Volkswagen Group a avut in 2016 un profit de 7,1 miliarde euro, fata de o pierdere 4 miliarde euro in 2015, a anuntat compania auto germana. Costul scandalului emisiilor – DieselGate – a ajuns la 22,6 miliarde euro. Noi masuri ce reduc remuneratiile de milioane de euro ale sefilor, cu pana la 40%, sunt implementate din acest an.
Practic, in 2016, Volkswagen Group a reusit sa-si insanatoseasca rezultatele financiare, trecand de pe minus pe plus: 7,1 miliarde euro profit operational. Scandalul DieselGate a erodat mult finantele Grupului, in prezent totalizand 22,6 miliarde euro.
Noi masuri sunt necesare pentru ca Volkswagen Group sa ramana profitabil si in anii urmatori, date fiind provocarile majore pe care le are de trecut. Este vorba despre trecerea cu bine de DieselGate – fapt care va presupune cheltuieli suplimentare – si despre realinierea Grupului la noile tehnologii din lumea auto, cu focus pe mobilitatea electrica si pe motorizari pe benzina si hibride (benzina + electric).
Sistemul de remuneratii este regandit incepand cu acest an astfel incat sumele de nivelul zecilor de milioane de euro incasate de conducere anual sa scada cu pana la 40%. Practic, remuneratia maxima este plafonata la 10 milioane euro/an pentru presedintele consiliului de conducere, respectiv la 5,5 milioane euro/an pentru ceilalti membri din consiliul de conducere.
In acelasi timp, remuneratia de baza a crescut cu 30%, la 2,125 milioane euro/an pentru presedintele consiliului de conducere, respectiv la 1,35 milioane euro/an pentru ceilalti membri din consiliul de conducere.
Cu alte cuvinte, remuneratia minima posibila a fost majorata (cu 30%) si, in acelasi timp, indiferent de cat de bune sunt performantele companiei, remuneratia maxima a fost plafonata la acest nou nivel, mentionat mai sus, care presupune posibilitatea reducerii remuneratiilor conducerii cu pana la 40% fata de sistemul de plata anterior. Si, chiar si asa, remuneratiile raman de ordinul milioanelor de euro
In ceea ce priveste evolutia DieselGate, pana in prezent au fost rechemate in service si aduse in conformitate 3,4 milioane de masini la nivel mondial, dintr-un total de peste 11 milioane autovehicule cu probleme.
Masinile rechemate pana acum beneficiaza de motoare turbo diesel (2.0 TDI, 1.6 TDI si 1.2 TDI) din familia EA189.