Acasa BMW FOTO: BMW i3, masina de interventie pentru Politie, Pompieri si Salvare in orase precum Munchen, Milano, Los Angeles si Londra

FOTO: BMW i3, masina de interventie pentru Politie, Pompieri si Salvare in orase precum Munchen, Milano, Los Angeles si Londra

de Adrian Mitrea

BMW i3 Masina de Pompieri in Germania (sursa - BMW)

Masina electrica BMW i3 a intrat rapid in dotarea unor servicii precum Politie, Pompieri sau Salvare, ca masina de interventie si asistenta. Gratie lipsei emisiilor de esapament, pretului competitiv si performantelor si agilitatii, BMW i3 ca masina de interventie a intrat in serviciul unor comunitati ca Bavaria (Munchen), Milano, Los Angeles si Londra.

Prin aceste configuratii speciale se poate vedea modul in care poate fi utilizata eficient o masina electrica in flotele auto ale autoritatilor si serviciilor publice.

BMW i3 porneste de la 34.950 Euro cu TVA in Germania si este gandit ca o masina electrica. Pentru cei care se tem ca autonomia de pana la 160 km nu va fi suficient de mare exista posibilitatea de a comanda optional un motor-generator pe benzina care extinde autonomia inca pe atat. La aceasta din urma varianta autonomia ajunge la 260-300 km.

BMW i3 nu are un montant B vizibil, el fiind integrat in portiere, ca la Ford B-MAX. Usile din spate ale lui i3 au deschidere inversata (ca la Rolls-Royce) si, important de notat, nu se pot deschide fara ca in prealabil sa fi fost deschise usile din fata. Centurile de siguranta pentru pasagerii din fata sunt prinse, in cel mai de sus punct, de portierele din spate, astfel ca cei din spate vor putea cobori doar daca ocupantul din fata de pe aceeasi parte deschide usa lui (din fata) si isi decupleaza centura de siguranta.

i3 are un motor electric ce dezvolta 170 CP si trimite toata puterea rotilor din spate. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 7,2 secunde, iar viteza maxima este limitata la 150 km/h.

Bateria de 22 kWh cantareste 230 kg si poate fi reincarcata in 6-8 ore la o priza conventionala, iar la statii publice de incarcare rapida (50 kW) acumulatorul poate ajunge la 80% incarcare in 30 de minute.

Pentru ca este construit din aluminiu si fibra de carbon, BMW i3 cantareste sub 1.200 kg. La fel ca la majoritatea modelelor BMW, distributia maselor este de 50% pe fata si 50% pe spate.

Estimarile arata ca BMW a investit doua miliarde euro in noua sub-marca “i” care se va extinde mult peste i3 si i8, germanii detinand patente pentru toate numele de la i1 la i9.

Lasa un comentariu