Auto Cobalcescu, companie cunoascuta pentru activitatea de taximetrie din Bucuresti si pentru serviciile de vanzari, service si piese de schimb pentru marcile Dacia, Renault si Nissan, devine incepand de miercuri, 16 decembrie, si dealer al marcii BMW. O schimbare importanta va avea loc in 2016 in structura companiei deoarece activitatea de taximetrie va fi divizata de afacerea cu masini noi si rulate si serviciile aferente oferite pentru acestea (service, piese de schimb).
„Pentru a da o valoare mai mare activelor pe care le utilizam in prezent era nevoie de o noua afacere, cu o marca noua. Acesta este motivul principal pentru care am facut aplicatia acum ceva vreme catre Grupul BMW si, incepand cu data de 16 decembrie, vom reprezenta marca si BMW in piata romaneasca”, a declarat Dan Grigore, director general Auto Cobalcescu, intr-o intalnire cu presa.
Auto Cobalcescu a inceput sa vanda masini in Romania in anul 2002, fiind la acea vreme primul dealer bi-marca cu marcile Dacia si Renault. Un alt moment important a fost in 2009, moment in care a fost inaugurat cel mai mare complex auto integrat din Romania, construit pe un teren de 18.000 metri patrati (mp) si avand o suprafata utila de 26.000 mp dispusi pe trei etaje.
Odata cu inaugurarea acestei investitii Auto Cobalcescu a devenit si dealer Nissan, marca alaturata Renault si Dacia deja existente in portofoliu.
Numele Auto Cobalcescu este legat de activitatea de taximetrie din 1954, avand deci o traditie mai mare in aceasta zona.
„Activitatea de taximetrie va fi divizata, extrasa din grup in 2016. Sunt multe motive. Unul este de imagine si mai sunt si alte considerente, legislative. Activitatea auto, care consideram noi ca ne defineste, va fi exclusiva, dedicata. (…) Ramane de vazut cu rebrandingul ce vom face. Va fi o decizie bazata pe un studiu de imagine pe care o sa-l facem”, a explicat Dan Grigore.
Avand in vedere traditia mai veche a numelui Auto Cobalcescu in zona taximetriei, este foarte probabil ca dealerul auto Auto Cobalcescu sa primeasca alt nume. Ce se va intampla concret vom afla insa in 2016.
Ca dealer auto, Auto Cobalcescu a pus in circulatie 32.000 de masini din 2002 si pana in prezent, in cei 13 ani de activitate. Adaugarea BMW in portofoliu creste imaginea Auto Cobalcescu si, in egala masura, asigura reprezentare marcii BMW in partea de Sud a Capitalei – zona in care Audi si Mercedes-Benz au showroom-uri, dar nu si BMW, pana acum.
„E o marca cu o dinamica buna, care in zona noastra este mai putin reprezentata si care are o gama de modele proaspata si prezinta un concept bine pus la punct privind activitatea de vehicule rulate”, a declarat Viorel Vasii, directorul marcii BMW in cadrul Auto Cobalcescu.
Clientii deja existenti ai Auto Cobalcescu pot deveni clienti de BMW, potrivit asteptarilor oficialilor firmei.
„Avem in spate un portofoliu de clienti carora le-am putea vinde aceste masini. Acesta a fost unul dintre elementele pe care le-am luat in considerare decizia de a aduce in portofoliu o marca premium, care sa nu canibalizeze marcile pe care le reprezentam deja. (…) Sunt niste cifre in spate care arata ca avem niste clienti catre care, spunem noi, putem propune noile produse si noile servicii, la nivelul unei marci premium. (…) In relatia cu clientii am identificat segmentele interesate de marci premium. In general companiile. Sunt companii in piata care functioneaza cu un parc auto care pleaca de la marca Dacia, trec catre marca Renault, se duc catre marca Nissan, iar in top management au marci premium. Nu vorbesc neaparat de BMW, dar acestia sunt clienti pe care ii tintim”, a spus Dan Grigore.
In baza de date a Auto Cobalcescu exista 23.000 de contacte.
Investitia pentru a deveni dealer BMW se ridica la doua milioane euro.
„Investitia are la baza o vanzare de activ si activitatea curenta. Vanzare de activ inseamna ca din portofoliul companiei s-a vandut un parc logistic – un complex pe Bd. Timisoara, in partea de Vest a orasului, fosta vama Targuri si Expozitii. Este vorba despre activul Comat Auto. O parte din el s-a vandut. De ce? Pentru a crea acest nou business”, a declarat Grigore.
Auto Cobalcescu va incheia cu o cifra de afaceri de 16 milioane euro acest an, iar adaugarea BMW in portofoliu va face ca cifra de afaceri sa creasca spre 30 milioane euro in 2016.
Compania vrea sa vanda 200 de automobile BMW noi si si intre 100 si 150 unitati BMW Premium Selection – adica masini cu un rulaj mic, certificate de BMW ca fiind automobile rulate de cea mai buna calitate.
Contributia BMW la cifra de afaceri este atat de semnificativa deoarece Auto Cobalcescu (la fel ca intreaga retea Dacia, Renault, Nissan) functioneaza ca agent al producatorilor si nu factureaza masinile, ci doar marginea. In cazul BMW vor fi facturate si masinile, crescand cu 40% afacerile companiei, chiar daca volumele efective vor fi mai mici decat in cazul marcilor de volum vandute de catre companie.
In cadrul imensei cladiri Auto Cobalcescu de pe Splaiul Unirii marca BMW va avea 25% din spatiu, iar restul de 75% va fi distribuit echitabil intre marcile Dacia, Renault si Nissan. Marca SsangYong va continua sa fie comercializata si reprezentata intr-un spatiu mai mic, la etajul 1 al cladirii.
Auto Cobalcescu a vandut o perioada si Suzuki, insa relatia dintre cele doua entitati s-a incheiat.
In timp, Auto Cobalcescu a incercat permanent sa adauge noi marci in portofoliu pe langa Dacia, Renault si Nissan. Au incercat cu Saab, dar marca a „murit”, apoi cu SsangYong si Suzuki.
Din punctul de de vedere al resurselor umane, dealerul de masini Auto Cobalcescu are 200 de angajati, dintre care 25 dedicati marcii BMW. Departamentele suport sunt comune: administrativ, financiar, IT. La maturitate, componenta BMW va avea circa 50 de angajati.
Investitia de 25 milioane euro facuta initial in 2009 pentru inaugurarea giganticului complex auto a fost returnata in proportie de 50%, iar pana in 2022 va fi echitata integral, potrivit oficialilor companiei.
Odata cu BMW Auto Cobalcescu reteaua nationala de dealeri BMW ajunge la 12 showroom-uri.