Acasa Romania Ministerul Mediului recunoaste ca timbrul de mediu este, de fapt, o taxa de inmatriculare si o taxa de import. Se lucreaza la modificarea legislatiei, iar

Ministerul Mediului recunoaste ca timbrul de mediu este, de fapt, o taxa de inmatriculare si o taxa de import. Se lucreaza la modificarea legislatiei, iar

de Adrian Mitrea

Motor (sursa - Toyota)
Motor (sursa - Toyota)

Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) recunoaste ca timbrul de mediu este, de fapt, o taxa de inmatriculare si o taxa de import, intr-o informare de presa emisa dupa ce Curtea Europeana de Justitie (CJUE) a constatat, in 9 iunie 2016, ca timbrul de mediu este incompatibil, partial, cu legislatia UE. Ministerul Mediului a facut deja un grup de lucru “care analizeaza eventuala modificare a legislatiei existente”, a transmis institutia.

In interpretarea Ministerului Mediului, “CJUE declara ca nu se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe autovehicule care se aplica autovehiculelor rulate importate, cu ocazia primei inmatriculari in acest stat membru si autovehiculelor deja inmatriculate in statul membru respectiv, cu ocazia primei transcrieri in acelasi stat a dreptului de proprietate asupra acestora din urma”.

Ministerul Mediului arata ca CJUE „se opune ca statul membru respectiv sa scuteasca de aceasta taxa autovehiculele deja inmatriculate pentru care a fost platita, dar nu a fost restituita o taxa in vigoare anterior declarata incompatibila cu dreptul Uniunii”.

Cu alte cuvinte, MMAP spune ca este in neregula ca pentru masinile pentru care s-a platit o anumita taxa auto (indiferent cum s-a numit ea) sa nu se mai perceapa taxa (timbrul de mediu) cu ocazia unei noi schimbari de proprietar.

Pe cale de consecinta putem specula ca timbrul de mediu sa fie modificat astfel incat sa se plateasca cu ocazia fiecarui transfer de proprietate pentru o masina, indiferent daca pana acum a fost platita pentru masina respectiva o anumita forma a taxei auto sau nu. In acest fel legislatia romaneasca n-ar mai fi incompatibila cu cea a UE si Guvernul Romaniei n-ar elimina o sursa frumoasa de venit din taxarea inmatricularii masinilor.

“(…) MMAP a constituit, deja, un grup de lucru care analizeaza eventuala modificare a legislatiei existente, in concordanta cu reglementarile nationale si europene in vigoare. Grupul de lucru va analiza inclusiv variantele de modificare a legislatiei, propuse si aflate in dezbatere in Parlamentul Romaniei. Dupa identificarea si implementarea solutiei optime, care sa respecte principiul <<poluatorul plateste>>, MMAP impreuna cu partenerii guvernamentali (MFP, ANAF, MDRAP, etc…) va stabili modalitatea prin care cetatenii isi vor putea recupera sumele platite in baza OUG 9/2013”, spune Ministerul Mediului.

Din acest citat se intelege ca Guvernul ar lua in calcul restituirea sumelor incasate cu titlu de “timbru de mediu” (OUG 9/2013). Pana la noi lamuriri din partea Guvernului, intrebarile raman: Ce se va intampla in continuare? Va fi eliminat timbrul de mediu pur si simplu? Va fi inlocuit cu o noua taxa? Sa fie Guvernul atat de generos cu cetatenii sai incat sa elimine timbrul de mediu pur si simplu?

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre