Acasa Romania Concluzii dupa 2015 si asteptari pentru 2016 de la executivi de top din industria auto: optimism generalizat si apreciere mai mare pentru munca oamenilor

Concluzii dupa 2015 si asteptari pentru 2016 de la executivi de top din industria auto: optimism generalizat si apreciere mai mare pentru munca oamenilor

de Adrian Mitrea

Wolfgang Schulz - Nicolas Maure - Peter Copetti - Cristi Milea (sursa - 0-100.ro)
Wolfgang Schulz - Nicolas Maure - Peter Copetti - Cristi Milea (sursa - 0-100.ro)

Anul 2016 se anunta bun pentru piata auto din Romania, conform catorva inalti executivi din industrie. Optimismul este generalizat, respectul pentru oameni si munca lor par sa fie mai apreciate ca oricand, iar incheierea anului 2015 pe plus arata ca revenirea vanzarilor auto pe crestere in 2014 nu a fost o chestiune de conjunctura.

Piata auto in 2015. Care sunt concluziile la final de an si ce asteptari sau dorinte aveti pentru 2016?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): Global, marca Dacia sta bine, cu volume de vanzari mai mari in 2015 fata de anul anterior. Sunt suisuri si coborasuri in functie de tara, dar in Marea Britanie, spre exemplu, facem furori cu Duster. In Romania piata pentru masini noi este inca foarte scazuta, dar este in curs de recuperare, ceea ce ne da speranta pentru viitor.

Intram in 2016 foarte bine pregatiti, in special cu marca Renault, care are toata gama improspatata: Captur, Kadjar, Talisman si Megane. Pentru Dacia va incepe comercializarea transmisiei automatizate.

Desigur, va trebuie sa asiguram echilibrul dintre numarul de angajati si nivelul de automatizare. Trebuie sa fim prudenti sa nu afectam prea multe locuri de munca si familii din regiune. Totodata trebuie sa luam in calcul ca platim destul de mult pentru salarii la Mioveni asa ca trebuie sa gasim cai pentru a fi competitivi, in special in fata uzinei din Maroc.

Anul 2016 va fi unul de tranzitie, din punct de vedere politic, dupa cum stie toata lumea. Sper ca Guvernul Ciolos sa ia decizii potrivite, mai ales in domeniul infrastructurii. Sunt mai mult de 25 de ani de la Revolutie si e mare, mare nevoie de modernizare: prioritate zero!

De asemenea, pentru 2016 si mai incolo trebuie sa avem grija ca forta de munca, de orice fel, sa ramana in tara. Spre exemplu avem multi ingineri talentati, iar multi dintre ei au plecat in Marea Britanie. Nu vrem ca acest lucru sa se mai intample. Cautam sa le oferim oamenilor tineri conditii bune si sa-i convingem ca este o afacere buna sa ramana sa lucreze pentru Grupul Renault in Romania.


Peter Copetti (Porsche Inter Auto Romania): Piata auto a continuat sa creasca anul acesta, confirmand faptul ca perioada indelungata de declin a luat sfarsit si ca increderea consumatorilor a revenit. Sigur ca, pe fondul schimbarilor legislatiei fiscale si al efectelor crizei economice, a carei amintire e inca vie in mintea consumatorilor, acestia sunt in continuare foarte precauti cand vine vorba de investitiile pe care le fac, dar, pe de alta parte, este adevarat ca flotele auto imbatranesc, iar costurile de operare cresc, justificand astfel necesitatea achizitionarii de flote noi.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): In Romania rata de motorizare este foarte scazuta, ceea ce inseamna ca exista in continuare un mare potential de crestere. Pentru BMW si MINI vom anunta rezultatele finale in ianuarie 2016, insa pot sa va spun ca inregistram crestere. Pentru 2016 asteptam din nou o crestere sustenabila. Din partea Guvernului asteptam un interes mai mare pentru realizarea infrastructurii pentru masini electrice. Dupa cum stiti noi avem BMW i3 si BMW i8, iar o infrastructura mai buna ar fi binevenita pentru toata lumea. Asteptarile noastre privind interesul publicului si clientilor fata de modelele BMW i sunt deplin satisfacute. (…) In 2016 cred ca vom redeveni cea mai vanduta marca premium din Romania. Avem o gama noua si foarte atractiva.


Cristi Milea (Opel Romania): E notabil ca piata auto in 2015 a crescut. Punctul de inflexiune (pozitiv – n.r.) pe care l-a avut graficul acesta al evolutiei pietei noastre in 2014 se pare ca nu a fost unul accidental. Exista elemente economice foarte clare care sustin aceasta crestere. Ne vom duce in proximitatea cifrei de 100.000 unitati de automobile si vehicule comerciale usoare si vom o crestere procentuala cu doua cifre. Eu personal presupun ca o crestere de 12% pentru 2016 este fezabila. Mi-as dori mai multa predictibilitate din zona legislativa si ca relatia societatii civile din zona auto sa devina mai eficienta. Ma gandesc (…) de cand incercam sa ajungem intr-o zona de civilizat sau de normal cu importul de masini rulate in Romania. Am ajuns iar la un raport de 1 la 4 – o masina noua la patru rulate. (…) Eu cred ca un raport de 1 la 2 poate fi un proiect sanatos pentru aceasta industrie, asa cum se intampla in tarile mai dezvoltate.


Nicolae Sorescu (Radacini Group): E clar ca inchidem anul 2015 mai bine decat ceea ce s-a intamplat in 2014. Lumea a inceput sa-si dea seama ca service-ul din colt este o pacaleala, iar mitul masinii germane conduse de o bunicuta s-a spulberat. Incep sa mearga din nou creditele si oamenii incep din nou sa se uite la masini noi. Oricat de buna ar fi o masina la mana a doua, niciodata nu va fi mai buna decat o masina noua.


Care sunt cele mai importante fapte si cifre ale companiei dumneavoastra la final de 2015?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): Per ansamblu 2015 a fost un an bun pentru Dacia si Renault. La uzina (din Mioveni – n.r.) suntem aproape la acelasi nivel ca in 2014. Dacia si Renault se bucura de o cota de piata de circa 40% si vanzari in crestere.


Peter Copetti (Porsche Inter Auto Romania): Principalele realizari au vizat rezultatele bune la vanzari atat pentru automobile noi cat si second hand, intensificarea activitatii de service si, ca o consecinta, si o performanta financiara mai buna a companiei, comparativ cu anii precedenti.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): Romania a devenit piata BMW i in noiembrie 2015, acesta fiind un lucru foarte important. Marcile BMW si MINI au avut o crestere mare fata de anul 2014, iar cat de mare vom putea sti in prima luna din 2016.


Cristi Milea (Opel Romania): Opel a crescut ceva mai repede decat piata, cu +14,1% pana in noiembrie 2015.


Nicolae Sorescu (Radacini Group): Nu am acum toate cifrele, dar 2015 a fost un an mai bun decat 2014. Am avut cea mai mare livrare din istoria firmei, 1.300 de microbuze. Asa ceva nu am mai avut niciodata. Reprezinta 20% din vanzarile Opel. La Suzuki am crescut cu 200%, la Opel cu 256%. Peste tot, cu toate marcile, avem cresteri de 10-15%.


Care este cea mai importanta lectie pe care ati invatat-o in business-ul auto?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): Masina, produsul in sine, este ceva fascinant care inglobeaza foarte multa tehnologie. Progresul este fantastic, iar masina autonoma va veni mai repede decat credem. Masina nu mai este doar un motor. Cheia este sa te adaptezi la toate aceste schimbari si sa vii cu solutiile potrivite la momentul potrivit. Ma uit la serviciu intre oamenii din generatia mea si oamenii mai tineri. Sunt atat de conectati si gandesc global. Cand eram eu tanar existau granite si traiam intr-o tara cu cateva milioane de oameni. Acum granitele aproape ca nu mai exista si comunitatea e globala.


Peter Copetti (Porsche Inter Auto Romania): Ca atunci cand treci printr-o perioada economica dificila, trebuie sa iei masuri severe, dar nu trebuie sa uiti, in niciun moment, de perspectiva cresterii business-ului. Trebuie sa te asiguri ca, atunci cand tendinta de crestere revine – asa cum s-a intamplat in 2015 si 2014 – esti 100% pregatit pentru ea.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): Sa inteleg mecanismele din noile piete si sa adopt strategii sanatoase in aceste piete.


Cristi Milea (Opel Romania): Perioada ultimilor ani m-a invatat ca este foarte buna moderatia in zona de planificare. Atunci cand faci planificare e bine sa tii cont de toate elementele si tendintele de care dispui, iar pe langa acestea o doza de moderatie este intotdeauna binevenita. Vine la pachet cu un necesar de adaptabilitate.


Nicolae Sorescu (Radacini Group): Oricat de mult ai vrea sa vinzi si oricat de buni ar fi oamenii de vanzari, cea mai importanta parte a business-ului auto este logistica. Fara logistica esti mort, cu mainile legate. Evident, cand vorbesti de mii de masini.


Componenta eco are o proeminenta tot mai mare in sanul companiilor, mai ales in cadrul celor mari. Cum se pozitioneaza compania dumneavoastra in aceasta tendinta?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): Dupa cum stiti am trecut la Euro 6. Pentru Dacia asta inseamna trecerea la tehnologie start/stop pentru toate motoarele, exceptand unul singur. (…) Deja lucram la Euro 7, care va veni prin 2020.


Peter Copetti (Porsche Inter Auto Romania): Grupul Volkswagen a inceput sa dezvolte modele hibrid de ceva vreme, astfel incat acum a fost gata sa prezinte clientilor vehicule 100% electrice, printre care si Golf, unul dintre modelele de referinta din portofoliul nostru. Cu siguranta, interesul pentru acest tip de masini va creste. Provocarea consta, in orice caz, in a furniza clientilor vehicule electrice capabile de performante de drum si care sa ofere o experienta a condusului similara cu automobilele cu alimentare conventionala, totul, desigur, sustinut de o infrastructura eficienta de incarcare.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): In zona electrica sunt doua componente. Masinile hibride si masinile electrice. (…) Avem cea mai buna tehnologie in domeniu, viziunea si serviciile. Credem ca serviciile sunt cel mai important element pe care il poate oferi o marca premium. Avem o echipa i in Romania. Vrem sa introducem si sistemul charge now in Romania si serviciul de a oferi masini de schimb clientilor de modele i care vor sa plece in calatorii mai lungi.


Cristi Milea (Opel Romania): Opel isi declara angajamentul in zona aceasta a reducerii CO2 si a emisiilor poluante. Incepand cu Q2 2016 ne angajam sa anuntam si consumul calculat dupa noile norme, WLTP, pe langa cifrele pe care suntem obligati sa le anuntam conform legislatiei actuale. Este o dovada de angajament si transparenta, un plus de credibilitate in relatia noastra cu clientul.


Nicolae Sorescu (Radacini Group): Pe langa masinile eco pe care le-am vandut – care sunt foarte putine – nu putem face mare lucru fara ajutor din partea statului: infrastructura si stimulente pentru achizitie. Noi in Romania teoretic le avem, dar mai mult pe hartie. De drumuri nu mai zic, ca nu le avem sa mergem pe ele cu niciun fel de masini.


Care este motivatia de a lucra in industria auto si de a ocupa o pozitie de top?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): In auto ma tine produsul. Orice adolescent e fascinat de tehnologie si de masini. Asa am fost si eu. Am iubit masinile, iubesc masinile si voi iubi mereu masinile!


Peter Copetti (Porsche Inter Auto Romania): Pe aceasta pozitie in cadrul PIA Romania, imi gasesc motivatia in dinamismul echipei pe care o conduc, dar si in portofoliul nostru bogat, cu numeroase branduri si modele foarte apreciate pe care le importam pentru consumatorii romani.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): Industria auto este fascinanta. Are un impact mare asupra oamenilor si economiei. La fel de importante sunt emotiile si pasiunea. Automobilul este generator de emotie si pasiune.


Cristi Milea (Opel Romania): Mi-au placut masinile de mic, aveam sau nu suficienta manualitate sa repar masinutele pe care le stricam. (…) Crescand, a ramas constanta apropierea aceasta fata de masini. Am urmat cursurile unei facultati de auto si apoi am gasit de cuviinta sa intru in industria aceasta. Sunt mai bine de 20 de ani de atunci si nu regret nicio secunda!


Nicolae Sorescu (Radacini Group): In primul rand ma tine industria foarte dinamica. In anii de criza am fost nevoiti sa ne punem si mai mult mintea la contributie si sa gasim solutii pentru a deveni mai buni. Si am mai invatat ca oamenii sunt foarte valorosi.


