Acasa Curiozitati Ce se intampla cu bateria unei masini electrice dupa garantia de 8 ani

Ce se intampla cu bateria unei masini electrice dupa garantia de 8 ani

de Adrian Mitrea

Indicator nivel baterie MINI E (sursa - MINI)

Majoritatea producatorilor auto acorda 8 ani sau circa 160.000 km garantie pentru bateriile automobilelor electrice, insa se ce intampla dupa aceea este o necunoscuta in contextul in care chiar si primele masini electrice de masa lansate sunt inca in garantie. O precizare interesanta vine de la Chevrolet si este mentionata in manualul utilizatorului pentru modelul Bolt: bateriile isi pot pierde pana la 40% din capacitate dupa 8 ani.

“Ca toate bateriile, cantitatea de energie pe care bateria de inalt voltaj, utilizata pentru propulsie, o poate stoca va scadea odata cu trecerea timpului si acumularea de kilometri. In functie de utilizare, capacitatea bateriilor se pot degrada cu mai putin de 10% sau cu pana la 40% in perioada de garantie. Daca exista intrebari legate de capacitatea bateriei, un tehnician al dealerului poate determina daca vehiculul se afla in parametri”, se arata in manualul de utilizare al Chevrolet Bolt, la pagina 322.

Daca esti curios sa vezi cum arata un astfel de manual al utilizatorului, pentru o masina electrica, cel pentru Chevrolet Bolt poate fi descarcat de AICI.

Chevrolet Bolt va avea din 2017 un frate geaman in Opel Ampera-e. Atentie, nu confundati Chevrolet Bolt si Chevrolet Volt!

Bateria lui Bolt are o masa de 435 kg si este formata din 288 celule dispuse in 5 sectiuni si 10 module.

Autonomia declarata este 238 mile (383 km), iar scaderea capacitatii bateriei cu 40% (scenariul cel mai pesimist) ar reduce aceasta autonomie la 143 mile (230 km). Desigur, aceasta autonomie maxima este pur teoretica deoarece in viata reala consumul de energie este mai mare, iar autonomia reala mai mica cu pana la 30-40%. Acest scenariu face ca autonomia maxima reala a lui Chevrolet Bolt sa fie in jurul a 170 mile (272 km) cand masina este noua si sa scada spre 100 mile (160 km) cand masina este uzata si conditiile de rulare sunt neprielnice (inclinatia drumului, temperatura exterioara foarte mica).

Lasa un comentariu