Romania devine tara i pentru BMW, astfel ca producatorul auto german incepe comercializarea oficiala a modelelor BMW i3 si BMW i8. Primul porneste de la 37.076 euro cu TVA (29.900 euro fara TVA), iar al doilea de la 138.384 euro cu TVA (111.600 euro fara TVA). Pentru modelul BMW i3 au existat clienti care si-au importat singuri masini din Ungaria sau Germania, inainte de acest moment care marcheaza debutul oficial in Romania.
O fisa completa a lui BMW i3 poate fi descarcata de AICI, iar o fisa completa pentru BMW i8 poate fi descarcata de AICI. In cazul BMW i3, pentru cei care se tem ca autonomia de pana la 160 km nu va fi suficient de mare exista posibilitatea de a comanda optional un motor-generator pe benzina care extinde autonomia inca pe atat. La aceasta din urma varianta autonomia ajunge la 260-300 km.
BMW i3 nu are un montant B vizibil, el fiind integrat in portiere, ca la Ford B-MAX. Usile din spate ale lui i3 au deschidere inversata (ca la Rolls-Royce) si, important de notat, nu se pot deschide fara ca in prealabil sa fi fost deschise usile din fata. Centurile de siguranta pentru pasagerii din fata sunt prinse, in cel mai de sus punct, de portierele din spate, astfel ca cei din spate vor putea cobori doar daca ocupantul din fata de pe aceeasi parte deschide usa lui (din fata) si isi decupleaza centura de siguranta.
i3 are un motor electric ce dezvolta 170 CP si trimite toata puterea rotilor din spate. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 7,2 secunde, iar viteza maxima este limitata la 150 km/h.
Bateria de 22 kWh cantareste 230 kg si poate fi reincarcata in 6-8 ore la o priza conventionala, iar la statii publice de incarcare rapida (50 kW) acumulatorul poate ajunge la 80% incarcare in 30 de minute.
Pentru ca este construit din aluminiu si fibra de carbon, BMW i3 cantareste sub 1.200 kg. La fel ca la majoritatea modelelor BMW, distributia maselor este de 50% pe fata si 50% pe spate.
Estimarile arata ca BMW a investit doua miliarde euro in noua sub-marca “i” care se va extinde mult peste i3 si i8, germanii detinand patente pentru toate numele de la i1 la i9.
Hibridul BMW i8 este cel mai avansat si mai performant automobil de serie de acest tip, avand performante dinamice demne de un supercar. Iata cum accelereaza masina, ale carei roti spate sunt angrenate de un motor turbo pe benzina cu 3 cilindri, de 1,5 litri, si o cutie de viteze automata cu sase trepte. Ajutorul vine de la un motor electric care angreneaza rotile din fata si care beneficiaza de o cutie de viteze automata cu doua trepte. Totodata, sunetul natural al motoarelor este completat de difuzoare, atat in masina, cat si in afara ei.
BMW i8 este primul automobil de serie din lume care ofera o tehnologie inovatoare de lumini, cu laser. Farurile BMW cu laser sunt cu 30% mai eficiente din puncte de vedere energetic decat farurile LED din echiparea standard a BMW i8 si furnizeaza o putere de luminare a traseului considerabil mai mare, cu o raza a fasciculului de pana la 600 de metri.
Razele foarte concentrate de la diodele laser de inalta performanta actioneaza asupra unui material fluorescent cu fosfor din interiorul farului, care proiecteaza lumina foarte bine pe traseu. Farurile laser produc o lumina similara cu cea a luminii naturale, care este mai bine tolerata de ochi. Farurile cu laser devin active la viteze de peste 70 km/h si functioneaza impreuna cu sistemul de faza lunga automata care controleaza cu precizie fasciculul pentru a nu deranja ceilalti pariticipanti la trafic.
Noul BMW i8 se remarca si prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se bazeaza pe o structura BMW LifeDrive, care combina un sasiu de aluminiu cu o caroserie realizata din fibra de carbon. Gama extinsa de materiale ultrausoare, care include, de exemplu pentru luneta, sticla ranforsata chimic asemeni celei folosite la telefoanele mobile, asigura o masa totala de sub 1.500 kg, remarcabila pentru un automobil plug-in hybrid.
In modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteza maxima de 120 km/h si o autonomie de 37 de kilometri in ciclul de testare EU. in functie de modul de reincarcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursa casnica de curent sau la un panou BMW i (Wallbox) ori la o statie publica de realimentare -, timpii de incarcare variaza intre mai putin de doua ore si pana la trei ore. In modul Sport, BMW i8 ofera o acceleratie in reprize (de la 80 la 120 km/h) in 2,6 secunde. Viteza maxima, limitata electronic, este de 250 km/h.