Volkswagen a fost avertizata atat in 2007, cat si in 2011, de riscul utilizarii unui software pentru a manipula rezultatele testelor de emisii, prima data fiind vorba de Bosch si a doua oara de un tehnician care a trimis un memoriu pe plan intern, scrie presa germana, citata de AFP. Volkswagen a anuntat restructurari ale operatiunilor si suspendarea unor angajati in urma uriasului scandal al emisiilor, insa greul abia acum incepe, presa germana scriind ca autoritatile preseaza concernul sa ofere pana pe 7 octombrie un plan concret de aducere a masinilor „trucate” la nivelul normal de emisii.
Bild am Sonntag citeaza surse care spun ca in 2007 Bosch, care a furnizat un soft celor de la Volkswagen, a specificat ca instalarea pe vehicule este ilegala. Cei de la Bosch nu au vrut sa comenteze acum informatia, motivand ca este vorba de relatii confidentiale de business dintre doua companii, insa in 2007 Volkswagen a inceput sa instaleze pe masinile diesel soft-ul care pacaleste testele.
Tot presa germana a relatat un episod din 2011 cand un angajat a transmis un memoriu intern in care spunea ca acest software risca sa incalce legislatia daca este utilizat, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung. Publicatia spune ca board-ul a fost instiintat vineri de acest episod, insa nu se stie de ce atunci in 2011 nu s-a facut nimic pentru remedierea problemei.
Totul se adauga la faptul ca John German, unul dintre cei doi tehnicieni care au descoperit ca masinile Volkswagen au emisii uimitor de mari, spunea pentru The Guardian ca in mai 2014, cand primele teste au scos la iveala valori de noxe extrem de mari, a trimis si la Volkswagen o copie a raportului, semnaland ca anumite vehicule prezinta aceste probleme. Atunci, cei doi cercetatori au crezut ca modul lor de masurare era gresit si nu s-ar fi asteptat niciodata ca vor starni unul dintre cele mai mari scandaluri din lumea auto.
Este clar ca Volkswagen a avut multe ocazii sa puna capat inselatoriei, insa nu a facut-o, considerand probabil ca nu se va descoperi nimic. O intrebare arzatoare este daca CEO-ul pasionat de tehnica Martin Winterkorn stia despre aceste lucruri. Cert este ca un program atat de extins nu a putut fi facut din initiativa a doi-trei oameni, ci a avut si aprobare de la directori importanti, mai ales ca soft-ul se gaseste pe 11 milioane de masini.
Volkswagen este sub presiune fiindca autoritatea germana de transport KBA i-a dat un ultimatum pana pe 7 octombrie pentru a furniza clar un calendar despre cum va face ca masinile diesel sa aiba niveluri de noxe legale.