Acasa Fara Categorie Opel neaga vehement ca unul dintre modelele sale ar depasi cu mult limitele europene privind emisiile de oxizi de azot

Opel neaga vehement ca unul dintre modelele sale ar depasi cu mult limitele europene privind emisiile de oxizi de azot

de Vlad Barza

Opel-Zafira (sursa - Opel)

Opel neaga vehement ca moelul Zafira cu motor diesel Euro 6 ar depasi in anumite conditii normele europene de emisii de noxe chiar si de 17 ori. Un ONG german a comandat teste de emisii pentru Zafira, descoperind ca in laborator, cand toate cele patru roti ale masinii se invartesc, nivelul de emisii creste puternic. Grupul german de mediu Deutsche Umwelthilfe a cerut universitatii de la Berna sa faca testul si nu acuza Opel ca ar fi instalat un soft precum in cazul Volkswagen, insa subliniaza ca rezultatele sunt greu de explicat, informeaza New York Times.

Grupul german de lobby Deutsche Umwelthilfe care a comandat testul spune ca MPV-ul Zafira cu motor diesel Euro 6 de 1,6 litri s-a incadrat in normele de noxe la testele de laborator facute cand doar rotile din fata se invartesc, insa cand toate cele patru roti se misca, invelul de noxe a fost chiar si de 17 ori mai mare.

Grupul nu a acuzat Opel ca ar fi instalat mecanisme care sa pacaleasca testele, insa spune ca rezultatele sunt greu de explicat si trebuie lamurite.

Opel spune ca a facut testele si rezultatele se incadreaza complet in normele europene, calificand acuzatiile ca fiind „in mod clar false si nefondate”. Compania auto germana, parte a General Motors, spuune ca a repetat vineri testele in prezenta oficialilor organizatiei de certificare TUV din landul german Hesse si rezultatele au fost conforme cu normele europeme.

Scandalul Volkswagen, in care 11 milioane de masini au primit un soft care pacaleste teslele de laborator, a scos la iveala o mare problema legata de testele de emisii care sunt invechite di au prea putina legatura cu realitatea din trafic.

Marii constructori auto au negat ca ar fi folosit, precum a facut Volkswagen, soft care sa insele testele, iar pana in prezent nicio dovada nu incrimineaza alt constructor.

Insa in ultimii ani mai multe rapoarte au aratat diferente mari intre emisiile poluante si consumul mediu declarat de companiile auto si valorile din traficul de zi cu zi. Este clar ca testele de emisii ar trebui schimbate in 2017, pentru a fi mai severe, insa este foarte posibil ca industria sa obtina inca doi ani de gratie pentru a putea face schimbarile tehnologice necesare pentru a indeplini noile standarde.

Lasa un comentariu