Mitsubishi spune ca utilizeaza metodele de testare pentru emsii si consum – recent depistate ca inadecvate – din anul 1991 pe piata din Japonia, iar o lista oficiala cu modele afectate in cei 25 de ani nu exista deocamdata, informeaza AFP.
“Utilizam aceasta metoda pentru piata interna din 1991”, a declarat un oficial Mitsubishi, marti, 26 aprilie, intr-o conferinta de presa, informeaza AFP.
Pentru a calcula proportiile dezastrului ar fi nevoie de trei luni.
Problema testarii improprii la Mitsubishi a scazut la jumatate valoarea de piata a companiei.
Nu exista inca informatii concrete despre modul in care Mitsubishi a manipulat testele de emisii si consum in cei 25 de ani. In presa auto si de business internationala se vehiculeaza ipoteza ca anvelopele ar fi fost umflate peste limita recomandata chiar de producator si ca masinile de test ar fi fost mai usoare.
Mitsubishi a recunoscut in 21 aprilie ca a trisat la testele de consum pentru ca modelul sau Mitsubishi eK sa obtina consum mai bun si emisii mai bune. Acest model este produs de Mitsubishi si pentru Nissan, care il comercializeaza sub numele Nissan DayZ. In total ar fi afectate 625.000 masini in Japonia.
Desi Mitsubishi sunt cei care ar fi manipulat testele, din totalul de 625.000 unitati afectate cele mai multe sunt Nissan (468.000 unitati) si numai 157.000 unitati sunt Mitsubishi.
Neregulile au fost descoperite de marca Nissan in timpul interpretarii unor date care sa serveasca pentru o noua generatie a modelului DayZ. Imediat ce au observat nereguli, oficialii Nissan le-au semnalat celor de la Mitsubishi, care s-au ocupat de omologarea si dezvoltarea masinii. Imediat dupa ce Nissan a semnalat problema, Mitsubishi a recunoscut-o si si-a cerut public scuze.
Se pare ca problema afecteaza exclusiv modele comercializate in Japonia, dar, evident, planeaza suspiciuni asupra intregii game a producatorului asiatic.
Mitsubishi eK si Nissan DayZ sunt cunoscute ca exponente ale segmentului “key car” – masini de clasa A cu aspect de monovolum, inalte si patratoase.
Reamintim ca „bula increderii” in ceea ce priveste testele de emisii si consum a fost sparta dupa ce in SUA s-a descoperit ca Volkswagen foloseste un software ilegal pentru a trisa la testele de emisii si consum pentru automobile diesel comercializate sub marcile Volkswagen si Audi.