Acasa Volkswagen Volkswagen va plati peste 60 milioane euro directorilor, in ciuda pierderilor record afisate de companie

Volkswagen va plati peste 60 milioane euro directorilor, in ciuda pierderilor record afisate de companie

de Vlad Barza

Volkswagen Tiguan (sursa - Volkswagen)

Volkswagen a anuntat ca va plati 63 milioane euro catre mai mult de zece fosti si actuali directori, ca bonusuri si alte tipuri de plati, compania promitand ca se va concentra pe vehicule electrice si hibride si ca va recastiga increderea clientilor dupa uriasul scandal al emisiilor. Insa compania va comunica abia la final de an rezultatele finale ale anchetelor interne pe tema scandalului si inca sunt cautati vinovatii pentru trucarea testelor de poluare. In plus, Volkswagen este mult in urma cu rechemarile pentru masinile implicate in scandal, solutiile tehnice nefiind aprobate pentru o serie de modele.


Martin Winterkorn, fostul sef al companiei, care a demisionat la cateva zile dupa dezvaluirile legate de scandalul emisiilor, a fost de acord sa i se reduca remuneratia variabila cu 30%, insa tot va primi peste 7 milioane euro.

Anul trecut concernul german a avut pierderi nete de aproape 6 miliarde euro, iar vanzarile au crescut cu 7%, la peste 106 mliarde euro. insa marja europeana, care oglindeste foarte bine eficienta, a fost de 2%, fata de 2,5% in 2014.

Volkswagen a pus deoparte 16 miliarde euro in 2015, din care jumatate au fost pentru chestiuni legate de scandalul emisiilor.

Gigantul german a promis sa se orienteze catre masinile electrice si hibride, insa nu a dat amanunte clare despre planui vizat.

Matthias Muller, seful companiei, si-a cerut inca o data scuze pentru intreg scandalul si promite ca grupul va face tot ce este posibil pentru a recastiga increderea clientilor.

Insa nu totul merge conform planului. Desi compania promitea de cateva luni un raport preliminar al anchetei interne derulata pentru a stabili responsabilii imensului scandal, grupul german promite acest raport abia in trimestrul al patrulea. Ancheta este derulata de firma americana de avocatura Jones Day.

Muller a admis ca se fac doar „progese treptate” in gasirea unei solutii tehnice pentru toate cele 11 milioane de masini diesel afectate de scandal. Volkswagen promisese ca incepe sa remedieze din ianuarie masinile, insa nu a demarat nici pana acum operatiunile decat pentru un numar limitat de modele.

El admite ca lucrurile ar fi putut fi mai avansate la acest capitol si adauga ca se va incerca o crestere a descentralizarii, astfel incat eficienta sa sporeasca. Muller promite si o transformare a „culturii de leadership”,

Surse: Telegraph, Autocar UK, AFP

Lasa un comentariu