Constructorul auto Volkswagen a prezentat miercuri primele solutii tehnice menite sa readuca in limitele normelor de poluare masinile la care compania a instalat soft-ul care pacalea testele, informeaza AFP. Majoritatea masinilor vor avea nevoie doar de resoftare, la unele va fi insa si nevoie de instalarea unor componente mecanice. Actiunea din service va dura in medie intre 30 si 60 de minute. Solutiile pentru SUA vor fi diferite.
In Europa recall-ul va incepe in ianuarie si va dura pana spre final de an fiindca este vorba de peste 8 milioane de masini. Pentru cele cu motoare diesel de 1,2 litri nu a fost anuntata solutia, compania promitand ca va face asta in cateva zile.
Compania a comunicat autoritatii germane de siguranta a tarficului KBA solutiile gasite Pentru diesel-urile de 1,6 litri va fi necesara instalarea unui convertor, iar intreaga actiune corectiva ar dura o ora in service.
La masinile cu motoare de 2.0 litri va fi nevoie de o actualizare de soft, iar actiunea va dura in medie o jumatate de ora.
Volkswagen spune ca, dupa aceste operatiuni, masinile vor avea emisii de noxe conforme cu normele europene. Compania subliniaza ca, desi obiectivul este de a nu afecta performanta masinilor dupa trecerea prin service, nu este acum in masura sa garanteze ca intr-adevar asa se va intampla.
In SUA solutiile vor fi diferite, fiindca si normele de poluare sunt mai stricte. Asa cum anuntase anterior, Volkswagen nu va despagubi clientii europeni, ci doar pe cei din SUA si Canada.
Volkswsagen a fost somata de autoritatea germana KBA sa prezinte solutiile tehnice cu care va rezolva cel mai mare scandal din istoria companiei.