Ford promite ca va lansa pana in 2021 o masina care se poate conduce singura, ideea fiind ca aceste masini sa fie folosite la serviciile de ride-sharing despre care Ford spune ca vor ajunge sa domine piata in viitor. Compania va dubla efectivele centrului de cercetare din Silicon Valley si va continua achizitiile in domeniul tehnologiei. Multe detalii nu se stiu insa despre strategia companiei, insa seful Mark Fields spune ca Ford nu si-a propus sa fie prima, ci sa atraga un numar cat mai mare de parteneri. „Vehiculele autonome ar putea avea asupra societatii un impact similar cu cel pe care liniile de asamblare Ford l-au avut acum 100 de ani”, spune seful Ford.
Ford spune ca in 2021 va incepe productia de volum a unei masini capabila sa se conduca singura si vrea ca aceste masini sa fie folosite in servicii de ride-sharing stil Uber, cu marea diferenta ca la volan nu trebuie sa stea nimeni.
Este ambitia CEO-ului Mark Fields ca Ford sa lanseze o masina 100% autonoma si nu una la care soferul sa poata prelua controlul
Primele masini autonome Ford vor rula pe strazile marilor orase mai intai si probabil vor fi hibride, nu 100% electrice, fiindca la acestea din urma autonomia ar fi prea mica si ar trebui sa fie incarcate des.
Ford s-a prezentat in ultimii ani nu doar ca fiind o companie auto, ci si una de tehnologie si de mobilitate, investind mult pe partea de IT.
Ford a facut achizitii in domeniul tehnologiei, a deschis si centru de cercetare in Silicon Valley si va dubla numarul de angajati al acelui centru.
„Vehiculele autonome ar putea avea asupra societatii un impact similar cu cel pe care liniile de asamblare Ford l-au avut acum 100 de ani”, spune Fields care adauga ca masinile autonome ale Ford vor fi special construite pentru servicii comerciale de tip ride-sharing.
Ford a investit in mai multe companii de tehnologie din SUA, Israel si alte tari, a facut achizitii legate de radare si harti si a investit si impreuna cu gigantul online Baidu.
Daca obstacolele tehnologice pot fi depasite, raman insa doua mari probleme in calea masinilor autonome. Una tine de reticenta soferului in a se lasa purtat de o masina autonoma care poate da erori, iar a doua este legata strict de regulamente. In multe tari autoritatile nu vor permite masinile 100% autonome pe drumurile publice. mai ales dupa valva creata de scandalul cu accidentul Tesla.
Seful Ford este insa convins ca, in ciuda obstacolelor, anuntul facut de Ford semnaleaza o transformare uriasa a companiei dintr-una care vinde masini, intr-una care furnizeaza ad-hoc servicii in orase.
„Va creste ponderea vehiculelor autonome la nivelul industriei”, spune Mark Fields. „Ne dorim sa fim nu doar o companie auto, ci una auto si de mobilitate”.
Surse: BBC, Reuters, Financial Times