Acasa Ford STUDIU: Pentru circa 15% dintre tinerii din UE accidentele auto sunt principala cauza a decesului

STUDIU: Pentru circa 15% dintre tinerii din UE accidentele auto sunt principala cauza a decesului

de Adrian Mitrea

Accident Auto - Model Digital (sursa - ETSC)

Tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani reprezinta 8% din populatia Europei, iar accidentele rutiere sunt principala cauza a mortii in randul tinerilor (15%), in toata lumea, reiese dintr-un studiu Ford care a inclus 6.500 de tineri si care face trimitere si la date Observatorul European al Sigurantei Rutiere.

In toata lumea, accidentele auto sunt principala cauza a deceselor printre tineri. In Europa, exista o probabilitate aproape dubla ca tinerii sa moara in accidente rutiere comparativ cu persoanele mai in varsta.

Un studiu Ford ce a vizat peste 6.500 tineri soferi europeni arata ca 43% dintre acestia au trimis mesaje, 36% au vorbit la telefon, 11% au vizionat fisiere video in timp ce conduceau, iar 13% au condus dupa ce au consumat bauturi alcoolice.

Studiul arata ca 57% au depasit limitele de viteza, 43% au scris in timp ce conduceau, 36% au vorbit la telefon si au trimis mesaje SMS, 16% au condus fara sa poarte centura de siguranta, 13% au condus dupa ce au consumat bauturi alcoolice si pana la 11% au vizionat materiale video sau show-uri TV pe dispozitive mobile.

Studiul mai arata ca 26% au suferit un accident, iar 20% au fost intr-o masina oprita de Politie. Intre 2004 si 2013, 62.000 de tineri au murit in accidente rutiere in Uniunea Europeana.

In timpul verii, cand rata deceselor este cea mai ridicata, 68% sunt mai relaxati cu privire la conducerea autoturismelor.

Studiul arata ca 41% dintre tinerii soferi risca mai mult cu prieteni in masina si pana la 57% dintre acestia conduc preventiv in prezenta unor rude mai in varsta.

De asemenea riscant a fost identificat drept un factor cheie care sta la baza acestor statistici care arata ca, . Conform unui raport facut de Observatorul European al Sigurantei Rutiere, vederea slaba a drumului, epuizarea cauzata de consumul de substante sau de stres si distragerea atentiei sunt printre cele mai comune cauze ale accidentelor rutiere in care sunt implicati tineri soferi.

Ford a anuntat aceste cifre parte a programului Ford Driving Skills for Life prin care ofera instruire gratuita pentru tinerii soferi. Pana la sfarsitul anului 2016, prin intermediul acestui program, vor fi instruiti peste 20.000 de soferi din 13 tari europene. In Romania, au fost instruiti din 2014 si pana in prezent circa 4000 de tineri soferi.

Pana la 57% din tinerii soferi admit ca sofeaza mai sigur cu parintii sau bunicii in masina, iar 41% au declarat ca isi asuma mai multe riscuri cu prietenii in masina. Din acest motiv Ford a creat un nou material video care sa arate calitatile personajelor „Blown Up”. Acest personaj fictiv este un adult gonflabil, care se umfla cand tinerii soferi se comporta riscant la volan.

Printre atractiile condusului in timpul verii sunt excursiile, festivalurile si plaja. Studiul arata ca 68% dintre tineri sunt mai relaxati cu privire la sofat in lunile de vara si peste 54% sunt distrasi de pietoni atragatori.

Dintre participantii la studiu, 45% admit ca ar fi tentati sa conduca o masina supraincarcata cu prieteni, 25% sa accepte sa fie transportati cu o masina condusa de o persoana care a consumat bauturi alcoolice si 24% sa conduca dupa ce au consumat droguri; aceste cifre sunt mai mari printre cei care participa in mod frecvent la festivaluri. Per total, 41% considera ca uneori exista motive bune sa-si asume riscuri in timp ce conduc, 26% au fost implicati intr-un accident, iar 20% s-au aflat intr-o masina care a fost oprita de Politie.

In majoritatea accidentelor fatale cu soferi tineri sunt implicati barbatii tineri, iar Ford confirma ca exista o probabilitate mai mare ca acestia sa aiba un comportament riscant. Printre barbatii tineri exista o probabilitate de trei ori mai mare sa fie distrasi de pietoni atragatori. De asemenea, 25% au fost opriti de politie comparativ cu 16% femei. De asemenea, exista o probabilitate mai mare ca acestia sa nu respecte limitele de viteza, sa foloseasca telefoanele mobile in timp ce conduc si sa conduca sub influenta bauturilor alcoolice.

Dintre persoanele din Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie care au participat la studiu, cel mai adesea soferii din Franta au fost intr-o masina care a fost oprita de politie. Persoanele din Germania sunt cel mai putin preocupate de implicarea intr-un accident auto si prezinta probabilitatea cea mai mare de a nu respecta limitele de viteza sau de a fi implicati intr-un accident. Soferii din Italia prezinta probabilitatea cea mai mare de a-si folosi telefoanele mobile pentru apeluri, iar cei din Spania prezinta probabilitatea cea mai mare sa-si asume riscuri cand isi transporta prietenii cu masina. Soferii din Marea Britanie prezinta probabilitatea cea mai mare de a suferi un accident dupa ce au fost distrasi de pietoni atragatori.

Lansat in premiera in Statele Unite cu 13 ani in urma, programul Ford DSFL ofera acum instruire practica in Belgia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Romania, Rusia, Spania, Turcia si Marea Britanie. Cursurile acopera recunoasterea pericolelor in trafic, manevrarea autoturismelor, gestionarea vitezei si spatiului, precum si riscurile pe care le presupune conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, conducerea sub influenta drogurilor si realizarea de selfie-uri. Un studiu anterior, comandat de Ford in 2014, a aratat ca la acel moment, ca 1 din 4 tineri soferi realizase un „selfie” la volan.

Lasa un comentariu