Acasa Industrie Un raport al Comisiei Europene avertiza in 2013 in legatura cu pericolul dispozitivelor ce manipuleaza emisiile, insa autoritatile nu au reactionat

Un raport al Comisiei Europene avertiza in 2013 in legatura cu pericolul dispozitivelor ce manipuleaza emisiile, insa autoritatile nu au reactionat

de Vlad Barza

Motor 2.0 litri TDI (sursa - Volkswagn)

Un raport al unui centru de cercetare al Comisiei Europene avertiza in 2013 in legatura cu posibilitatea pacalirii testelor de emisii prin mecanisme software, insa autoritatile europene nu au reactionat, dovedindu-se inabile, scrie Financial Times. Uriasul scandal Volkswagen este in legatura cu trucarea emisiilor la teste pentru masinile diesel, iar faptul ca europenii nu au reactionat, desi problema a fost semnalata, este si o dovada ca lobby-ul facut de industria auto este extrem de puternic.

Intr-un raport al Centrului Comun de Cercetare al UE (Joint Research Centre), in 2013 se mentiona faptul ca masinile diesel ar trebui testate pe sosea, si nu in laborator, fiindca senzorii si componentele electronice din masinile diesel moderne pot detecta cand se fac teste de laborator si doar la acele teste emisiile scad extrem de mult, pentru ca rezultatele sa arate bine.

Raportul mentiona cat se poate de clar ca detectarea nivelului real de noxe la teste este problematic fiindca se pot instala mecanisme software care pot modula, activa si manipula sistemele de control al emsiiilor. Practic eficienta acestor sisteme de control creste puternic doar in timpul testelor si doar atunci rezultatele sunt excelente, urmand ca apoi, in conditiile reale de sosea emisiile sa fie chiar si de 30-40 de ori mai mari.

Este vorba exact despre metoda folosita de Volkswagen pentru a pacali testele, compania spunand ca s-a umblat in total la 11 milioane de masini, cele mai noi date ale companiei indicand ca pe 5 milioane de masini dispozitivele de manipulare ar fi activitate.

Faptul ca nicio autoritate nu a reactionat in 2013, desi problema a fost expusa, arata nu doar inabilitatea autoritatilor din tarile europene, ci si puternicul lobby facut masinilor diesel de catre industria auto.

Masinile diesel au inceput sa inunde piata din 1997, cand nu aveau nici 10% din vanzarile de masini noi din Europa, iar acum ponderea lor este de 53%. Si guvernele au incurajat dezvoltarea diesel-urilor, in multe tari aceste masini avand impozite mai mici fiindca si emisiile de CO2 erau mai mici decat la masinile pe benzina.

In ultimii ani s-a insistat mult p faptul ca la diesel emisiile de noxe sunt extrem de mari si acum mai multe tari europene vor sa interzica masinile diesel si scandalul Volkswagen poate grabi involutia diese;-urlor.

Lasa un comentariu