Acasa Tehnologie Germania: Tesla, somata sa nu mai foloseasca numele Autopilot in materialele publicitare

Germania: Tesla, somata sa nu mai foloseasca numele Autopilot in materialele publicitare

de Vlad Barza

Masini Tesla intr-o statie de incarcare (sursa - Tesla Motors)

Tesla Motors a fost somata de autoritatile germane sa nu mai foloseasca numele Autopilot pentru a-si promova sistemul care da masinii un grad mare de autonomie, scrie Reuters. Autoritatile germane din domeniul transportului spun ca numele induce soferii in eroare fiindca sugereaza ca masina s-ar conduce singura, desi nu e asa. Tesla Motors spune ca numele este gandit ca analogie la „pilotul automat: de la avioane si adauga ca soferilor li se reaminteste des ca trebuie sa tina mana pe volan si sa fie mereu atenti la drum.

Alexander Dobrindt, ministrul german al transportului, spune ca numele Autopilot nu ar trebui folosit de companie in reclame fiindca induce soferul in eroare si creeaza asteptari nejustificate. Autopilot este practic un sistem de asistenta a soferului, nu unul care face ca masina sa fie autonoma.

Vineri, Autoritatea Federala pentru Transporturi a inceput sa trimita scrisori proprietarilor de masini Tesla, avertizandu-i ca trebuie sa fie mereu atenti la drum si ca nu trebuie sa ia mainile de pe volan cand folosesc Autopilot.

Tesla Motors se apara viguros si spune ca Autopilot este un sistem gandit sa-l ajute pe sofer, iar cand soft-ul este folosit corect, cel de la volan are mai putine de facut.

In nordul Germaniei, pe autostrada s-a petrecut un incident la inceput de septembrie, cand un automobil Tesla care folosea Autopilot s-a lovit de un autobuz. Cei de la Tesla au spus ca accidentul nu s-a produs din cauza sistemului Autopilot, dar accidentul a fost prilej ca autoritatile sa se sesizeze in legatura cu sistemul.

Sistemul Autopilot functioneaza datorita unui software ce foloseste camere video, senzori, radare, GPS si harti pentru a vedea ce se intampla in jurul masinii. Automobilul detecteaza alte masini si franeaza pentru a evita coliziunile, putand sa schimbe si banda de rulare, daca soferul apasa semnalizarea. La destinatie, masina „scaneaza” zona din jurul ei, detecteaza un loc de parcare si poate sa parcheze singura.

Sistemul functioneaza doar unde benzile sunt clar marcate pe sosea si este gandit pentru autostrada, nu pentru condusul prin oras unde pot aparea mult mai multe situatii neprevazute. Sistemul este cel mai avansat lansat de un producator auto si un lucru special este ca functioneaza si la viteze mari.

Sursa: The Guardian

Lasa un comentariu