Ford pare ca asteapta momentul potrivit inainte de a incepe adevarata ofensiva in materie de masini hibride si electrice, cam la fel cum a procedat si cu motoarele turbo pe benzina de mic litraj generate de curentul downsizing. „Vor mai trece inca zece ani pana aceasta tehnologie a masinilor electrice sa se maturizeze. (…) Stiu cativa rivali care au investit miliarde in electrificare, dar au facut-o prea devreme”, a declarat pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Geneva, Roelant de Waard, vicepresedinte Ford responsabil de marketing, vanzari si service.
Ford crede in electrificare si masini electrice, motiv pentru care compania investeste 4,5 miliarde dolari pentru a avea, pana in 2020, o gama larga de masini hibride si electrice. Adoptarea acestor sisteme de propulsie alternativa este influentata de scaderea pretului petrolului momentan, insa tendinta si dorinta sunt in acest mai puternice decat orice alte elemente. Mai ales ca reglementarile privind poluarea, peste tot in lume, cer progrese ale masinilor care nu pot fi facute decat prin electrificare.
„Credem ca electrificare va castiga mult in importanta. In 2020 trebuie sa avem o medie CO2 de 95 grame/km. In 2025 plafonul scade iar. Deci trebuie sa apelezi la electrificare. Dar costul actual al bateriilor este prea mare in raport cu combustibilii fosili. Exista doua cai de a pune masini hibride sau electrice in piata. Fie calea cu stimulente guvernamentale, care nu poate sa mearga la nesfarsit. Fie sa reusesti sa obtii costuri mai mici pentru masinile electrice sau sa obtii din alta parte electricitatea pentru ele, nu din bateriile pe care le cunoastem astazi”, a explicat Roelant de Waard.
Intrebat cum de este posibil ca o marca venita de nicaieri, Tesla Motors, sa puna pe piata cea mai capabila masina electrica din lume, iar producatori auto consacrati, cu 100 de ani traditie – cum este si Ford – sa nu reuseasca sa vina cu o alternativa, Roelant de Waard a spus ca Tesla Motors nu este profitabila, cel putin nu acum, iar volumele comercializate la nivel mondial sunt, totusi, mici.
„E important mesajul pe care ei (Tesla Motors – n.r.) il transmit in toata industria. Dar sa vinzi 50.000 de masini electrice pe an in toata lumea este un volum foarte, foarte mic”, a comentat oficialul Ford.
citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2016