Putini directori din industria auto admit public ca exista probleme si ca in trecut s-au facut greseli. Takahiro Hachigo, cel care de anul trecut conduce Honda, spune ca grupul auto are nevoie de o transformare fundamentala si trebuie sa se concentreze mai mult pe calitate, nu pe cantitate, scrie Automotive News. Compania a suferit la capitolul imagine din cauza unor recall-uri pentru modele foarte noi si a fost afectata si de uriasul scandal al airbag-urilor Takata. Livrarile Honda in UE au scazut in ultimii noua ani de la peste 310.000 unitati, a doar 130.000.
Hachigo a venit in iunie 2015 la conducerea gigantului auto japonez si spune ca, in dorinta de a crea masini adaptate pentru cat mai multe regiuni diferite, Honda a fost depasita de situatie. Tocmai de aceea, este nevoie de o schimbare care sa insemne punerea accentului pe calitate.
Noul sef a schimbat aproape o treime din board-ul de conducere, a promovat directori mai tineri si a creat noi pozitii de conducere pe cercetare-dezvoltare.
Problema tine de a putea mentine calitatea produsului si de a putea lansa versiuni adaptate pentru cat mai multe regiuni diferite.
Seful Honda promite ca se va schimba prioritatea si nu se va mai insista pe cresterea vanzarilor, ci pe „crearea de produse unice”.
Honda a anuntat recent ca recheama 42.000 de exemplare din Civic facelift, pentru posibile probleme la un piston, compania avand de suferit si din cauza scandalului airbag-urilor defecte de la Takata, Honda trebuind sa inlocuiasca 30 de milioane de exemplare.
Sunt planuri mari si legate de masinile ecologice. In prezent doar 5% din vanzari sunt reprezentate de electrice si de hibride, obiectivul pentru 2030 fiind o pondere de doua treimi.
Un punct important al strategiei este de a creste productia si exporturile uzinelor din Japonia si Europa, pentru crearea unui sistem mai eficient prin care masinile ajung in diversele piete. Anul trecut compania a produs 730.000 de masini in Japonia, exportand 9% dintre ele, in timp ce spre final de deceniu tinta de productie este 950.000 de unitati, din care o cincime ar urma sa ajunga la export.
Ca exemplu de schimbare, uzina din Canada nu va mai livra CR-V catre Europa, ci se va concentra pe livrarile catre America de Nord.
In tarile UE, Honda a livrat anul trecut 130.000 de masini, departe de recordul din 2007: 311.000. Cota de piata a fost de 0,9%, maximul fiind de doua procente, in 2007. Din 2007 pana in 2015 vanzarile europene au scazut in fiecare an.