Ce doriti sa le transmiteti angajatilor dumneavoastra?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): Fiecare angajat al Renault Romania ar trebui sa fie mandru, bucuros, de progresul pe care l-am facut impreuna din 1999 si pana in prezent. Astazi sunt capabili sa desenam, sa dezvoltam si sa producem masini aici.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): Vrea sa le multumesc pentru performantele frumoase pe care le-am avut in 2015. Echipa este motivata si acest lucru reprezinta baza pentru succesul nostru si indicatorul cheie pentru aceste rezultate. Acum este o scurta vacanta de iarna in care le doresc tuturor sa se bucure de zilele libere si sa petreaca timpul cu prietenii si familia.


Cristi Milea (Opel Romania): Suntem o echipa compacta, doar 24 de oameni. In prima instanta vreau sa ii felicit pentru rezultate (…) si vreau sa le transmit ca profesionalismul, determinarea si gandirea de invingator fac diferenta. In spatele unei marci puternice se regaseste intotdeauna o echipa puternica! Acestea ar fi motivele pentru care i-as felicita pe ai mei si pentru care le sunt si recunoscator.


Nicolae Sorescu (Radacini Group): Pentru 2015 vreau sa le multumesc tuturor pentru ca a fost un an de foc pentru noi. Proiectul cu cele 1.300 de microbuze pare o chestiune punctuala, dar s-a desfasurat pe mai multe luni si nu am am angajat alti oameni sa se ocupe de el. Cu aceeasi echipa am desfasurat si activitatile de vanzari curente, cat si acest proiect de vanzare extraordinara. Le multumesc pentru acest efort, ca am dus totul la bun sfarsit si la timp! Le transmit sa fie optimisti si in 2016.


Ce doriti sa le transmiteti clientilor si partenerilor dumneavoastra?


Nicolas Maure (Renault Group Romania): Dacia si Renault se bucura de o cota de piata de circa 40%, asa ca as vrea sa le multumesc dealerilor si clientilor – indiferent ca sunt persoane fizice sau juridice. Le multumesc ca au cumparat masini de la noi si ca au repetat cumpararea si ca ne sunt loiali.


Peter Copetti (Porsche Inter Auto Romania): Cu o serie de lansari importante in 2016, care vor incepe cu cele mai asteptate doua modele de lux – noul Porsche 911 si primul SUV Bentley, Bentayga – PIA Romania va pregati oferte si pachete foarte avantajoase pentru clienti. Vom fi alaturi de clienti, indiferent ca isi doresc sa-si vanda masina veche, sa cumpere una noua sau sa-si intretina masina pe care o detin deja, impreuna cu echipele noastre de profesionisti din Bucuresti si Timisoara.


Wolfgang Schulz (BMW Group Romania): Le multumesc pentru increderea aratata si pentru aprecierea ridicata pe care o ofera marcii BMW.


Cristi Milea (Opel Romania): Celor care fac parte din familia Opel le multumesc pentru increderea pe care ne-o acorda. Este onoranta si ii asigur ca, asa cum ne-am straduit si pana acum, increderea lor va fi rasplatita cu profesionalism din partea noastra.


Nicolae Sorescu (Radacini Group): Le multumesc ca au fost alaturi de noi si, in ultima vreme, avem foarte multe interviuri cu clientii deoarece vrem feedback-ul lor si vrem sa devenim mai buni.


Nicolas Maure este directorul general al Renault Group Romania, deci omul care conduce aproape 18.000 de angajati in Romania, de la design, inginerie, productie, vanzari si service.

Peter Copetti este directorul general al Porsche Inter Auto (PIA) Romania, compania care importa si comercializeaza, printre altele prestigioasele marci Porsche, Bentley si Lamborghini.

Wolfgang Schulz este directorul general al BMW Group Romania, reprezentantul local al BMW Group – liderul mondial al pietei premium.

Cristi Milea este directorul general al Opel Romania, una dintre cele mai populare si accesibile marci auto germane comercializate in Romania.

Nicolae Sorescu este directorul general al diviziei de vanzari din Grupul Radacini – unul dintre cei mai importanti si mai mari dealeri multimarca din Romania, care are in portofoliu marcile Opel, Citroen, Volkswagen, Suzuki, Mazda, Honda si Peugeot.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre