Acasa Piata Auto Carlos Ghosn despre globalizarea masinilor si platformelor: Nu cred intr-o convergenta totala a pietelor auto

Carlos Ghosn despre globalizarea masinilor si platformelor: Nu cred intr-o convergenta totala a pietelor auto

de Adrian Mitrea

Carlos Ghosn (sursa - Renault)

Modelele de masini destinate pietei globale si utilizarea platformelor comune permite companiilor auto sa faca economii in cercetare si dezvoltare si sa negocieze preturi mai bune cu furnizorii, beneficiar fiind, teoretic, clientul final. Cu toate acestea, masinile globale si platformele au limitele lor deoarece nu poate exista o convergenta totala a pietelor auto, a explicat Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan, la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie).

„Nu cred ca globalizarea va eradica diferentele dintre masini deoarece multe dintre dotari sunt strict legate de puterea de cumparare si de preferinte istorice. Spre exemplu, nu vad o convergenta intre piata auto indiana si piata auto americana. Sunt atat de indepartate in ceea ce priveste tipul masinilor, mixul lor pe piata, modul in care conduc oamenii si infrastructura incat nu cred ca poate exista o convergenta in viitorul previzibil. Piata auto din Rusia are specificul ei, in Japonia exista anumite masini care nu se mai gasesc in alta parte a lumii”, a spus Ghosn, in cadrul unei cine oficiale cu jurnalisti din toata lumea organizata la Salonul Auto de la Frankfurt.

Asadar, crede Ghosn, vor exista in continuare masini globale si masini regionale, specifice unor anumite piete.

„Eu cred ca se va sedimenta o piata de masini globale, precum si una de masini specifice si foarte specifice”, a explicat Carlos Ghosn.

Raspunzand unei intrebari legata de „abolirea” motoarelor diesel in Europa sau in unele tari din Europa, seful Aliantei Renault-Nissan a spus ca acest lucru nu este fezabil, deoarece limitele impuse de UE privind emisiile masinilor nu pot fi atinse altfel decat prin utilizarea unor motoare diesel.

„Exista o opozitie in anumite tari europene legata de diesel. Eu cred ca dieselul va ramane in cel mai rau caz cum este azi (ca pozitie si cota de piata – n.r.), deoarece exista limitele de CO2 care trebuie atinse. Tehnologia diesel este esentiala pentru diminuarea emisiilor de CO2. Nu poti sa le reduci altfel. Trebuie sa alegi. Fie spui <<luptam impotriva CO2 si deci avem nevoie de diesel>>, fie spui <<la naiba cu CO2, iar apo la naiba si cu dieselul>>. ACEA are o pozitie clara in aceasta privinta. Noi ne angajam sa respectam limitele de CO2 impuse si toate angajamentele luate. Si vom face acest lucru cu motoare diesel in oferta. Nu poti sa vii si sa ceri <<vrem X limita de CO2 si, apropo, nu mai produceti motoare diesel>>. Nu e posibil. Nu stim sa reducem CO2 altfel”, a explicat Carlos Ghosn.

El a pus punctul pe i si in ceea ce priveste politicile proprii ale anumitor comunitati (orase, tari – n.r.), care au dreptul sa se comporte diferit in cadrul UE, generand astfel probleme si mai mari pentru producatorii auto, care nu stiu ce sa mai faca pentru a se conforma diverselor cerinte.

„Problema e ca si in interiorul UE sunt disensiuni. UE fixeaxa cadrul legal si limitele pe care le doreste, iar apoi vine o tara sau un oras si spune <<la mine aici regulile sunt altele>>. Deci ce vrem noi este sa existe un cadru legal pe care sa-l respecte toata lumea”, a declarat Ghosn.

Cateva tari europene au facut furori cu planurile lor de a interzice in viitorul apropiat circulatia masinilor diesel in oras. Tonul a fost dat in Paris (Franta), iar imediat discursul a fost preluat de Marea Britanie si Norvegia.

Un sondaj realizat de 0-100.ro in randul cititorilor sai, la care au raspuns peste 1.500 de persoane, a relevat ca 42% dintre respondenti isi doresc interzicerea masinilor diesel si in orasele din Romania.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Lasa un comentariu