Solutia pare sa fie, intr-adevar, stimularea cumpararii de masini noi prin oferte mai atragatoare, ajutoare de stat pentru cumparatori, etc.

Reply
Anonymous 2 23 martie 2017 - 16:06

Imi pare rau pentru Dl. Sicoe.
Stiu ca trebuie sa aiba o piine (eventual foarte alba, daca se poate si cu niste bonusuri de performanta), dar nu cred ca statul trebuie sa i-o asigure!
Atit timp cit calitatea unei masini second-hand din strainatate e mult mai mare decit a unei masini noi produsa in tara … nu prea ai de ales.
Si argumentatia dinsului e de fapt falsa. "Statul incaseaza …" tot de la amaritul de cumparator. Restul sint basme pentru copii.

Reply
euu 23 martie 2017 - 16:10

sau poate ar trebui sa va ganditi ca oricum masinile se inmatriculau pe Bulgaria si circulau in Romania… impozitul se platea in Bulgaria… si uite asa … cine era mai pagubit de neincasarea impozitului?!!!

Reply
Sarcasticul 23 martie 2017 - 16:43

C'mon. Ai doleante imposibile. Auzi… sa gandeasca… 😀

Reply
Raul 23 martie 2017 - 16:22

Mai usor cu nepotismele din dacia la angajare ….unde sunt competențele….se joacă murdar….

Reply
Daniel 23 martie 2017 - 16:58

Vor cantitate nu calitate ca si produsele lor

Reply
radu 23 martie 2017 - 16:26

In toate tarile occidentale exista taxa pe gradul de poluare. Nu inteleg de ce la noi nu mai exista. Eu sunt din iasi si iasiul e un oras cu o poluare peste limita. Acum va fi mai poluat ca inainte.
De ce nu se introduce, ca in occident, taxa in functie de vechimea masinii si gradul de poluare pe care sa o platesti anual. Cine polueaza sa plateasca..

Reply
George_P 23 martie 2017 - 17:18

Exista, dar rolul ei nu e sa sprijine dealerii auto, ci sa protejeze mediul. Cu alte cuvinte, platesti in functie de cat poluezi. La noi, rolul taxei era sa tina la distanta importurile de masini SH.

Reply
Radu 23 martie 2017 - 19:24

Corect.. eu militez pt o taxa care sa descurajeze poluarea. Daca iti aduci o masina sh euro 6 foarte bine, sa nu fii taxat sau taxat f putin. Dar daca aduci o masina non-euro atunci sa platesti anual o taxa f mare pt poluarea pe care o generezi.

Reply
Nautilus 23 martie 2017 - 22:48

Păi aici e o mică problemă: una e "vechimea" şi alta e "nivelul de poluare".

Spre exemplu: Euro 4 a devenit obligatoriu din ianuarie 2005. Dar mai mulți producători europeni aveau modele pe benzină Euro 4 încă din 1999-2000. În timp ce Renault se mişca un pic mai greuț, aşa, cătinel, ca după o doză prea mare de vin franțuzesc ordinaire. Şi prima generație de Logani abia era Euro 3.

Aşa cum îi spuneau "maşina populară de 5000 EUR". Numai că 5000 s-au făcut 7000. După aia 9000. După care au hotărât că echiparea la nişte standarde mai normale costă peste 10 000. Şi a ajuns Loganul aproape egal la preț cu Octavia Tour. Doar că în privința motorizării, calității construcției, ținutei de drum, era la fel de egal pe cât e egal măgarul cu un armăsar de curse.

Dar, ce să-i facem, "vechiturile" poluează, iar Loganul, după ei, scotea din evacuare parfum de trandafiri!

Reply
ferry porsche 23 martie 2017 - 16:31

domnul sicoe sigur conduce dacia logan :)) v8 :)).

ca sa primeasca un raspuns, ar trebui sa mearga in polonia (tara producatoare de masini) si sa ii intrebe pe aia cum de nu au avut niciodata vreo taxa asemanatoare in polonia. ba mai mult, cum de impozitele auto sunt mai mici decat in romania (in special pentru motoarele mari).

o sa i se raspunda ceva in genul ca taxele acestea protectioniste contravin principiilor UE. dar poate ar trebui sa ii explicam intai lui sicoe ce e UE. si ce este o procedura de infringement 🙂

Reply
George_P 23 martie 2017 - 17:21

Apropos de impozit, eu pentru 200cmc in plus la motor platesc un impozit de 4 ori mai mare. Un Passat cu un motor de 2.000 cmc, aceeasi putere, acelasi grad de poluare, pret putin mai mare plateste 200 ron impozit, fata de 800 ron cat dau eu la Mazda 6.

Reply
ciombe 23 martie 2017 - 20:17

Daca ai vrut cilindree! Sic!

Reply
George_P 27 martie 2017 - 13:56

N-am vrut…la Mazda 6 nu exista decat 2.2 in varianta diesel.

Reply
Becali 23 martie 2017 - 16:41

A estimat gresit dl gabriel vor fi inmatriculate 800.000 de sh…pretul dacia export mai mic decit in romania asa fac bani frncezi

Reply
Green 23 martie 2017 - 16:43

Vai! ce nenorocire! Asociația producătorilor de lenjerie (intimă) este îngrijorată că românii nu se schimbă mai des, iar statul nu mai încasează TVA. Ce grijă față de stat! mi-au dat lacrimile.

Reply
Popescu 23 martie 2017 - 17:01

Cred ca SH-urile aduse acum vor lua o frumoasa teapa dupa ce vor introduce impozitul anual sau plachetele de intrare in orase.

Reply
ciombe 23 martie 2017 - 19:33

AUZI, domnu'dasteptu'… Eu imi aduc un BMW seria 5 din 2016 cu EURO 6 si pana in 30K km la bord.
O cumpar la mana a 2-a. Crezi ca iau teapa? Crezi ca ma va afecta biletele visate de maimutoiu ala de la mediu?

Reply
radu 23 martie 2017 - 19:35

Eu prevad pana la finalul anului un impozit diferentiat in fctie de vechime si gradul de poluare.
Chestia cu bulinile multicolore tocmai de asta vor fi introduse. Va fi o taxa de intrare in oras plus un impozit anual platit la primarie in functie de vechime si culoarea bulinii.

Reply
Sarcasticul 24 martie 2017 - 12:34

Mda… vor rupe exact pe partea asta…

Reply
Marius 23 martie 2017 - 17:09

Pai daca va simtiti amenintati de masinile second hand de ce nu vindeti masinile noi la pretul lor de fabricatie sau cu un castig foarte mic urmand ca in sa faceti profit doar din rezivii si piese de schimb ? Cererea si oferta trebuie sa faca piata .

Reply
Andrei 23 martie 2017 - 20:31

M-am saturat de aceste titluri alarmiste. Si in Germania exista oameni saraci, si totusi tara nu este inundata de rable. La fel si celelalte tari din UE. Si daca masinile circula acolo fara probleme, de ce nu sunt bune sa circule si aici ? De ce sunt mai bune vechile Dacii non-euro de 20-25 de ani, si nu este bun un euro 4 ?!? De ce sa nu fie lasat circuitul firesc al unei masini liber ? Si aici sunt destui care ar fi fost dispusi sa-si schimbe masina, dar din cauza taxei auto nu au putut. Multe masini vechi care erau bune, euro 3 si 4 erau practic nevandabile. Asa ca multi oameni au mai tras de ele inca 2-3 ani pana la eliminarea acestei taxe aberante. A pierdut toata lumea de aici: cetatenii, asiguratorii si in final statul.

Reply
Nautilus 23 martie 2017 - 22:13

Poveştile Sfântului Sicoe!

Citat DRPCIV, 7 martie 2017: "În ceea ce privește mașinile noi, prima lună fără taxă a dus la creșterea vânzărilor cu aproximativ 62% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dintre cele 8.302 înmatriculări, 2.085 au fost Dacia, 704 Skoda și 700 VW."

Motivul: şi maşinile noi erau taxate la înmatriculare.

Astfel încât dealerilor de maşini, şi în primul rând celor de la Dacia, li s-a băgat în buzunar un venit cu 62% mai mare, iar ei, în loc să fie mulţumiţi, ţipă.

Reply
Adrian 23 martie 2017 - 22:15

BMW 320D 2008 echipat de nivel mediu 6000-7000 euro , Logan nou chel 7000 euro… Sunt curios ce alegere ar face D-l Sicoe pentru familia dansului…. Pesonal detin un Logan de 1.2 2010 si un BMW 520D 2010 , in caz ca cineva isi pune intrebari daca am vreun interes.

Reply
Alina 23 martie 2017 - 22:54

Investiți in calitatea produselor dacia in tabla mai buna in motore mai fiabile (vehituri din franta) in insonorizare fonică duster la 110km/ora urlăăăăăă….

Reply
Cezar 23 martie 2017 - 23:07

As face o anagrama din numele Domnului, sau o epigrama dar ma abtin :)). Cum (naiba… scuzati !) sa iau un GOLAN cu tabla de 1 mm, cablaria trasa de Dorel, plastic de radio interbelic, etc… la 10.000 EURO cel putin ???!! (cu un motor decent si cateva dotari de sec.21) … masina aia nu valoreaza mai mult de 5.000 euro, NOUA !!! (si tot isi scot profitul la banii astia). Cred ca cel mai scump din masina "noastra nationala" (sic !) e filtrul de particule, pe care DA, nu-l prea mai au masinile SH cu multi km.la bord… DAR prefer sa dau 6-800 eur pe un filtru de particule nou la o masina decenta de IMPORT SH decat pe un GOLAN (e golan ca a iesit de 5.000 euro si ne-au aburit ca le-a dat cu virgula pe la 7-8.000…). SA BAGE taxa in pretul carburantului si verificare norme EURO la RAR (si numai acolo, ca un fel de "viza" in vederea ITP-ului) la 2 ani si GATA, problema rezolvata (oricum, cica astea noi consuma mai putin… soferii n-au decat sa afle daca-i asa 🙂 )… cei care au masini SH scumpe si de calitate (daca vor) pot INVESTII in MOTOR(si filtru particule) pentru MENTINEREA Normei de Poluare, nu sa fie obligati sa mearga cu CAZANE AUTOHTONE…

Reply
Nautilus 24 martie 2017 - 12:10

Păi da.

