Honda Project 2&4, castigatorul concursului Global Design Project, va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie) ca marturie a experientei Honda in materie de performante pe doua si pe patru roti. Legatura cu lumea moto deriva, printre altele, din folosirea propulsorului de competitie RC213V, modificat pentru a rula pe drumuri publice si din pozitia inovatoare la volan. Pe de alta parte, Honda Civic Tourer Active Life Concept este dedicat ciclistilor.
Conceptul Project 2&4 celebreaza atat creativitatea inginerilor Honda cat si pozitia de lider in materie de producator de motoare la nivel mondial in industria auto, moto, echipamente auxiliare, navale si din zona aerospatiala. Cu un portofoliu atat de divers, Honda revine in arena performantei si pasiunii dupa ce a lansat oficial la inceputul acestui an doi exponenti importanti in domeniul sportivitatii (noul Type R si noul NSX).
Propulsorul folosit provine de la motocicleta de Moto GP de anul trecut si este un V4 de 999 cmc ce produce 215 CP la 13.000 rpm si un cuplu maxim de 118 Nm la 10.500 rpm. Acesta unitate extrem de avansata este cuplata unei transmisii cu dublu ambreiaj DCT cu 6 trepte, iar greutatea totala a conceptului este de 405 kg.
Honda Project 2&4 este un exemplu graitor al modului in care diferite specializari pot lucra impreuna, conceptul fiind dezvoltat de Centrul de Design Moto din Asaka in colaborare cu Centrul de Design Auto din Wako. Aceasta uniune a ideilor a dus la un rezultat final care reuseste sa imbine stabilitatea si dinamica unui automobil sport clasic cu reactiile fulgeratoare si adrenalina tipica unei motociclete de curse. Structura conceptului este una gandita pentru a lasa la vedere multe elemente ale sasiului, similar unei motociclete naked, in timp ce motorul se afla plasat central pentru a obtine un centru de greutate cat mai jos.
Honda abordeaza la Frankfurt si latura practica a automobilului, prin Honda Civic Tourer Active Life Concept. Acesta poate transporta doua biciclete si stoca un numar generos de echipamente auxiliare necesare unor pasionati de ciclism. Printre detaliile cele mai interesante ale conceptului se numara sistemul de ancorare a bicicletelor ce poate culisa permitand bicicletei sa fie reparate in pozitie suspendata.
Unele dintre atuurile care fac din Civic Tourer o baza ideala pentru un astfel de concept este pozitionarea rezervorului de combustibil in partea din fata a masinii, volumul maxim de incarcare de 1.668 litri si unul dintre cele mai joase praguri de incarcare din segment.
Pentru a suplimenta oferta de spatiu inginerii Honda au integrat si un portbagaj suplimentar montat pe plafonului conceptului, integrat in linia aerodinamica a masinii, dar suficient de spatios pentru a adaposti diferite accesorii, printre care casti pentru protectie, ghete speciale si altele.
Conceptul Active Life este propulsat de motorul diesel 1.6 i-DTEC ce produce 120 CP si 300 Nm, acelasi motor care a setat recent Recordul Mondial Guinness de consum cu o valoare de 2,82 l/100 km pe un traseu de 13.498 km.