Acasa Renault Renault se gandeste la o masina electrica mare, rivala pentru Tesla Model S

Renault se gandeste la o masina electrica mare, rivala pentru Tesla Model S

de Adrian Mitrea

Philippe Brunet (sursa - Renault)

Renault trebuie sa ia in calcul succesul de vanzari al Tesla Model S si sa tina cont de aceste rezultate atunci cand va lansa noul plan de produse, pentru perioada 2017-2023, a declarat pentru 0-100.ro Philippe Brunet, directorul gamei D/E in cadrul Grupului Renault, la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie).

Intrebat cum este posibil ca o marca venita de nicaieri, cum e Tesla, sa reuseasca sa vanda zeci de mii de masini electrice de segment E pe an, si cum se poate ca o marca cu o traditie de peste 100 de ani, cum e Renault, sa nu aiba o astfel de masina in gama, Brunnet a explicat ca cifrele de vanzari ale Tesla Model S dau tuturor de gandit si trebuie investigata serios oportunitatea lansarii unui astfel de model.

„Este o oportunitate de afaceri de care trebuie sa tinem cont. Pentru o asemenea masina nu poti zice ca intr-un an ai luat decizia si o faci. Tesla este un caz specific, o masina specifica. Se vinde in mii de exemplare pe an, deci nu putem spune ca este o intamplare, ci este un eveniment important. Deci trebuie sa ne gandim la asta. In acest moment nu exista intern o decizie luata pentru o asemenea masina”, a spus Phillipe Brunet, pentru 0-100.ro, la Salon.

Tesla Model S este o berlina 100% electrica lansata in 2012 de Tesla Motors si are versiuni de autonomie de 260 km, 370 km si 480 km, in functie de pachetul de baterii ales de client. Tesla Motors, producatorul, a fost infiintat in anul 2003, iar Renault in anul 1899.

Perioada in care putem astepta o masina electrica de la Renault mai mare decat ZOE Z.E., in segmentul D/E de care este responsabil Brunet, este 2017-2023, potrivit acestuia.

„In acesti doi ani (2015-2016 – n.r.) lansam 15 noi modele, deci echipa noastra de ingineri este foarte solicitata acum. Acestea sunt prioritatile momentan. Dar, desigur, avand in vedere cifrele de vanzari ale Tesla, trebuie sa ne gandim. Actuala strategie de produs ne duce pana la final de 2016. Dupa aceea vom demara un nou plan pe termen mediu, 3-6 ani, iar pentru acest nou plan trebuie sa luam in calcul asa ceva (o masina electrica mai mare – n.r.). Nu spunem ca vom face la fel ca Tesla, dar e clar ca trebuie sa ne gandim deoarece avem cifrele”, a spus Phillipe Brunet.

Marca Renault este insa preocupata acum sa-si intareasca prezenta in segmentul D, atat prin berline (Talisman) si break-uri (Talisman Estate), cat si prin SUV-uri.

„Am facut niste alegeri, am stabilit niste prioritati. Una dintre ele a fost sa ne intarim gama de SUV-uri. Avem Captur in segmentul B, Kadjar in segmentul C si in curand vom avea o propunere de SUV si in segmentul D – ceva ce n-am mai avut pana acum. (…) Acest SUV va fi bazat pe Nissan X-Trail. Deci am ales modelele pe care sa le producem si sa faca volume. Si cand spun asta nu ma refer neaparat la Europa, ci si la Asia, mai ales cand vorbim de SUV-ul de segment D”, a explicat oficialul Renault.

El a declarat ca SUV-ul Renault bazat pe Nissan X-Trail (cu platforma CMF) va fi produs si in China, pentru piata locala. In total Alianta Renault-Nissan vrea sa produca peste doua milioane de masini cu platforma CMF pana in 2017. Acest lucru confera Aliantei posibilitatea de a face economii in cercetare si dezvoltare si in productia pieselor comune. Mai mult, CMF confera Aliantei posibilitatea de a jongla cu volumele pe fiecare model in parte, fara sa se teama ca vanzari mai scazute pentru un anume model ar insemna automat si pierderi.

„Nu suntem in situatia ca totul sa fie specific unei masini, ca in trecut: platforma specifica, multe piese individuale. Talisman este la fel ca Espace, Megane, Qashqai, X-Trail, si exemplele pot continua. Gratie acestei plaforme modulare CMF vom produce pana in 2017, la nivel mondial, circa doua milioane de masini bazate pe CMF. Acest lucru ne da flexibilitate in termeni de volume cand vorbim de modele individuale. Sigur ca asta nu inseamna ca ar fi in regula sa producem 3.000 de unitati pe an dintr-un anume model. Pentru Talisman, spre exemplu, noi vrem sa vindem intre 50.000 si 100.000 unitati/an”, a spus Phillipe Brunet.

De ce a decis atunci Renault sa renunte la modelul Laguna Coupe si sa nu mai creeze un succesor pentru acesta? Brunet explica: „In acest moment piata pentru un coupe de segment D devine foarte, foarte mica”.

Renault isi doreste rezultate bune in clasa D inainte sa treaca mai departe. Intrebat de ce ocupa functia de director al gamei D/E la Renault, din moment ce marca nu are asemenea masini in portofoliu, Brunet a explicat ca modelul Espace poate fi privit ca o masina de segment E.

Modele veritabile de clasa E – cum sunt din punctul de vedere al dimensiunilor modelele premium Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E, Infiniti M si Lexus GS – sunt inca departe de planurile Renault.

„Vrem sa ne intarim prezenta in clasa D, iar pana acest lucru nu se va intampla nu putem intra si mai sus, in segmentul E. Trebuie sa o luam pas cu pas”, a spus Brunet.

El a declarat si ca Renault nu va lansa o masina atat de mare cum este Volkswagen Phaeton (clasa F) si ca Talisman si Espace vor fi varfurile de gama ale Renault pentru perioada urmatoare.

„Phaeton, din ce stiu eu, nu este un real succes. Ei (Volkswagen – n.r.) vor s-o pastreze, dar nu e de succes. In ceea ce ne priveste, avem nevoie de volume. In segmentul D, unde intram noi cu Talisman, este o piata importanta, de circa 2,2 milioane unitati pe an in Europa. Iar din aceste 2,2 milioane unitati circa un milion sunt masini sedan de segment D. (…) Actorii cei mai importanti sunt Volkswagen Passat, Opel Insignia si Ford Mondeo. Si cand te uiti la acesti competitori iti dai seama ca exista o piata pentru aceste masini”, a conchis Brunet.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Renault Talisman Estate (sursa - Renault)

Lasa un comentariu