Acasa Bentley Cel mai controversat Bentley nu doar ca e un SUV, acum este si pe motorina. Bentley Bentayga, cel mai rapid SUV diesel din lume

Cel mai controversat Bentley nu doar ca e un SUV, acum este si pe motorina. Bentley Bentayga, cel mai rapid SUV diesel din lume

de Adrian Mitrea

Bentley Bentayga Diesel (sursa - Bentley)

Bentley Bentayga, de departe cel mai controversat model lansat vreodata de marca de lux britanica, detinuta de Volkswagen Group, primeste mai nou si o motorizare diesel. Asadar, Bentayga devine primul Bentley diesel din istorie. Si nu oricum, pentru ca este cel mai rapid SUV diesel din lume al momentului. Masina atinge 100 km/h in 4,8 secunde si are o viteza maxima de 270 km/h.

Pe langa aceste cifre, Bentley anunta ca acest model este si cel mai ecologic al marcii, cu emisii de 210 g CO2/km.

Motorul masinii este un V8 de 4 litri, cu 32 de supape si trei turbocompresoare si dezvolta cea mai mare putere si cel mai bun cuplu din clasa sa: 429 CP, 900 Nm (de la 1.000 rpm). Transmisia este furnizata de ZF si este automata cu 8 trepte.

„Inginerii din Crewe au dezvoltat un sistem de propulsie V8, pentru a livra o experienta de condus autentica, marca Bentley. Cuplul maxim se atinge foarte devreme, de la numai 1000 de turatii, ceea ce permite noului Bentayga Diesel sa avanseze extrem de usor”, spune Bentley.

La interior, Bentayga Diesel pastreaza aceleasi dotari inovatoare, tehnologii avansate si detalii lucrate manual care au consacrat luxosul SUV Bentayga.

”Bentayga Diesel reprezinta un moment istoric pentru Bentley, aducand in fata lumii intregi cel mai rapid SUV diesel de lux din lume. O putere impresionanta, performante de grand touring si rafinament fara egal – acestea sunt calitatile care definesc adevaratul caracter Bentley. Numai Bentley ar fi putut produce un automobil atat de puternic si de rafinat in acelasi timp”, a declarat Wolfgang Durheimer, presedinte si director general executiv (CEO) al Bentley Motors.

Bentayga Diesel pastreaza performanta dinamica a modelului Bentayga W12 (pe benzina), incorporand tehnologii de reducere a emisiilor si venind cu o autonomie imbunatatita.

„Turbocompresoarele secventiale cu voluta dubla, cu raport variabil, sunt alimentate de gazele de esapament, in timp ce un al treilea compresor electric de supraalimentare – pus in functiune de sistemul inovator Bentley 48V – se activeaza in 30 de microsecunde, pentru a elimina orice intarziere la acceleratie. Rezultatul consta in livrarea de putere neintrerupta la orice viteza, asigurand o experienta de condus fluida, in autenticul stil Bentley”, spune producatorul auto britanic.

Emblema motorului V8 Diesel, plasata pe marginea inferioara a portierei din fata, completata de noul design al tevii de esapament duble, reaminteste subtil de performante ale motorului pe motorina.

Jantele optionale de 21 inch Mulliner Driving Specification – disponibile in finisaj argintiu sau gri (acesta din urma cu accente prelucrate pe spite si jante) – pot fi comandate separat, jantele standard din aliaj, cu 10 spite, fiind de 20 inch.

Finisajele montate manual – inclusiv un nou finisaj de culoarea chihlimbarului, aparut pentru prima data la Bentayga Diesel – formeaza suprafete elegante si clare, imaculate in interior. Fiecare dintre cele 15 piese sunt modelate de artizanii Bentley.

Asemenea celorlalte modele Bentley, Bentayga Diesel poate fi lasat pe mana artizanilor Mulliner, divizia de personalizare a caroseriilor Bentley, care va raspunde solicitarilor individuale.

Un cos elegant de picnic creat de Mulliner este disponibil pentru Bentayga. Acesta include o lada frigorifica, un set de tacamuri si vesela din portelan Linley, pahare de cristal, oferind si spatiu de depozitare pentru alimente. Pentru mai mult confort in aer liber, anumite parti ale cosului pot fi demontate si folosite pe post de scaune.

Un ceas mecanic Mulliner Tourbillon by Breitling este, de asemenea, optional. Cu cel mai complex mecanism, Moulliner Tourbillon este intors periodic, automat, printr-un sistem integrat in bord. Aceasta opera de arta este realizata din aur masiv (cumparatorii pot alege intre aur roz sau aur alb) si poate avea un cadran din sidef sau din abanos negru, decorat cu 8 diamante.

Noul model Bentayga Diesel poate fi completat de Bentley Dynamic Ride – primul control electric anti-ruliu din lume care foloseste un sistem 48V. Specific autovehiculelor mari, cu un centru de greutate aflat mai sus, acest sistem neutralizeaza fortele laterale in timpul virajelor si maximizeaza contactul anvelopelor cu solul, pentru a asigura o stabilitate sporita, confort la condus si manevrabilitate exceptionala.

Sistemul adaptativ si reactiv Bentley asigura rezistenta la torsiune variabila, permitand noului model Bentayga sa fie mereu dinamic si confortabil pentru toti pasagerii. Utilizarea in premiera a sistemului 48V – ce foloseste un sistem de baterii litiu-ion pentru a oferi o mai mare rezerva de putere – rezulta in capacitatea de adaptare a modelului la toate suprafetele de teren.

Directia asistata electric este o alta caracteristica a noului Bentayga. Noul sistem imbunatateste feedbackul catre conducatorul auto, in timp ce atenueaza rezistenta volanului atat on, cat si off road. Directia asistata electric asigura un raport variabil, asigurand o manevrabilitate usoara si rapida chiar si atunci cand modelul este condus la viteza mica, dar si stabilitate sporita la viteza mare.

Asemenea celorlalte modele Bentley, Bentayga Diesel are o suspensie pneumatica adaptativa. Conducatorul auto are la dispozitie patru moduri dintre care poate alege: High 2, High 1, Normal si Low. High 2, de exemplu, poate fi selectat manual in off road. Conducatorii auto pot cobori suspensia spate printr-un comutator aflat in portbagaj, pentru a facilita incarcarea si tractarea.

Opt moduri diferite permit conducatorilor auto ca, prin simpla rotire a unui cadran, sa selecteze configuratia dinamica ideala pentru orice conditii de drum si orice tip de teren. Aceasta versatilitate este completata de functia Bentley Dynamic Ride (control antiruliu activat electric, de 48V) si de functia Electric Power-Assisted Steering (EPAS).

Sistemul Responsive Off-Road permite clientului sa selecteze setarile corespunzatoare ale automobilului pentru o gama diversa de suprafete off-road, in timp ce Panoul cu Informatii pentru sofer afiseaza date cu privire la unghiul de inclinatie al pantei, articulatia rotii, unghiul de viraj, pozitionarea geografica si altitudinea.

Sistemul adaptiv Cruise Control (ACC), ce include functia Stop & Go, ACC predictiva si Traffic Assist permite soferului sa mentina o anumita distanta prestabilita fata de vehiculul din fata. ACC predictiva utilizeaza datele de navigatie, senzorii si camerele foto pentru a anticipa virajele viitoare, intrarile in localitate si schimbarile limitelor de viteza, pentru ca apoi sa ajusteze corespunzator viteza automobilului, imbunatatind atat confortul, cat si consumul de combustibil.

Pentru mediul urban, Bentayga Diesel are disponibila o serie de sisteme de asistare a conducatorului auto. Aceste sisteme – cum ar fi Traffic Sign Recognition, ce recunoaste o mare varietate de semne de circulatie si afiseaza informatii conducatorului auto; Rear Crossing Traffic Warning, care utilizeaza tehnologia radar pentru a detecta miscari sau trafic la parcarea cu spatele; si Top View, un sistem care utilizeaza patru camere pentru a afisa o imagine de ansamblu a imprejurimilor vehiculului – se combina pentru a spori confortul in utilizarea de zi cu zi.

De asemenea, automobilul are disponibila functia Park Assist – un sistem care detecteaza locurile de parcare adecvate (atat paralele, cat si perpendiculare), urmand ca directia autonoma sa ajute la manevrele de parcare, chiar si in spatii inguste si greu accesibile.

Alte sisteme inovatoare disponibile includ Electronic Night Vision, care utilizeaza tehnologia cu raze infrarosii pentru a identifica, in avans, potentialele obstacole, si Head-Up Display, care reduce distragerea atentiei soferului si creste siguranta la condus.

Sistemul de infotainment cu ecran tactil, de 8 inch, al Bentayga, se bazeaza pe cea mai inalta tehnologie de navigatie pentru clasa sa, avand un hard disk de 60 GB si fiind disponibil in 30 de limbi.

Interior Bentley Bentayga Diesel (sursa - Bentley)

Pasagerii din spate beneficiaza de introducerea tabletei Bentley Entertainment – un dispozitiv mobil de 10,2 inch, cu sistem Android, 4G, WiFi si Bluetooth inclus, pentru o conectivitate fluida si de mare viteza la bord.

Clientii pot alege dintre trei sisteme audio diferite pentru Bentayga Diesel: Bentley Standard Audio, Bentley Signature Audio si Naim, pentru Bentley Premium Audio. Acesta din urma este cel mai puternic sistem din segment, cu 1.950 W, o retea de 18 difuzoare si super-tweetere, pentru o redare inegalabila a celor mai inalte frecvente audio.

Livrarile catre clienti vor incepe in Europa la inceputul anului viitor, intrarea pe pietele din Rusia, Africa de Sud, Australia, Noua Zeelanda si Taiwan fiind planificata pentru parcursul anului 2017.

Motor

Tip

Motor V8 biturbo, de 4 litri, cu turbocompresor electric si injectie directa

Putere maxima

429 CP/320 kW @ 3750-5000 rpm

Cuplu maxim

900 Nm @1000-3250 rpm

Transmisie

Cutie de viteze automata ZF, in 8 trepte, tractiune integrala permanenta, diferential central Torsen, diferential deschis pe puntea spate, distributie de putere fata spate 40:60

Rapoarte

1: 4,714; 2: 3,143; 3: 2,106; 4: 1,667; 5: 1,285; 6: 1,000; 7: 0,839; 8: 0,667

Raport transmisie principala

3,308

Sistem de franare, jante si cauciucuri
Frane roti fata

Discuri ventilate de 400mm

Frane roti spate

Discuri ventilate de 380mm

Jante

Standard 20”, optional 21” si 22”

Cauciucuri

Pirelli 275/50R20, 285/45 R21, 285/45 ZR21, 285/40ZR22

Directie
Tip

Directie asistata electronic, raport variabil

Rotatie maxima

2,3 rotatii

Spatiu de bracaj

12,4 m

Suspensie
Fata

cu dublu triunghi suprapus, optional sistem anti-ruliu 48V

Spate

trapezoidala multi-link, optional sistem anti-ruliu 48V

Arcuri si amortizoare

Suspensie pneumatica adaptiva, control permanent al amortizoarelor

Dimensiuni
Ampatament

2995 mm

Lungime

5140 mm

Latime (caroserie)

1998 mm

Latime (geamuri)

2224 mm

inaltime

1742 mm

Rezervor

85 litri

Volum de incarcare

430 litri (590 litri cu prelata ridicata)

Greutate neta

2390 kg

Greutatea bruta

3250 kg

Performanta – aproximativa si supusa aprobarii de tip
Viteza maxima

270 km/h

0-0.60 mph

4,6 sec

0-100 km/h

4,8 sec

Consumul de combustibil – aproximativ si supusa aprobarii de tip
Urban

9,0 litri/100 km

Extra Urban

7,4 litri/100 km

Mixt

7,9 litri/100 km

Emisii CO2

210 g/km

Conform legislatiei europene

EU 6

Sediul Bentley este in Crewe, UK, si reuneste toate operatiunile de design, cercetare si dezvoltare, inginerie si productia propriu-zisa a celor patru modele  (Bentayga, Continental, Flying Spur si Mulsanne). Combinatia dintre maiestria artizanala – care valorifica mestesugurile transmise din generatie in generatie – expertiza inginereasca si tehnologia de ultima ora este specifica marcilor auto britanice de lux precum Bentley. Este, de asemenea, un exponent de cea mai inalta calitate al industriei britanice. In sediul central din Crewe lucreaza aproximativ 4.000 de angajati.

Bentley Bentayga Diesel (sursa - Bentley)

Lasa un comentariu