Vanzarile Volkswagen in SUA au scazut cu 25% in noiembrie din cauza scandalului urias in care este implicata compania. Pana la izbucnirea scandalului au fost cateva luni in care vanzarile au fost mai bune decat in 2014, insa acum declinul este server si fiindca diesel-urile au fost interzise la vanzare.
Volkswagen a vandut 23.882 unitati in noeimbrie pe piata din SUA, cu 25% mai putin decat in noiembrie 2014. Diferenta e mare fata de septembrie cand Volkswagen livra peste 26.000 de masini, cu 1% mai multe decat in luna similara din 2014. Mai mult, la noua luni, Volkswagen of America (toate marcile grupului) livrase peste 450.000 de masini, crestere de 3% fata de primele noua luni din 2014.
Dupa informatiile aparute in a doua jumatate din septembrie, legate de faptul ca Volkswagen a instalat un soft care sa pacaleasca teslele de emisii poluante, compania a fost nevoita sa inceteze vanzarea in SUA a modelelor diesel cu motoare de 2.0 si 3.0 litri.
In septembrie marca Audi isi crestea vanzarile cu 16%, in timp ce in noiembrie cresterea era de numai 0,4%, pe fondul informatiilor ce aratau ca si modele Audi sunt implicate in scandal (Audi A6 si Audi Q5).
Datele TrueCar arata ca luna trecuta dealerii Volkswagen au dat in medie discount-uri de 3.700 dolari/vehicul, crestere de 27% fata de noiembrie 2014. Media industriei a fost o crestere de 6%, ceea ce arata ca dealerii Volkswagen au dat reduceri extrem de mari pentru a convinge clientii.
Scandalul s-a declansat in SUA unde Volkswagen va avea mult de suferit fiindca cei care au cumparat diesel-urile, pe care compania le-a prezentat ca fiind ecologice, se simt mintiti, sunt suparati si vor da compania in judecata.
Daca in Europa compania nu va da despagubiri clientilor, in SUA germanii au anuntat ca vor oferi vouchere de 1.000 dolari fiecarui client si asistenta rutiera timp de trei ani. Decizia arata inca o data diferenta dintre SUA si Europa, in America fiind mult mai mari sansele ca grupul german sa fie dat in judecata in caz ca nu da dovada de atentie fata de clienti.
Compania spune ca in SUA clientii au cumparat masini diesel prezentate in reclame ca fiind nepoluante (clean diesel), cand de fapt nu era chiar asa. In SUA masinile diesel sunt mai scumpe, constituind o nisa a pietei. Volkswagen spune ca in SUA motorina este mai scumpa decat benzina, in timp ce in Europa sunt multe tari unde dieselul este mai ieftin, iar posesorii de diesel platesc in multe cazuri taxe sau impozite auto mai mici. Tocmai de aceea, Volkswagen spune ca in scandalul manipularii emisiilor europenii au mult mai putin de suferit.
Surse BBC, USA Today