Ford va inceta sa mai comercializeze masini noi in Japonia si Indonezia din acest an, din cauza vanzarilor slabe. Volumele pe care gigantul american le comercializeaza in aceste piete sunt foarte mici, iar cota de piata este infima, scrie presa auto internationala, citand anunturi oficiale ale filialelor Ford din cele doua piete.
Ford are prezenta comerciala in Japonia din 1974, dar in toti cei 42 de ani nu a reusit sa devina un jucator important pe aceasta piata, iar in 2015 a comercializat 5.000 de unitati.
In Indonezia situatia este similara, iar marcile japoneze sunt mult mai bine primite de public acolo.
Chiar daca masinile noi marca Ford nu se vor comercializa in aceste piete, dealerii nu se vor inchide de-odata. Unii probabil vor aduce alte marci in loc, iar altii vor inchide pur si simplu.
Operatiunile de garantie si service vor fi preluate si asigurate de parteneri locali ai Ford.
In Japonia se vand intre 5 si 6 milioane de autovehicule noi pe an, iar in Indonezia piata absoarbe putin peste un milion de unitati noi pe an.