Suzuki isi extinde gama de modele din Europa cu modelul Baleno, un fel de Swift mai mare ce face parte din clasa B, dar care ofera portbagaj mai mare decat al unor masini de clasa superioara (C). In Romania costa intre 11.000 si 18.000 euro cu TVA, iar cu acest model Suzuki spera sa atraga clienti de la modele precum Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Hyundai i20 si Kia Rio. Masina se remarca prin varietatea mare de cutii de viteze disponibile: manuale cu 5 trepte, automate cu 6 trepte si CVT. Spre deosebire de cele mai cunoscute modele ale marcii – Vitara, Swift si S-Cross – care sunt fabricate in Ungaria, Baleno este produs in India.
“Pentru anul 2015 estimam o productie de 165.000 unitati in uzina noastra din Ungaria, dar cererea mare pentru Vitara a dus totalul de masini fabricate la 185.000 unitati. Lucram la capacitate maxima, iar in 2016 vom incheia cu 200.000-210.000 unitati produse aici”, a declarat Fumito Sakai, director executiv in cadrul Suzuki Ungaria, cu ocazia prezentarii in fata presei a lui Suzuki Baleno.
In 2017 Suzuki va marca productia a trei milioane de masini in Ungaria, de la inceputul fabricatiei in aceasta tara, in anul 1991.
Ocupata cu modelele Vitara, Swift si S-Cross, uzina din Ungaria nu poate produce si modele precum Baleno si Celerio, care sunt aduse din India pentru piata europeana.
Suzuki Baleno are 3.995 mm lungime, 1.745 mm latime, 1460 mm sau 1470 mm inaltime si un ampatament de 2.520 mm. Modelul dispune de cinci locuri si un portbagaj de 355 litri – cel mai mare din segment, fiind chiar si mai mare decat al modelului compact Volkswagen Golf.
Practic Suzuki Baleno este un model de clasa B, la fel ca si Swift, doar ca este pozitionat la limita superioara a segmentului acesta subcompact, iar din punctul de vedere al spatiului interior si portbagajului are valori imprumutate din clasa compacta (C).
Printre tehnologiile interesante care pot echipa modelul Baleno se numara sistemul start/stop, afisajul color pentru computerul de bord, tableta multimedia, camera video pentru marsarier, cruise control adaptiv si functie de franare automata in caz de accident iminent si sase airbag-uri.
In echiparea de baza masina are 3 stele din 5 la testele Euro NCAP, iar in echiparile de top poate obtine 4 stele din 5.
Gama de motoare este formata exclusiv din motoare pe benzina, un propulsor de 1,2 litri (tip K12C) cu patru cilindri si injectie multipunct (90 CP, 120 Nm), si unul de 1 litru (K10C DITC) cu trei cilindri, turbo, cu injectie directa (110 CP, 170 Nm).
2 comentarii
Buna ziua,
Aveti noutati cu privire la Suzuki Baleno pentru 2019 ? Cei de la Radacini au spus ca varianta cu sistem hibrid va iesi din productie anul acesta. Puteti confirma ? I hate to see that happen…
Cu stima.
Cu siguranță dealerul este mai bine informat decât mine, deci aș tinde să cred că e adevărat dacă așa v-au spus. Dealerii sunt în permanentă legătură cu producătorii și au mereu informații actualizate. Eu n-am cum să am legătură strânsă cu toți producătorii sau să am informații despre toate modelele… Sunt pur și simplu prea multe, cu schimbări mult prea dese.