Acasa Dacia Renault va muta la Tanger productia Logan MCV, model fabricat in prezent la Mioveni

Renault va muta la Tanger productia Logan MCV, model fabricat in prezent la Mioveni

de Vlad Barza

Dacia Logan MCV (sursa - HotNews.ro)
Dacia Logan MCV (sursa - HotNews.ro)

Renault va muta in primul trimestru din 2017 productia de Logan MCV de la Pitesti in uzina marocana din Tanger, spune Jean-Francois Gal, directorul uzinei nord-africane, citat de usinenouvelle.com. Anul trecut la Mioveni au fost produse 40.000 de Logan MCV, reprezentand peste 10% din productia totala. Uzina din Tanger este in continua crestere si va depasi 300.000 de unitati in 2017.

Renault a angajat in aceasta vara 600 de oameni la uzina de la Tanger si in primul trimestru din 2017 va incepe acolo productia modelului break Logan MCV, produs in prezent la Mioveni. Pentru acest nou proiect se vor investi 20 milioane euro la uzina la care pana acum s-au investit 1,2 miliarde euro.

Capacitatea maxima a uzinei din Tanger este de 340.000 unitati/an, insa este suficient loc pentru a fi extinsa, mai ales daca si Nissan va fi inclusa in proiect. La tanger ar mai fi loc pentru un al cincelea model si intrebarea este daca nu va fi adaugat micul SUV Kwid.

La uzina din Tanger au fost produse 229.000 de masini anul trecut si se va ajunge la 276.000 anul acesta, cele mai multe fiind Sandero.

Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si anul acesta a sarbatorit vehiculul cu numarul 600.000. Sandero a fost cel mai bine produs model la Tanger, 83.563 de unitati iesind de pe liniile de asamblare in primul semestru, din care toate au mers la export in afara de 300 de unitati. La export au „plecat” peste 35.000 de unitati Dokker si peste 16.000 Lodgy.

Franta, Spania, Italia si Turcia sunt destinatiile cele mai importante, in timp ce in randul tarilor arabe, cele mai mari volume ajung in Egipt, Arabia Saudita si Tunisia.

Marocul nu avea mare traditie pe industria auto si nici multi furnizori, astfel ca in primii doi ani calitatea nu a fost la exigentele mondiale ale Renault. Insa lucrurile tind sa se schimbe si in doi-trei ani aceasta uzina nu doar ca va ajunge la medie, ci isi propune sa fie in topul calitativ al aliantei, alaturi de uzine cu experienta de zeci de ani.

Creste in acest timp si numarul de furnizori locali si ponderea componentelor produse in tara. Renault are si la Casablanca o uzina care anul trecut a produs 60.000 unitati.

In total, anul trecut cele doua uzina marocane au fabricat 143.000 de masini Sandero, peste 71.000 Dokker, 40.000 Logan si 32.000 Lodgy, majoritatea sub sigla Dacia.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre