Carlos Tavares, cel care a reusit sa redreseze grupul PSA Peugeot-Citroen, a anuntat planul cu care compania si-a propus sa creasca in urmatorii cinci ani. Grupul francez vrea sa revina pe piata din SUA dupa mai bine de doua decenii de absenta, vrea sa elimine dependenta de anumite regiuni geografice si sa vina cu multe modele electrice si hibride. PSA vrea sa aduca peste cinci ani si modele capabile sa se conduca singure, isna seful companiei spune ca astfel de masini greu pot deveni profitabile.
Carlos Tavares a fost al doilea om ca importanta la Renault, dar a parasit grupul dupa un ciudat scandal de spionaj industrial in care nu i s-a dovedit vreo vina. La Peugeot, Tavares a reusit o transformare importanta, trecand de la pierderi de 555 milioane euro in 2014, la profit de 1,2 miliarde euro anul trecut. Acum doi ani PSA era aproape de colaps si a fost salvata de interventia statului francez si de chinezii de la Dongfeng.
Marea problema a PSA a fost faptul ca era prea dependenta de Europa, unde realiza peste jumatate din vanzari, insa Europa a suferit mult din cauza crizei. Si de Iran depindea enorm Peugeot, tara fiind a doua ca vanzari, dupa Franta. Embargoul impus Iranului a afectat situatia PSA.
Seful PSA spune ca strategia trebuie gandita astfel incat compania sa fie protejata de crize regionale, astfel ca scopul ar fi ca gradul de dependenta sa scada. Vor fi lansate pana in 2021 patru modele electrice cu totul noi si sapte hibride si in total 26 de modele noi si restilizate in toate pietele.
In urmatorii ani PSA ar vrea sa revina si pe piata din SUA unde Citroen nu mai este din 1974, iar Peugeot din 1991. Nu s-a decis insa care marca va intra, insa va fi doar una dintre cele trei ale grupului (Peugeot, Citroen ,DS).
Tavares spune ca la finalul planului de cinci ani, in 2012, compania va avea vehicule capabile sa se conduca singure. Insa Tavares spune ca tehnologia ramane uimitor de scumpa si adauga ca nu intelege cum cred producatorii auto ca pot obtibne profit cu aceste masini.
PSA este in continuare deschisa pentru o alianta cu un alt constructor mare, dar nu s-a decis nimic.
Scopul planul este si ca marja de profit sa fie intre 2016 si 2021 de sase ori mai mare decat intre 2000 si 2015, iar veniturile sa urce cu 25% pana in 2021.
Tavares a fost intens criticat in Franta pentru faptul ca veniturile sale totale aproape s-au dublat in 2015, pana la valoarea de 5,24 milioane euro, intr-un moment in care se negociaza un nou contract colectiv de munca si cand sunt anuntate in continuare taieri de costuri. El a explicat insa ca este justificata cresterea „exista o piata petru directori executivi, la fel cum exista una pentru fotbalisti sau pentru soferi de Formula 1”.