O ancheta demarata in Franta are in centrul atentiei PSA Peugeot Citroen, mai exact motoarele turbo diesel care echipeaza modele ale Grupului. Procurorii sustin ca unele masini pe motorina au emisii de oxid de azot (NOx) si de 7 ori mai mari decat limitele legale. Oficialii companiei auto franceze s-au declarat “socati” de aceasta ancheta.
“Suntem extrem de surprinsi, chiar socati de aceasta decizie”, a declarat Gilles Le Borgne, seful ingineriei in cadrul PSA Peugeot Citroen, citat de Reuters.
Grupul auto francez neaga si de aceasta data, cum a facut de fiecare data, ca ar folosi vreo solutie ilegala in ceea ce priveste controlul sau masurarea emisiilor poluante.
In Franta patru companii auto sunt luate in vizor pentru emisii: Volkswagen Group, Renault, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) si PSA Peugeot Citroen. Pentru fiecare dintre acesti colosi industriali anchetele sunt in diverse faze de cercetare.
Testele din laborator facute in afara plajei de temperatura 17-23 grade Celsius au relevat emisii de aproximativ 3 ori mai mari pentru unele modele PSA, iar modelul Citroen C4 Cactus a avut, in niste teste efectuate in decembrie 2016, emisii de Nox mai mari de 7 ori fata de limitele maxime admise.
Scandalul DieselGate, inceput cu Volkswagen, agata precum un uragan, pe rand, mai multe marci auto de calibru mondial, iar in acest moment deznodamantul pare foarte indepartat.