O schimbare pripita si dura a regulamentelor privind emisiile poluante, ca reactie la scandalul Volkswagen, ar putea duce la scumpirea masinilor diesel atat de mul incat clientii nu si le vor mai permite, iar companiile vor retrage unele modele de la vanzare, avertizeaza Asociatia Constructorilor Europeni de Autoboile (ACEA), citata de Reuters.
ACEA sustine ca este de acord ca testele de emisii poluante sa reflecte mult mai mult realitatea din trafic, insa precizeaza ca trebuie sa li se dea companiilor producatoare timp sa-si planuiasca schimbarile tehnice necesare „fara a pune in pericol rolul diesel-ului drept unul dintre pilonii esentiali pentru a fi atinse viitoarele tinte ale emisiilor de CO2”. Asociatia aminteste ca guvernele multor tari europene au incurajat constructorii sa investeasca enorm in diesel, iar aceste masini sunt esentiale pentru atingerea tintelor emisiilor de CO2 ale masinilor noi in UE.
Insa daca la diesel emisiile de CO2 sunt mai mici decat la autoturismele pe benzina, emisiile de noxe sunt mai mari si de aici a pornit si scandalul Volkswagen, fiindca inginerii germani si-au dat seama ca nu pot indeplini tehnic normele dure din SUA, decat punand pe masina un soft care pacaleste testele.
Comisia Europeana preseaza constructorii auto sa reduca rapid emisiile medii ale masinilor diesel noi si acum are de partea ei si un segment important al publicului suparat de scandalul Volkswagen si de modul in care gigantul german a trisat.
Oficialii guvernamentali europeni s-au intalnit saptamana trecuta la Bruxelles pentru a incerca deblocarea discutiilor pentru introducerea unor teste care sa fie cat mai apropiate de conditiile din trafic – RDE (real driving emissions) – teste care sa le inlocuiasca pe cele de laborator, mult mai usor manipulabile.
„ACEA continua sa sublinieze necesitatea existentei unui calendar si a unor conditii de testare care sa tina cont de realitatile tehnice si economice din pietele din prezent, permitand un timp de tranzitie rezonabil pentru a aplica RDE la toate masinile noi.
„Fara planuri si fara conditii realiste, unele modele diesel vor deveni inacceptabile ca pret, fortand constructorii sa le retraga de la comercializare”, spun cei de la ACEA, care adauga ca acest lucru ar afecta si consumatorii, dar si angajatii din sectorul auto.