Înainte de criză: Logan, care are ținuta de drum pe care o știm… la 10.000 euro, cel puțin. Octavia Tour cu motor de 1.6, cu o construcție a șasiului la ani-lumină peste Golănel, era tot cam pe acolo. Amândouă Euro 4, că trecuse și Renault, târâș-târâș, la Euro 4. O mică diferență în bani față de Logan, și luai Octavia Tour cu 1.8T/150, care e deja de pe altă planetă.

Dar de, publicul civil urla cât îl ţinea gura: "Logan, dacă nu ai Logan ești țigan, analfabet, cretin, spălat pe creier de capitalizmu' sălbatic, cocalar, impotent." Și îți mai trăgeau și câteva lovituri de bocanc în mașină. Încercau prin asta s-o modifice, ca să arate și ea a Logan.

Acum s-a trezit și publicul civil la realitate. Mulți oameni s-au trezit după ce au avut un Logan ei înșiși și în 4-5 ani l-au făcut praf.

Reply
Cezar 23 martie 2017 - 23:15

COMPLETARE… verificarea normei de poluare la RAR ca un fel de viza pentru a face si ITP-ul (care dureaza mult mai mult) sa fie ca un Drive-Through (poza+stampila Euro X ok)… nu ia mai mult de 2-3 minute de masina (deci un teoretic de pana la 100.000 masini pe an la un singur Drive-In de acest gen :)) !!! Eu zic ca-i fezabil daca CEEA ce-i doare e chiar POLUAREA la masini (si asa le testam pe TOATE, inclusiv alea noi)

Reply
costica 24 martie 2017 - 11:23

pt mine treaba e simpla: am 700 eur salariu, si un logan de 10 ani stock pe gpl, vreau sa il schimb, unu nou cu full option este vreo 12.000 eur, vw polo tot cam asa, corsa la fel, fiesta tot asa, etc, un sh astra, focus, golf peste 150.000 4000-6000 eur tot cam full option, ce sa aleg? sa fac un credit de 12.000 eur sau unu de 6.000 eur? ca este cam in functie de salariu. cum in romania multi au in jur de 500 eur salariu, cred ca o sa imi iau un sh, daca aveam 1.000 eur sal luam una noua. deci in functie de salariu imi iau masina posibil pe credit , si asta este venit mic masina ieftina.

Reply
Mihai 24 martie 2017 - 22:42

De ce toata lumea compara Dacia cu SH-uri germane? Nu exista termen de comparatie nici macar cu masinile germane noi. Dacia in survey-urile de fiabilitate apare constant pe primele locuri, masinile germane apar constant pe ultimele locuri.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-ne

Reply
Mihai 25 martie 2017 - 10:50

Oare de ce tot compara romanii Dacia cu SH-urile germane? Dacia in ultimul studiu de fiabilitate din UK (AutoExpress, The most and least reliable car manufacturers 2016) a iesit pe locul 3, dupa Tesla si Lexus. Mai toate masinile germane (noi nu SH) sunt la coada clasamentului.

Reply
Ciprian 25 martie 2017 - 14:32

Masina mea a atins varsta de 11 ani(cumparata de noua de la dealer Bucuresti). Am sa o schimb cu una SH de import mai buna, mai noua(2011-2012) si mai performanta decat o Dacia Logan cu ce grad de siguranta….3 stele???? Duster 3 stele Euroncap???? Romania are cea mai mare rata de mortalitate in domeniul rutier, dar Masina Nationala Dacia nu poate ajunge la 5 stele Euroncap..pentru ca nu se vrea….Sa le cumpere ei cu familiile lor, noi vrem siguranta, materiale bune si fiabilitate de la o masina. Masinile din fabrica ies cu pretul intre 5000 si 7000 de Euro si se vand la dealeri intre 7000 si 18000 Euro!!! Daca iei in rate bancile te rup si dai dublu pe o masina in cinci ani….DECI SE MERITA O MASINA NOUA? NU! Romanul prefera sa stranga 4000-5000 de euro si apoi isi ia o masina SH de import! Cand nu o sa se mai gandeasca la profiturile imense pe care le obtin din cea mai saraca tara din Europa, ne mai gandim si noi sa cumparam Dacia!

Reply

Lasa un comentariu