Dacia a vandut anul trecut 100.000 de unitati pe piata franceza, inregistrand un recul de 5% fata de 2014, arata datele organizatiei franceze CCFA. Vanzarile de masini noi in Franta au avansat cu 6%, Hyundai si MINI avand cele mai mari cresteri procentuale. Grupurile auto franceze au 57% din piata totala, iar Grupul Volkswagen – implicat in uriasul scandal al emisiilor – are 12%.
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale de sub 5 tone au totalizat 2,29 milioane unitati, avans de 6% fata de 2014. Marca Renault are 21,7% din piata, Peugeot are 16,8%, iar Citroen are 12,1%.
Dacia a vandut 100.035 unitati, cu 5.000 mai putine decat in 2014. Interesant este ca in decembrie 2015 vanzarile marcii au crescut cu 26%. Marca romaneasca are o cota de 4,3% din piata, cu jumatate de punct procentual mai putin decat in 2014.
Grupul Volkswagen are aproape 12% din piata totala, vanzarile crescand anul trecut cu 3%, sub media pietei. Efectele scandalului emisiilor pot fi vazute in evolutia din decembrie (scadere de 10% pe Grup si de 16% strict pentru marca Volkswagen).
Cele mai mari cresteri procentuale s-au inregistrat la marcile Hyundai (39%) si MINI (23%). Alfa Romeo a avut cea mai mare scadere dintre marcile importante (-17%).