Matthias Muller devine unul dintre oamenii cu cele mai grele misiuni fiindca va trebui sa scoata Volkswagen Group dintr-o situatie extrem de grava. Muller este noul director general executiv (CEO) al gigantului auto Volkswagen Group, inlocuindu-l pe demisionarul Martin Winterkorn. El s-a nascut intr-un oras est-german acum 62 de ani si si in lumea auto a intrat in 1977, ca lucrator la Audi. Muller este foarte respectat pentru ce a facut ca sef al marcii Porsche in ultimii patru ani si este diferit ca personalitate fata de dictatorialul Martin Winterkorn. „Ii apreciem gandirea critica si constructiva”, spune presedintele in exercitiu al Volkswagen Group, Berthold Huber.
Matthias Muller este extrem de respectat in cadrul grupului, marca Porsche avand rezultate foarte bune sub mandatul sau, compania lansand recent si al doilea SUV, Macan.
Financial Times ii face lui Muller o caracterizare in opozitie cu fostul CEO, Martin Winterkorn, care, desi era un inginer desavarsit, era un lider autocratic si nu avea carisma cand se adresa in public. Muller in schimb este deschis cand isi exprima opiniile si nu ocoleste lucrurile sensibile, fapt ce ar fi extrem de util pentru Volkswagen Group, care se gaseste intr-o situatie complicata.
Matthias Muller s-a nascut in 1953 in Karl Marx Stadt (din 1990 Chemnitz, in fosta RDG) si a absolvit facultatea in Ingolstadt, orasul marcii Audi, facandu-si ucenicia la aceasta companie, ca sculer-matriter.
A studiat cibernetica la Universitatea de Stiinte Aplicate din Munchen si din 1978 lucreaza la Audi, unde din 1984 a lucrat la departamentul IT ca sef al diviziei de Analize Sisteme, iar din 1993 a lucrat la planificare produs. S-a ocupat mai intai de lansarea lui Audi A3 si apoi a devenit director general de produs la Audi.
Din 2003 a gestionat gama de produse Audi si Lamborghini, iar din 2007 s-a mutat la Wolfsburg unde s-a ocupat de toate proiectele de masini ale Volkswagen AG. In octombrie 2010 a fost numit CEO la Porsche.
Bernd Osterloh, un influent membru al consiliului de supraveghere al Volkswagen, spunea intr-o scrisoare trimisa catre angajati ca Grupul are nevoie de un climat in care problemele nu sunt ascunse, ci comunicate liber, si in care deciziile managerilor sa poata fi contestate fara frica daca nu sunt inspirate.
Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.
Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.
Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.
Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.