Acasa Tehnologie Google se pozitioneaza ca furnizor de sisteme care fac ca masinile sa se poata conduce singure. Compania spune ca a reusit sa reduca de zece ori costul unui sistem esential

Google se pozitioneaza ca furnizor de sisteme care fac ca masinile sa se poata conduce singure. Compania spune ca a reusit sa reduca de zece ori costul unui sistem esential

de Vlad Barza

Chrysler Pacifica (sursa - Waymo)
Chrysler Pacifica (sursa - Waymo)

Waymo, divizie a grupului Alphabet (Google) a anuntat ca a reusit sa reduca de zece ori costul unei tehnologii cheie ce poate fi instalata cu usurinta pe masini pentru a le da un grad ridicat de autonomie. Waymo se pozitioneaza ca furnizor pentru industria auto, urmand sa livreze sistemul companiilor care doresc sa-l monteze pe automobile. La finalul acestei luni Waymo incepe testele cu masini Chrysler Pacifica pe care au fost montati senzorii creati de companie.


Waymo spune ca a redus de la 75.000 de dolari in 2009, la 7.500 dolari in prezent costurile sistemului de senzori si camere LiDAR care creeaza o harta 3D a imprejurimilor masinii.

Anuntul a fost facut de seful Waymo, John Krafcik, care spune ca aceasta scadere a pretului va pune tehnologia la indemana constructorilor auto care o pot instala pe milioane de masini. Datorita ieftinirii acestui sistem cheie, masinile autonome pot sa patrunda in domenii precum transport persoane, logistica si transport public.

Deocamdata Waymo nu a anuntat nume e producatori auto, insa are deja un parteneriat si a pus solutiile sale pe MPV-uri Chrysler Pacifica. Exista o flota de 100 si numarul masinilor se va dubla, iar la final de ianuarie vor incepe testele pe drumurile publice in California si Arizona.

Google a lucrat la aceasta tehnologie in ultimii sapte ani si Krafcik spune ca un lucru important este ca tehnologiile s-au perfectionat si masinile se descurca foarte bine pe ploaie, ninsoare si ceata, conditii meteo care pun mari probleme senzorilor si camerelor video.

„Nivelul de detalii pe care le putem capta este atat de ridicat incat, nu doar ca detectam pietonii din jurul masinii, ci si directia in care merg. Acest lucru este incredibil de important fiindca ne ajuta sa prezicem cu acuratete mare unde merge fiecare”, spne Krafcik.

Pozitia Waymo este foarte importanta, compania avand acum o platforma hardware si software pe care vrea sa o comercializeze. Waymo devine furnizor pentru industria auto si nu un concurent direct pentru constructorii auto.

Tehnologia LiDAR (LIght Detection And Ranging) este integrata intr-o platforma ce contine sistem de inregistrare LiDAR, camera foto şi sistem GPS. Este instalata pe avioane si elicoptere, dar mai nou spe automobile de test.

Este înregistrat timpul pe care fasciculul laser îl parcurge dus întors de la sistemul de înregistrare până la atingerea ţintei, iar fascicului poate penetra vegetatia si depisteaza obstacolele din jur.

Surse: Bloomberg, Reuters AFP

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre