Acasa Romania Registrul Auto Roman explica ce face UE pentru ca producatorii auto sa nu triseze la testele de emisii si consum

Registrul Auto Roman explica ce face UE pentru ca producatorii auto sa nu triseze la testele de emisii si consum

de Adrian Mitrea

(sursa - autocareexcellence.com)
(sursa - autocareexcellence.com)

Registrul Auto Roman (RAR) explica ce face Uniunea Europeana pentru a preveni situatiile in care producatorii auto triseaza la testele de emisii si consum. Totodata, RAR explica si care sunt diferentele de omologare a masinilor in UE si SUA, in vederea comercializarii pe piata, aratand ca standardele din UE asigura o preventie mai buna, in timp ce standardele din SUA sunt mai putin axate pe preventie, ci sunt concentrate pe amenzi mai mari pentru producatorii auto vinovati de incalcarea legilor.

„Monitorizarea emisiilor de gaze poluante, in afara ciclului oficial de masurare, este un subiect care a intrat in atentia Comisiei Europene de mai multi ani. Drept urmare, mai multe comisii tehnice la nivelul UE au studiat impactul si au concluzionat ca este necesara o modificare legislativa pentru a evita depasirea excesiva a nivelului de emisii la functionarea in regim real, in afara ciclului. Modificarea legislativa a trecut de avizele CE, se afla in discutie la nivelul UE si presupune o metoda alternativa de masurare cu echipamente ambarcate in vehicul si in functionarea reala, pe sosea. Metoda previne riscul de a avea situatii echivalente cu cele din SUA, si anume ca producatorii sa programeze calculatoarele motoarelor pentru o functionare avantajoasa pe ciclul oficial de masurare, fata de functionarea reala a vehiculelor. Noul set de masuri poarta denumirea generica de RDE (Real Drive Emission)”, se arata intr-un comunicat de presa al RAR.

Registrul explica si ca principiul de admitere pe piata pentru vehiculele noi, intre UE si SUA, difera fundamental, procedurile avand la baza alte principii.

  • UE

In Uniunea Europeana se aplica principiul omologarii de tip acordata de o autoritate independenta, de terta parte, care presupune:

  • supravegherea conformitatii productiei
  • acordarea unui certificat de omologare
  • incercarea tipului de vehicul inainte de punerea pe piata
  • SUA

In Statele Unite ale Americii (SUA) se aplica principiul auto-certificarii (self-certification), prin care:

  • producatorul efectueaza el singur incercarile
  • producatorul declara autoritatii ca respecta cerintele
  • autoritatea acorda dreptul de vanzare pe baza declaratiei
  • autoritatea verifica ulterior indeplinirea cerintelor

Ca si in cazul de fata, daca se constata neconformitati, autoritatea ia masuri si sanctioneaza producatorul auto.

„Din diferenta celor doua principii de admitere pe piata se poate trage concluzia ca varianta UE are un grad de preventie mai mare pentru punerea pe piata a unor vehicule cu probleme”, arata RAR. „In acelasi timp, varianta americana permite ulterior depistarii unor probleme aplicarea unor sanctiuni mai drastice”, mentioneaza Registrul.

Referitor la masinile marca Volkswagen comercializate in Romania si Europa, acestea detin omologarea comunitara acordata de autoritatea germana, si nu de catre Registrul Auto Roman. Conform legislatiei europene, raspunderea pentru asigurarea conformitatii productiei revine autoritatii care a emis omologarea.


Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.

Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre