A saptea generatie BMW Seria 5 a fost dezvaluita in octombrie, iar lansarea oficiala e programata pentru 11 februarie 2017. Pentru a ajunge aici parcursul a fost complex si deloc usor: rezultatele studiilor de acum 4-5 ani au trebuit intepretate si analizate atent, iar evolutia tehnologiei a influentat foarte mult dezvoltarea masinii, povesteste Thomas Ebner, director de comunicare globala pentru BMW Seria 5. Iata cateva detalii interesante din culisele celui mai important model BMW al momentului – Seria 5 – care isi va mentine acest statut si in urmatorii cinci ani.
Cele mai importante modele BMW – Seria 3, Seria 5 si Seria 7 – primesc selectiv atentie in functie de momentul lor de glorie: lansarea pe piata. Acum, intreaga atentie BMW este indreptata spre noul BMW Seria 5. Este exclusa lansarea unei versiuni complet electrice a Seria 5 in urmatorii trei ani, dar va exista o varianta hibrida reincarcabila la priza.
“Acum, din punct de vedere financiar, profit si importanta pentru firma (…) in centru este Seria 5. Lansarea pe piata si posibilul succes in urmatorii 5 ani vor fi cele mai importante lucruri”, a declarat Ebner, intr-o videoconferinta cu jurnalisti auto din Romania.
Thomas Ebner este nascut in Timisoara si stabilit in Germania. Inainte de a se ocupa de Seria 5 el a fost director de produs BMW Seria 2.
Misiunea lui nu este deloc usoara intrucat BMW Seria 5 concureaza cu Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6 si Jaguar XF – toate fiind masini cu puncte forte deloc de neglijat.
Inca de la faza studiilor de piata clientii altor masini rivale pentru Seria 5 au fost consultati. Toate datele au fost stranse, centralizate si analizate. Pentru ca intre momentul primelor studii de piata si momentul lansarii trec aproximativ cinci ani, este important ca analizarea datelor sa fie facuta in cel mai bun mod cu putinta.
Iata cam ce se intampla in focus-grupuri, dupa cum povesteste Ebner: “Clientii sunt si de la Audi sau Mercedes-Benz si ei trebuie sa-si inchipuie ce le-ar placea lor peste 4 sau 5 ani. Ceea ce este destul de complex, pentru ca uneori nu poti sti nici ceea ce faci in ziua de astazi. Sunt foarte delicate aceste studii. Sunt grele si complexe. Si avem discutii intense despre cum interpretam rezultatele”.
Apoi designerii BMW dau o forma cerintelor clientilor.
“Aceste studii, chiar si pentru design, se fac cu foarte mult timp inaintea lansarii pe piata. In cazul Seria 5 studiile de design s-au facut cu minimum patru ani inainte de lansare, deoarece competitia de design din care rezulta aspectul final al masinii se tine cu circa trei ani si jumatate inainte de prezentarea publica oficiala”, a spus Thomas Ebner.
Tehnologia a devenit foarte importanta pentru clienti, cu accentul pe servicii conectate si interconectate. Cumparatorii sunt tot mai dispusi sa renunte la o marca sau model daca nu ofera astfel de servicii.
“Aproape 40% dintre clienti ar fi dispusi sa schimbe marca sau modelul daca nu ofera servicii digitale. Acesta este un studiu din 2016. Fata de 2014, daca ne uitam la cei 40%, cifra s-a dublat”, povesteste Ebner.
Interesant este si cum arata portretul robot al clientului de BMW Seria 5 in Europa si care sunt criteriile pentru care aleg acest model clientii din toata lumea.
Cumparatorul tipic de BMW Seria 5 in Europa are in medie 55 de ani, este casatorit, are doi copii si venituri de peste 80.000 euro/an. Circa 50% dintre vanzari sunt corporate/business. Venit 80.000 euro/an in sus. In familie se afla de regula doua masini, un BMW Seria 5 si una dintr-un segment inferior.
La nivel mondial publicul acestei masini asteapta “un anume dinamism”, potrivit lui Ebner, iar pe fiecare piata specifica ies in fata anumite trasaturi, dupa cum urmeaza:
- Pentru clientii din SUA cel mai important criteriu in a alege un BMW Seria 5 este dinamismul, performanta.
- Profilul traditional din Europa arata ca loialitatea (fata de marca/model) este principalul motiv pentru care oamenii cumpara un Seria 5. Gradul de migratie dinspre Seria 5 spre altceva este foarte mic, la fel cum migratia altor clienti, de la alte marci (cucerire), spre Seria 5 este foarte mica. Apoi urmeaza dinamica de condus si design-ul, in egala masura ca importanta.
- In China BMW Seria 5 este cumparat pentru confort si spatiu, iar acolo se vinde predominant versiunea cu ampatament marit. China este si singura piata din lume in care BMW Seria 5 se comercializeaza intr-o versiune lunga. Chiar si BMW X1 are o varianta alungita, creata special pentru China.
In cadrul marcii BMW, clientela BMW Seria 5 este foarte bine definita si se observa in timp migratie de la Seria 3 si X5 catre Seria 5. Nu insa si dinspre Seria 7. Probabil ca exista si miscari atipice, dar sunt cazuri izolate, nu un fenomen.
Merita observata atentia pe care producatorul auto german o da clientilor, atat pentru a culege impresii, cat si pentru a incerca sa lanseze oficial masina cu cat mai multe precomenzi. BMW nu spune explicit acest lucru, dar se intelege din context.
“Cu sase luni inainte de inceperea productiei masinii am adus la BMW Welt (in Munchen – n.r.) clienti si potentiali clienti, oameni pe care compania ii considera foarte valorosi. Exista si un concept mobil de prezentare a masinii, tot asa, pentru grupuri inchise: clienti, companii”, a explicat Ebner.
Noul BMW Seria 5 porneste de 49.500 euro cu TVA in Romania.
Pentru a lansa inedit noul BMW Seria 5 compania a creat scurtmetrajul The Escape. Ca o curiozitate, circa 20% din bugetul de promovare pentru masina a mers in aceasta directie.