Acasa Industrie Tara mica, ambitii mari: Lituania invita companiile auto din Marea Britanie sa se relocheze pe teritoriul sau

Tara mica, ambitii mari: Lituania invita companiile auto din Marea Britanie sa se relocheze pe teritoriul sau

de Adrian Mitrea

Intr-o uzina Jaguar Land Rover (sursa - JLR)

Lituania, mica tara din UE cu 2,9 milioane locuitori, aflata pe harta lumii pe aceeasi longitudine ca Romania, invita companiile auto din Marea Britanie sa se relocheze pe teritoriul sau, in special in orasele Vilnius si Kaunas, argumentand ca tara are o amplasare geografica buna si companii auto precum Schmitz Cargobull, CIE Automotive, Yazaki si AQ Wiring Systems au activitati in Lituania.

Concret, initiativa de a invita companiile auto din Marea Britanie sa se relocheze in Lituania apartine politicianului Antanas Guoga, care a emis un comunicat de presa cu titlul: “Lituania invita industria auto din Marea Britanie sa exploreze oportunitatile de relocare”.

In comunicat Antanas Guoga spune ca 1,5 milioane de masini au fost produse in UK in 2015, dintre care 57,7% au fost exportate in UE, deci industria auto britanica ar avea “multe de pierdut daca nu ia deciziile strategice corecte, in lumina Brexit-ului”.

Politicianul lituanian i-a trimis o scrisoare inclusiv lui Ralph Speth, directorul general (CEO) al Jaguar Land Rover.

Pozitionata in inima Europei (…), Lituania ofera efectiv acces catre 750 milioane de consumatori, se arata in invitatia deschisa adresata companiilor auto din Marea Britanie.

Desi este o tara mica, Lituania beneficiaza de iesire la Marea Baltica si are o retea de drumuri bine dezvoltata, avand chiar si autostrazi cu patru benzi pe sens.

Initiatorul invitatiei adresate constructorilor auto, Antanas Guoga, cunoscut si sub numele Tony G, este nascut in 1973 si are cetatenie lituaniana si australiana. El este politician, om de afaceri, jucator profesionist de poker si filantrop. In firmele sale din Lituania si Australia lucreaza in total 500 de oameni.

Lituania se numara printre tarile din Europa Centrala si de Est care nu au o industrie auto bine dezvoltata, comparativ cu ceea se intampla in Polonia, Slovacia, Ungaria si chiar Romania.

Lasa un comentariu