Piata second hand devine tot mai atragatoare pentru marile companii auto, iar tendinta de crestere a calitatii masinilor de ocazie comercializate in Romania pare sa fie sustinuta. Daca pana acum cele mai cunoscute firme care comercializeaza automobile rulate sunt nume precum Tiriac Auto Rulate si Das WeltAuto, din acest an si Radacini vrea sa atace serios aceasta piata, urmand sa aiba un parc cu cateva sute de masini actualizat in permanenta, a declarat pentru 0-100.ro Nicolae Sorescu, directorul de vanzari al diviziei de vanzari in cadrul Radadini Group.
Masinile rulate comercializate de Grupul Radacini vor purta inscriptia Opel Certified Used Vehicles, chiar daca ele nu vor fi doar masini Opel.
„Atata timp cat o masina care intra in acest program va fi verificata din bara in bara si va primi o certificare TUV, pentru ca suntem autorizati TUV sa dam aceasta certificare, eu cred ca depasim zona neagra, gri a pietei second-hand si ne vom duce in zona premium. Nu ca vom avea prea multe masini premium, dar ne ducem in zona premium a serviciilor. Asta ne dorim sa facem in 2016”, a spus Sorescu.
Prin aceasta mutare Grupul Radacini intra intr-o piata dificila, dominata de vanzatori-persoane fizice si care tot mai multi dealeri respectabili au intrat in ultimii ani. Pe langa Tiriac Auto Rulate si Das WeltAuto nume grele in piata second-hand mai sunt Autoklass Center, ATP Exodus, Meridian Ocazie, Auto Schunn, Apan Auto, Auto Cobalcescu si Automobile Bavaria.
„E clar ca nu mai poate fi neglijata piata de masini rulate. Nu putem sa intram sa facem concurenta unor persoane fizice dubioase care vin si aduc masini, atunci mergem in partea in care omul spune ca plateste 1.000 euro in plus, avand garantia unui istoric sigur, kilometri reali si certificarea TUV a calitatii. Vom avea in partea de Vest a Capitalei un spatiu de 60.000 metri patrati dedicat vehiculelor rulate”, a explicat Sorescu.
Masinile rulate ale Grupului Radacini vor fi de ordinul sutelor in stoc si vor proveni atat din piata interna, dar vor fi si aduse din alte tari.
„Banii de second-hand se fac din vanzari de flote, din masini cumparate de la licitatii din tara sau din alte tari, din cumpararea unor masini usor avariate pe care le aducem la starea corespunzatoare”, a declarat Sorescu.
Principala problema pe care o au oamenii care detin deja un automobil si pe care vor sa-l vanda la un dealer de masini rulate (trade-in) este ca dealerul ofera adesea un pret mult mai mic decat pretul pietei, asfel ca o mare parte din clienti prefera sa-si vanda masina singuri, iar apoi sa cumpere o masina noua sau rulata.
„De la clientii nostri fideli nu vrem sa luam comisioane mari pentru masinile pe care vor sa le lase ca trade-in. Aceasta afacere se gandeste la pachet, vanzarea produsului vechi si a produsului nou. Noi suntem multumiti ca vindem produsul nou, ca ramane aproape de noi clientul, si ar trebui sa ne scoatem costurile cu masina veche perfect”, a explicat oficialul Radacini.
Afacerea este gandita ca una de volum mare, unde marjele mici si multe sa aiba sens din punct de vedere economic: „La un volum mare ne permitem sa rulam cu o marja mica fata de tunurile care se dau in piata second-hand. Daca noi avem si il rulam, nu e niciun fel de problema. E ca si cum am face o comparatie cu un supermarket, care are 10.000 de clienti, fata de buticul din colt care are 100 de clienti. Normal ca supermarket-ul isi poate permite sa aiba preturi mai mici”.
In Romania au intrat in circulatie anul trecut 250.662 masini rulate (+13,9%) provenite din alte tari, in principal din Germania (219.929 unitati in 2014).
Pe segmentul de piata al reinmatricularilor (tranzactiile/schimbarile de proprietar pentru masinile deja existente in parcul auto national) avem un numar de 225.509 unitati, in crestere cu 3,7% (217.304 cazuri in 2014).
2 comentarii
Dacă am o mașină din 2020 , 18080 km încă 6 luni garanție cu posibilitate de prelungire o pot da?
De ce nu?