Acasa Piata Auto Ce masini au scos romanii la vanzare pe internet in 2016

Ce masini au scos romanii la vanzare pe internet in 2016

de Vlad Barza

(sursa - Nissan)
(sursa - Nissan)

Anul trecut a fost cel mai bun din ultimii sase pentru piata masinilor noi, dar piata masinilor second hand a fost mult mai mare, fiind aduse peste 300.000 de masini din import, in timp ce alte 250.000 unitati si-au schimbat proprietarul in tara. Autovit.ro a publicat o serie de date care arata ca cele mai populare cinci marci de pe site sunt germane, iar ponderea masinilor de peste 20.000 de euro a crescut.

Piata masinilor noi a inregistrat al treilea an consecutiv de crestere si a incheiat 2016 cu cea mai ridicata valoare de dupa 2010. Daca in 2013, spre exemplu, s-au vandut 58.000 de masini noi, in 2016 acest numar a ajuns la aproape 95.000 de autoturisme, cu 60% mai mare, conform DRPCIV. Septembrie a fost cea mai buna luna pentru acest segment, cu peste 12.000 de autoturisme noi inmatriculate, iar februarie luna cea mai slaba, cu numai 5.000 de exemplare inmatriculate.

Un impact important l-a avut Programul Rabla care, desi a inceput abia in iunie si s-a incheiat in 20 decembrie 2016, a avut succes si a primit mai multe suplimentari in acest interval, impulsionand astfel piata.

Piata masinilor second hand din import a avut un an record in care a avansat cu 18% si s-a apropiat de pragul de 300.000 de unitati, nivel de peste trei ori mai mare fata de 2011. Cea mai buna luna a fost august, cu peste 31.000 de autoturisme rulate inmatriculate, iar cea mai slaba a fost ianuarie, cu sub 17.000 masini.

Reinmatricularile (tranzactii cu masini rulate, deja inmatriculate pe plan intern) au inregistrat, la fel ca masinile noi, al treilea an consecutiv de crestere, avansul fiind de 10% in 2016, fata de 2015. Cea mai slaba luna a fost ianuarie, cu 16.000 de masini reinmatriculate, iar cea mai buna a fost august, cu peste 24.000 exemplare care si-au schimbat proprietarii.

La repartizarea pe semestre, a doua jumatate de an a fost net mai buna decat prima. In cazul masinilor noi, spre exemplu, al doilea semestru a adus un numar de inmatriculari de aproape 60.000 de exemplare, cu 70% mai mult decat in primul. La categoria masinilor second-hand din import si la reinmatriculari diferenta dintre cele doua semestre a fost de aproape 20%.

Tendintele de crestere a pietei de autoturisme rulate, influentate si de modificarile legislative, s-au remarcat si pe Autovit.ro. Astfel, la finalul lui 2016, numarul de dealeri si comercianti auto parteneri era triplu fata de momentul decembrie 2012, ajungand de la 450 la peste 1.100. Totodata, numarul de oferte publicate de acestia a depasit 55% din totalul anunturilor din site, mai mult decat dublu fata de acum patru ani.

Un moment de referinta pentru Autovit.ro in 2016 a fost Black Friday, cand au fost cumparate masini in valoare de 1,7 milioane euro. Cea mai scumpa masina vanduta a fost un Ferrari California in valoare de 138.600 euro, iar cea mai mare reducere a fost de 37.970 euro, pentru un BMW Seria 7.

Din totalul anunturilor de autoturisme publicate pe Autovit.ro in 2016 cele mai populare au fost marcile Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi si Opel, cu peste 50% dintre anunturile activate anul trecut. Dacia se regaseste in top zece marci scoase la vanzare pe Autovit.ro, completand topul celor mai populare 10 marci alaturi de Renault, Peugeot, Ford si Skoda.

Top mărci pe Autovit.ro în 2016 (din total anunturi)

Volkswagen

18%

BMW

13%

Mercedes-Benz

11%

Audi

9%

Opel

7%

Ford

7%

Skoda

5%

Renault

4%

Dacia

3%

Peugeot

2%

Tot in 2016, pe Autovit.ro a crescut ponderea masinilor fabricate dupa 2010, demonstrand dorinta romanilor de a-si achizitiona modele mai recente. Totodata, anunturile pentru masini mai vechi de 10 ani au scazut cu 6%. In prezent, pe Autovit.ro 50% dintre masinile prezente sunt mai noi de 6 ani, 15% sunt produse intre 2015 si 2016 si aproape 4% sunt noi.

Odata cu scaderea ponderii masinilor mai vechi de 10 ani s-a micsorat numarul masinilor cu preturi mai mici de 5.000 de euro, cum era si firesc. In schimb, s-a constatat o crestere cu 3% a ponderii celor de peste 20.000 de euro. Cele mai populare raman totusi masinile din categoria de pret 5.000-10.000 euro care reprezinta aproape o treime din totalul anunturilor de pe platforma online.

Nu au lipsit nici in 2016 modelele de peste 200.000 euro oferite spre vanzare, cum au fost Bentley Bentayga, Ferrari 488 Spider sau Lamborghini Huracan.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre