Tesla Motors a „intins coarda” la maxim la capitolul siguranta cu sistemul Autopilot, spne seful Mobileye, companie israeliana cunoscuta pentru sistemele sale de preventie a accidentelor. Tesla a lansat in toamna lui 2015 sistemul Autopilot care ii da masinii un grad mare de autonomie, insa soferii au abuzat de el, testandu-l la maxim. Tesla a fost criticata pentru mesajele contradictorii trimise clientilor si pentru faptul ca a pus pe masini un sistem caere poate pune in pericol viata soferilor.
Amnon Shashua, seful Mobileye, spune ca Autopilot nu acopera toate situatiile din trafic intr-o maniera sigura si este un sistem care sa-l asiste pe sofer si NU unul care transforma masina intr-una automona. Mobileye furnizeaza sisteme de asistenta pentru 27 de producatori auto, dar in iulie a rupt legaturile cu Tesla.
Seful Mobileye spune ca Tesla a trimis clientilor mesaje contradictorii despre sistemul Autopilot: unele il prezentau ca avand un grad extrem de mare de autonomie, iar alte mesaje ii atentionau pe soferi sa nu ia mainile de pe volan.
Eivident ca soferii au vrut sa vada tot ce poate sistemul si l-au testat in ipostaze nebunesti, la limita. In luna mai un sofer a murit in SUA dupa ce sistemul nu a detectat o remorca, iar impactul a fost devastator.
Cei de la Tesla spun ca nu au prezentat Autopilot ca fiind un sistem care-i permite masinii sa se conduca singura, ci unul care sa-i ajute pe soferi. Soferii trebuie sa fie mereu cu mainile pe volan si sa fie atenti la tot ce e in jur ca sa poata oricand prelua controlul.
Cu cateva zile in urma Elon Musk a anuntat ca Autopilot va fi actualizat astfel incat soferul sa fie atentionat mult mai des cand ia mainile de pe volan, iar daca soferul nus e conformeaza, sistemul se dezactiveaza.