Acasa Tehnologie Cei mai mari doi constructori auto investesc in aplicatii care incurajeaza oamenii sa nu-si mai cumpere masini personale

Cei mai mari doi constructori auto investesc in aplicatii care incurajeaza oamenii sa nu-si mai cumpere masini personale

de Vlad Barza

(sursa - Uber)
(sursa - Uber)

Industria auto nu mai poate igonora tendintele din tehnologie si nici startup-urile care au ajuns sa valoreze miliarde, promitand un viitor in care oamenii nu vor mai trebui sa detina masini personale. Un astfel de viitor ar putea afecta business-ul gigantilor auto care se vad nevoiti sa devina parteneri ai acestor companii. Volkswagen a anuntat ca va investi 300 milioane dolari in startup-ul de taxi Gett, iar Toyota a parafat un partneriat cu Uber, companie evaluata la 62 miliarde dolari. Ce au companiile auto de castigat si cat de mult se va schimba modelul de afaceri puteti citi mai jos.

Startup-urile de tehnologie din Silicon Valley merg pe un model de afaceri diferit fata de gigantii industriei auto. Aceste companii, in frunte cu Uber si Lyft, promoveaza masinile autonome si masinile electrice si spun ca orasele sunt deja extrem de aglomerate, astfel ca nu mai ai niciun motiv sa detii masina personala.

Alte aplicatii permit soferilor sa inchirieze mici masini electrice pentru scurte perioade de timp si sa le lase in diverse statii speciale in oras.

Aceste aplicatii sunt populare si au creat adevarate fenomene, astfel ca cei mai mari producatori auto nu au putut sta deoparte, mai ales ca modelele de business promovate de aceste aplicatii incurajeaza oamenii sa nu-si mai cumpere masini fiindca este mai ieftin fara.

Cele mai mari trei companii auto mondiale au anuntat investitii importante in startup-uri de tehnologie care vin cu idei ce schimba relatia om-automobil, GM a investit jumatate de miliard de dolari in Lyft, iar acum a venit randul Volkswagen si Toyota sa anunte investitii in aplicatii de transport.

Toyota a anuntat un parteneriat cu Uber si, chiar daca nu au fost comunicate sume, miscarea este interesanta. Soferii Uber vor putea sa foloseasca in leasing masini Toyota in conditii mai avantajoase si pot plati ratele din castigurile obtinute prin aplicatie. Perioada de leasing va fi flexibila si va fi stabilita in functie de nevoile soferilor. Pe viitor ne putem imagina ca Uber va putea folosi flote de la Toyota pentru a monta echipamentele care-i dau masinii un grad sporit de autonomie. Totul vine in contextul in care Toyota Prius este preferata multor soferi Uber din SUA.

Volkswagen a anuntat investitii de 300 milioane dolari in startup-ul israelian de taximetrie Gett prezent in 60 de orase de pe continent. Ca parte a „parteneriatului strategic”, Volkswagen va da discount-uri soferilor de Gett care isi vor cumpara masini ale marcii si va facilita intrarea Gett in domeniul serviciilor pentru clientii business. Gett, la care s-au inscris 100.000 de soferi, se va putea extinde si in SUA datorita acestui parteneriat.

Volkswagen, afectata de uriasul scandal al falsificarii emisiilor, vrea sa arate ca este o companie „cool” care investeste in aplicatii de mobilitate, dorind sa devina unul dintre cei mai mari jucatori in domeniu pana in 2025.

Companiile auto trebuie sa se repozitioneze si sa schimbe o parte din modelul de afaceri. In prezent nu exista semne ca vanzarile le sunt afectate de prezenta in piata a acestor aplicatii care incurajeaza oamenii sa nu-si mai cumpere masini personale, dar nu se stie ce se va intampla in cativa ani.

Companii precum Toyota, Volkswagen sau General Motors au ales sa investeasca in aceste companii si, daca din cauza acestor aplicatii mai putini oameni isi vor cumpara masini din showroom, va veni drept compensatie faptul ca vor fi folosite in cadrul acestor aplicatii tot mai multe masini ale marcilor cu care sunt semnate parteneriate.

Aceste aplicatii de transport, de ride-sharing, sunt uimitor de populare, un exemplu edificator fiind China, unde Uber este prezenta in 30 de orase, iar gigantul local Didi Chuxing – in care Apple a investit un miliard de dolari – este in 300 de orase.

Un alt exemplu tine de faptul ca in iunie anul trecut Uber avea 20.000 de soferi in Chengdu, aproape de cei 22.000 din San Francisco si 26.000 in New York.

Surse: Financial Times, The Verge, The Guardian.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre