Volkswagen va fi analizata minutios in SUA si pentru posibil marketing inselator, mai ales ca ani buni compania germana a folosit fraza „clean diesel” (diesel curat) pentru a promova masini care aveau soft-ul ce pacalea testele de emisii. Agentia de mediu comunica in prezent cu Federal Trade Commission pe acest subiect si ramane sa se vada in ce mod consumatorii au fost indusi in eroare, scrie Financial Times.
Federal Trade Commission poate amenda companiile care folosesc tactici de marketing ce induc in eroare clientii, iar cazul in cauza se refera la folosirea in reclame a sloganului „clean diesel” de catre Volkswagen. Insa, sloganul a fost folosit pentru a promova masini care nu erau atat de curate decat la testele de laborator, unde soft-ul actiona. Pe sosea, emisiile de noxe erau uneori chiar si de 40 de ori mai mari.
Multi americani s-au declarat deranjati nu neaparat de faptul ca masinile au emisii mult mai mari decat sustine constrcutorul, ci s-au suparat pentru ca au fost mintiti de o companie cu reputatie buna. Data fiind aceasta perceptie, este foarte posibil ca Volkswagen sa fie „buna de plata” pentru „derapajele” de marketing din SUA.
Edith Ramirez, presedinta a agentiei FTC, a scris agentiei de mediu de la care au venit primele informatii despre scandalul emisiilor (Environmental Protection Agency) si spune ca, daca Volkswagen a folosit soft-urile specale pentru a trece testele de emisii, atunci titulatura clean diesel folosita in materialele de marketing este una mincinoasa. In plus, niciun client nu ar fi cumparat un vehicul, daca ar fi stiut ca are un astfel de dispozitiv ilegal, mai spune Ramirez.
Volkswagen va avea multe probleme si costurile intregului scandal se vor ridica undeva in intervalul 30-50 miliarde euro. Compania a pierdut locul unu mondial la vanzari in lupta cu Toyota, iar rechemarile masinilor cu soft-ul in cauza vor incepe in ianuarie 2016.
Insa fiindca la unele autoturisme remediul este mecanic, si deci mai complicat si mai scump, rechemarea se va termina spre final de 2016.
Din cauza costurilor mari pe care va trebui sa le suporte, compania a decis sa inghete investitiile care nu erau prioritare. Mai mult, nu ar fi exclus ca unele marci care nu aduc bani, cum ar fi Bugatti sau Ducati, sa fie vandute.