Anul 2016 marcheaza primul an in care marci puternice au in portofoliu automobile electrice la vanzare si in Romania, iar interes exista, spune Michael Schmidt, omul care a adus pentru prima data, oficial, marca BMW in Romania. Potrivit lui Schmidt, masini electrice sunt vazute acum precum motorizarile diesel in ’90, cand oamenii aveau tot felul de retineri mentale.
„Inca exista retinerea aceasta… frica. Daca mai tineti minte, in anii ’90, cand am inceput sa vindem masini diesel, nimeni nu voia sa cumpere diesel ca <<face ca tractorul>>. Acum vanzarile noastre sunt 90% diesel. Deci in timp lucrurile se pot schimba”, a explicat Michael Schmidt, intr-o discutie restransa cu presa dupa un eveniment in care Automobile Bavaria Baneasa a aniversat 10 ani de activitate.
Germania este inaintea Romaniei in ceea ce priveste deschiderea mentala pentru automobilul electric. Si acolo lucrurile evolueaza greu si exista multe retineri, insa cele mai multe dintre ele dispar sau sunt diminuate dupa ce oamenii experimenteaza condusul unei masini electrice cum este BMW i3 – disponibil in multe orase din Germania si in regim car sharing.
„Totul depinde si de mentalitatea pentru asa ceva. In Germania incepe greu, dar incepe. Aici… multi nu stiu ce avantaje au. Se intreaba ce fac daca raman fara curent. Puneti-va problema unui cuplu care sta in Snagov si care vine in Bucuresti zilnic. Sotia ar fi foarte avantajata sa conduca un i3. Ar putea duce copiii la scoala, ar putea face mici cumparaturi. Ar putea sa mearga toata ziua cu masina si tot nu ar face 240 de kilometri. Seara ar pune-o la incarcat, iar urmatoarea zi masina este iar gata de drum”, a spus Schmidt.
Omul de afaceri Michael Horst Schmidt a grupat (de la inceputul anului 2016) toate afacerile sale sub umbrela MHS Holding, incluzand deci si Automobile Bavaria Group Romania – primul importator de BMW din Romania, devenit cel mai mare dealer BMW din tara dupa ce BMW Group si-a deschis in tara propriul birou de import si reprezentare a marcii.
Anul 2016 marcheaza un moment interesant pentru afacerile lui Schmidt, este anul in care afacerile din Germania le vor depasi pe cele din Romania.
„Anul acesta facem chiar bine, facem in Germania cifra de afaceri mai buna decat aici”, a spus Schmidt. Este vorba despre o cifra de afaceri pe 2016 in jurul a 140 milioane euro in Germania si spre 130 milioane euro in Romania.
Afacerea cu masini rulate este foarte importanta in Germania, unde reteaua de dealeri Schmidt Gruppe Deutschland vinde doua masini rulate la fiecare masina noua livrata. In Romania dealerii auto ai lui Schmidt vand mai multe masini noi decat rulate, iar obiectivul ar fi acela de a ajunge la paritate: o masina rulata la fiecare masina noua vanduta.
„Se vinde mult online acolo (in Germania – n.r.). Clientul vede masina pe internet, face plata si noi i-o livram la Hamburg (din Munchen). Fara macar sa o vada!”, a spus Schmidt.
Schmidt Gruppe Deutschland detine opt dealershipuri BMW si un dealership Rolls-Royce in sudul Germaniei. Odata cu aniversarea de 10 ani a Automobile Bavaria Baneasa, compania a adus in Romania decapotabila Rolls-Royce Dawn – o masina care costa 405.000 euro in configuratia respectiva (foto jos).
Brandul pentru masini rulate lansat in Romania si consolidat in ultimii doi ani, denumit Bavaria Used Cars, ar putea fi pretabil pentru a fi folosit in viitor si in Germania pentru automobilele rulate.
Schmidt controleaza si singurul service Rolls-Royce din Romania si regiune, iar planuri pentru un showroom nu exista deocamdata. Acesta s-ar justifica doar in contextul unor vanzari anuale 50-60 masini/an in Romania si tarile vecine.
„Daca este o capacitate de vreo 50-60 unitati/an, da. Pana atunci nu. Dar nu este exclus. Eu am analizat foarte mult aceasta marca. Inca are un nume foarte maiestuos, de neatins, se preteaza numai cu sofer, e doar pentru oameni mai in varsta. Nu e adevarat. In America, in Beverly Hills, IT-isti, rock-star-uri au 3-4 Rolls-Royce-uri in garaj. In trecut am observat ca tendintele din SUA vin si in Europa, iar din Europa inclusiv aici in Romania. Daca acum 10 ani media de varsta a unui client Rolls-Royce era 60+ de ani, acum a coborat spre 48 de ani. (…) In Germania n-au existat niciodata atatia bani ca acum, economia duduie, cei care au facut bani dupa Al Doilea Razboi Mondial au dat banii mai departe catre oameni mai tineri, care vor sa traiasca acum, nu la batranete. Dar este crisparea aceasta… <<ce o sa zica vecinul?>>, <<ce o sa zica banca?>>, <<ce o sa zica populatia?>>”, a spus Schmidt.
In afara de service-ul Rolls-Royce din Romania, urmatorul este la Viena, urmeaza cel din Praga si apoi cel din Varsovia.
Germania gazduieste patru dealeri Rolls-Royce (showroom + service), in orasele Berlin, Koln, Dresda si Munchen, ultimul apartinandu-i lui Michael Schmidt.
Automobile Bavaria Baneasa, centrul care in luna octombrie aniverseaza 10 ani de activitate, a livrat in aceasta perioada 10.000 de masini si a inregistrat peste 100.000 intrari in service. Centrul vinde anual peste 1.000 automobile BMW si MINI.