Motorizarile diesel au ramas la putere in 2016 in Europa, dar se face simtita o revenire a motorizarilor pe benzina, iar masinile electrice le-au depasit pe cele care functioneaza din fabrica cu GPL sau alti combustibili alternativi, arata datele Asociatiei Constructorilor Auto din Europa (ACEA) comunicate pentru Europa de Vest (EU 15 + EFTA).
Din totalul automobilelor inmatriculate in Europa de Vest anul trecut 49,5% au fost diesel (51,6% in 2015), 45,8% au fost pe benzina (43,7% in 2015), 2,1% au fost hibride (1,7% in 2015), 1,5% au fost electrice (1,4% in 2015), iar 1,2% folosesc alti combustibili alternativi (1,6% in 2015).
Asadar, se poate observa o cadere de 2,1 puncte procentuale pentru diesel si, de cealalta parte, o apreciere de 2,1 puncte procentuale pentru benzina. Motorizarile hibride au cunoscut o apreciere de 0,4 puncte procentuale in totalul masinilor noi inmatriculate in 2016, comparativ cu anul anterior, in timp ce la masinile electrice se observa o apreciere de 0,1 puncte procentuale. Totodata, masinile echipate din fabrica cu GPL sau sisteme de alimentare cu alti combustibili alternativi (E85) au o scadere de 0,4 puncte procentuale.
Aceste date arata clar tendinta de “depreciere” a dieselului si cresterea apetitului pentru motorizari pe benzina, hibride si electrice.
Cifrele acestea iau in considerare inmatricularile din EU 15 (Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Marea Britanie) si EFTA (Islanda, Lichtestein, Norvegia, Elvetia).