Una dintre masinile autonome ale Google are o parte de responsabilitate pentru un accident petrecut recent in California, a admis compania, intr-o postare de luni. Masina a fost implicata intr-o coliziune usoara cu un autocar ce nu i-a dat prioritate, insa ambele vehicule aveau viteze mici si nu s-a intamplat nimic grav. Relatand intamplarea, AFP citeaza critici vehementi care spun ca accidentul este o dovada ca masinile autonome sunt departe de a fi sigure.
Masina Lexus adaptata pentru a se conduce singura era in teste in zona Mountain View. Vehiculul a vrut sa faca la dreapta si s-a oprit, asteptand ca traficul sa ii permita manevra. Software-ul a detectat un autocar ce se apropia cu viteza redusa si a intuit ca autocarul se va opri si va lasa masina Google sa faca la dreapta.
Insa autocarul nu s-a oprit si s-a produs o coliziune la viteze mici: 4 km/h pentru masina Google si 24 km/h pentru autobuz. Nici soferul de test prezent in masina Google nu a intervenit.
Google spune ca incidentul este un exemplu clasic de negociere intre participantii la trafic. Compania admite ca masina poarta clar o parte din vina, fiindca daca ar fi ramas nemiscata, nu s-ar fi intamplat nimic. Google spune ca si soferul de test din masina s-a asteptat ca autobuzul sa opreasca, la fel cum si soferul autocarului s-a asteptat ca masina Lexus sa ramana nemiscata.
Compania mai spune ca a modificat software-ul masini pentru ca acesta „sa inteleaga mai bine” faptul ca autobuzele si alte vehicule mari dau mai rar prioritate masinilor autonome.
Criticii masinilor autonome spun ca incidentul este o dovada clara ca soferii umani sunt absolut necesari fiindca pot gestiona mai bine situatiile speciale. Google a spus mereu ca sustine masina 100% autonoma care sa nu mai aiba nici volan, nici pedale.