Carlos Tavares, CEO al PSA Peugeot Citroen, se declara deschis nu doar pentru parteneriate cu alte grupuri auto, ci si cu companii americane de tehnologie, scrie Financial Times. Astfel de intelegeri ar fi posibile numai cu cateva conditii importante, spune Tavares, insa viitorul se arata a fi interesant in contextul in care giganti precum Google si Apple sunt interesati de industria auto. Google testeaza masini autonome, dar nu are cum sa le si produca in serie, iar despre Apple s-a scris ca are sute de oameni care vor sa dezvolte o masina.
Carlos Tavares este omul care in ultimele 18 luni a condus programul de redresare al PSA Peugeot Citroen si primele rezultate pozitive au aparut. La fel ca si celebrul Sergio Marchionne (seful Fiat Chrysler Automobiles), si Tavares este adeptul consolidarii in domeniul auto, sustinand ca doar prin aliante marile grupuri pot face economiile care sa le permita sa fie eficiente.
Insa partea interesanta este ca Tavares ar fi deschis si pentru aliante cu marile companii americane de tehnologie.
„Daca aceste companii vor sa lanseze produse legate de mobilitate vor ajunge in mod natural la concluzia ca trebuie sa gaseasca un partener. Ei bine, noi suntem deschisi catre un parteneriat cu o astfel de companie”, a spus Tavares. Insa, a tinut sa precizeze imediat acesta, un astfel de parteneriat poate fi parafat doar daca Peugeot Citroen nu pierde legatura cu clientul final.
„Poate pentru ca sunt naiv, nu vad de ce nu am gasi o solutie in care ambele parti sa castige, chiar si in aceasta chestiune”, a completat oficialul PSA.
Google si Apple sunt interesate de domeniul auto si se zvoneste ca vor lansa automobile in piata. Marea intrebare este cum vorr face asta, iar raspunsul este cat se poate de clar: daca e ca aceste masini sa fie lansate, va fi posibil doar printr-un parteneriat cu producatorii auto, fiindca doar acestia au experienta si uzinele.
Google testeaza de cativa ani masinile autonome, a primit dreptul de a le incerca si pe cateva drumuri publice din SUA si a dezvoltat si propriul concept. Cei de la Google au spus insa foarte clar ca nu vor ca celebra companie sa devina un constructor auto. Nu se stie daca aceste masini vor fi produse in serie, dar un amanunt interesant tine de faptul ca oficialii PSA Peugeot Citroen au spus ca in 2020 vor sa lanseze masini autonome.
Despre masina Apple au aparut cateva zvonuri si se spune ca o echipa de cateva sute de oameni lucreaza la un concept, iar compania a gasit locuri bine pazite unde sa faca teste ultra-secrete, Cele mai noi stiri pe surse arata ca Apple ar fi in impas din cauza faptului ca nu are experienta in domeniul auto, astfel ca nu va putea lansa masina in orizontul de timp propus initial (5 ani). Apple nu a confirmat oficial ca ar lucra la o masina.
Daca e sa existe o alianta intre PSA Peugeot Citroen si un gigant tehnologic, acest lucru nu se va intampla insa prea curand. Mult mai posibila ar fi o alianta intre PSA Peugeot Citroen si Fiat Chrysler Automobiles, in contextul in care Sergio Marchionne, seful grupului italo-american, cauta cu infrigurare o alianta extinsa cu un gigant auto, fiind respins de General Motors.
Analisti citati de Financial Times spun ca o alianta intre PSA si FCA ar avea logica, mai ales ca ambele companii au anvergura mondiala si s-ar putea completa reciproc cu prezenta pe diversele piete (de exemplu PSA ar avea acces la piata SUA).