Tehnologia BMW eDrive prezenta la modelele BMW 225xe si BMW 330e subliniaza rolul de lider pe care BMW il detine in segmentul premium in ceea ce priveste electrificarea sistemului de propulsie. Tehnologia BMW eDrive include o serie de componente hybrid plug-in de ultima ora si are o contributie semnificativa la reducerea consumului si a emisiilor. in cadrul suitei de tehnologii BMW EfficientDynamics, BMW eDrive este unul din elementele cele mai avansate, a anuntat BMW.
BMW eDrive este noua tehnologie a sistemului de transmisie care este utilizata la toate automobilele cu propulsie electrica, de la BMW i si pana la modelele hybrid plug-in de la BMW. Pe langa eficienta si caracterul practic cotidian, BMW eDrive furnizeaza si cele mai inalte standarde ale dinamicii, in traditia marcii.
Alaturi de tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoarele cu ardere interna, designul ultrausor inteligent si aerodinamica optimizata, tehnologia BMW eDrive reprezinta unul dintre cele mai importante elemente ale strategiei EfficientDynamics, conceputa sa creasca puterea si sa reduca suplimentar consumul si emisiile CO2. In plus, BMW eDrive ofera optiunea unui condus exclusiv electric si, astfel, a unor emisii locale zero, asigurand, in acelasi timp, posibilitatea de a acoperi distante lungi cand se combina cele doua sisteme de propulsie.
Mai mult, tehnologia BMW eDrive asigura accelerari dinamice la demaraj datorita reactiei instantanee a electromotorului, care genereaza imediat un cuplu mare. In plus, functia eBoost, care combina cuplul ambelor sisteme la accelerare, contribuie la placerea condusului specifica BMW, indiferent de conditii.
Cele mai importante componente ale tehnologiei BMW eDrive sunt electromotorul sincron (integral dezvoltat de BMW, inclusiv gestiunea electronica a motorului), acumulatorul litiu-ion de inalta tensiune si gestiunea inteligenta a energiei. Aceasta din urma asigura ca electromotorul si motorul cu ardere interna de la modelele hybrid plug-in hybrid conlucreaza cat mai eficient posibil, in functie de situatia de moment.
Dezvoltata initial pentru modelul electric BMW i3 si automobilul sport hybrid plug-in BMW i8, structura modulara a tehnologiei BMW eDrive este gandita pentru a fi utilizata in diferite concepte si segmente auto. Componentele arhitecturii BMW eDrive sunt adaptate la fiecare concept de automobil in parte si pot fi combinate cu motoare pe benzina, cu trei sau cu patru cilindri, precum si cu tractiune spate traditionala, cu BMW xDrive sau cu tractiune integrala electrificata.
BMW isi utilizeaza experienta tehnica vasta si reactiile clientilor in dezvoltarea celor mai noi modele BMW eDrive.
Reglajul fin al elementelor specifice modelelor, precum celulele bateriei, gestiunea racirii, gestiune electronica a puterii si strategia de functionare, a implicat transferul de cunostinte de la BMW i3 si BMW i8 in dezvoltarea noilor modele BMW eDrive. Aici, toate componentele sunt adaptate cu precizie la fiecare concept de automobil si sunt optimizate in ceea ce priveste performantele, eficienta si siguranta.
Mai mult, tehnologia BMW eDrive permite ca un concept prezentat in premiera la BMW i8 – transmisia xDrive electrificata – sa fie realizat cu o eficienta ridicata.
Componentele eDrive, dezvoltate in cadrul proiectelor BMW i, vor fi integrate in curand si la alte game de modele ale marcii principale. Aceasta arhitectura scalabila furnizeaza baza necesara pentru a oferi automobile hybrid plug-in la preturi atractive, la acelasi nivel cu cele ale variantelor cu propulsie conventionala, de putere similara. Astfel, clientii care opteaza pentru acest concept avansat de propulsie se vor bucura nu doar de beneficiile de mediu ale electromobilitatii, ci si de avantaje economice.
Cum functioneaza BMW eDrive
La automobilele hybrid plug-in, gestiunea inteligenta a energiei asigura combinatia optima intre utilizarea motorului cu ardere interna si cel electric, in orice situatie. Strategia de functionare a acestora se bazeaza pe pornirea automobilului in regim pur electric. Automobilele hybrid plug-in de la BMW acorda prioritate modului electric la viteze reduse si medii, ceea ce le permite sa exploateze beneficiile sistemul de propulsie electrica, cu emisii locale zero. La accelerari puternice si la viteze ridicate intra in actiune si motorul cu ardere interna.
Functia boost reuneste cuplul celor doua sisteme de propulsie pentru a maximiza performantele dinamice ale automobilului. BMW eDrive asigura o functionare eficienta (asistata electric) a motorului termic si la viteze mai mari. Aceasta permite o reducere a consumului pe drumurile nationale rapide si pe autostrazi. Iar cand sistemul de navigatie al automobilului este folosit, functia proactiva initiaza o strategie de functionare anticipativa, care optimizeaza eficienta si maximizeaza experienta condusului electric.
Asemenea BMW i8, modelele BMW X5 xDrive40e, BMW 330e si BMW 740e pot – la atingerea unui buton in modul MAX eDRIVE – sa ruleze in regim exclusiv electric la viteze de pana la 120 km/h, iar BMW 225xe pana la 125 km/h. Motorul cu ardere interna intra in functiune doar cand este trecut pragul de „kickdown” al acceleratiei.
In modul SAVE BATTERY se poate mentine incarcarea acumulatorului astfel incat sa se poata conduce in regim electric la un moment ulterior al calatoriei. Daca nivelul de incarcare scade sub 50%, acumulatorul este reincarcat. Daca levierul selectorului este mutat in pozitia S, motorul termic porneste indiferent de modul utilizat, ceea ce asigura o disponibilitate sustinuta a puterii maxime combinate a celor doua sisteme de propulsie. In plus, acumulatorul poate fi incarcat pana la un nivel de aproximativ 80%.
Prin adaugarea functiilor BMW eDrive, modurile Driving Experience Control – ECO PRO, COMFORT si SPORT, sunt si mai bine definite decat la automobilele conventionale.
Reincarcarea bateriilor
Acumulatorii de inalta tensiune ai noilor modele hybrid plug-in BMW pot fi incarcati foarte usor, convenabil si rapid – atat acasa, cat si in miscare – prin utilizarea solutiilor BMW 360° ELECTRIC. Acumulatorul poate fi realimentat de la o sursa casnica prin utilizarea cablului standard furnizat sau de la un panou BMW i (Wallbox, putere de incarcare: 3,7 kW). Cand este vorba de reincarcarea bateriei in timpul unei calatorii, serviciul de mobilitate BMW i – ChargeNow – ofera clientilor acces facil la cea mai mare retea publica de realimentare din lume, cu peste 30.000 de puncte de incarcare, administrata de parteneri in 22 de tari.
Noile modele hybrid plug-in BMW cu tehnologie eDrive – precum BMW X5 xDrive40e, BMW 225xe si BMW 330e care debuteaza acum sau BMW 740e care va fi lansat in viitorul apropiat – stabilesc inca o data standardele in segmentul premium al diferitelor clase atunci cand vine vorba de reducerea consumului si vor indeplini cerintele viitoare ale legislatiei internationale in ceea ce priveste emisiile CO2.
Mai mult, modul de condus pur electric – cu emisii locale zero – le va permite sa ruleze in zonele urbane centrale, unde accesul este reglementat. Modelele hybrid plug-in BMW continua sa furnizeze atributele specifice marcii – excelenta dinamica, calitati sportive si placere a condusului – oferind totodata cele mai bune performante in segmentele respective.
BMW 225xe. Caracteristici principale
BMW adauga o varianta hybrid plug-in, cu tractiune integrala, in gama BMW Seria 2 Active Tourer. BMW 225xe – o varianta BMW Seria 2 Active Tourer cu eDrive – ofera o combinatie de calitati sportive, economie si caracter practic cotidian, unica in acest segment. Conceptul reuneste o utilizare remarcabila a spatiului, un interior versatil, dimensiuni compacte, o autonomie mare de functionare si o eficienta excelenta a combustibilului.
Combinarea BMW eDrive cu motorul termic cu trei cilindri permite performante convingatoare si utilizare eficienta a energiei.
Motorul termic cu trei cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, dezvolta 100 kW/136 CP. Electromotorul dezvolta 65 kW/88 CP, puterea totala a sistemului: 165 kW/224 CP, cuplu maxim: 385 Nm.
- Consum mediu mixt: 2,1-2,0 l/100 km; emisii CO2: 49-46 g/km)*
- Acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6,7 secunde, viteza maxima: 202 km/h
- Autonomie de functionare in regim electric: pana la 41 de kilometri
- Viteza maxima in regim electric: 125 km/h
- Acumulatorul de inalta tensiune poate fi incarcat complet de la o sursa casnica in trei ore si 15 minute prin utilizarea cablului standard furnizat
- Pachetul BMW 360° ELECTRIC – ce include un panou BMW i (Wallbox) – permite incarcare mai rapida si mai convenabila in doua ore si 15 minute
- Serviciul de mobilitate ChargeNow ajuta utilizatorii sa localizeze rapid si simplu statii publice de incarcare
- Combinatia intre tractiunea spate, cea fata si cea integrala electrificata furnizeaza o mobilitate eficienta, o autonomie mare de functionare si excelenta dinamica specifica marcii
- Portbagaj cu utilizare variabila fara restrictii asupra capacitatii principale de incarcare, in ciuda adaugarii unui sistem de propulsie electrica
BMW 330e. Caracteristici principale
Noul BMW 330e completeaza gama BMW Seria 3 cu o varianta hybrid plug-in care indeplineste cele mai inalte standarde de dinamica si eficienta. Un electromotor BMW eDrive si un motor termic cu patru cilindri sunt combinate pentru a produce performante deosebite si placerea condusului pentru care marca este renumita.
Un mod pur electric permite condus cu emisii locale zero, care este ideal pentru traficul urban si pentru navete.
Motorul termic cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, dezvolta 135 kW/184 CP. Electromotorul dezvolta 65 kW/88 CP. Puterea sistemului: 185 kW/252 CP, cuplu maxim: 420 Nm.
- Consum mediu mixt: 2,1-1,9 l/100 km; emisii CO2: 49-44 g/km)*
- BMW eDrive ofera un cuplu constant de 100 Nm si poate furniza un impuls scurt de pana la 250 Nm
- Acceleratia de la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde, viteza maxima: 225 km/h
- Viteza maxima in regim electric: 120 km/h
- Autonomie in regim electric: pana la 40 de kilometri.
- Autonomie in conditii de condus cotidian: pana la 600 de kilometri
- Capacitatea acumulatorului de inalta tensiune: 7,6 kWh
- Acumulatorul de inalta tensiune poate fi incarcat de la zero in aproximativ trei ore si 15 minute de la o sursa casnica prin utilizarea cablului standard furnizat
- Realimentare mai rapida (doua ore si 15 minute) si mai convenabila este posibila prin BMW 360° ELECTRIC (include BMW i Wallbox)
- Serviciul de mobilitate ChargeNow permite localizarea si utilizarea rapida si simpla a statiilor publice de incarcare
- Combinatia intre tractiunea spate si distributia echilibrata a maselor asigura dinamica specifica BMW, in combinatie cu o mobilitate eficienta si o autonomie mare de functionare
- Electromotorul este amplasat in fata transmisiei Steptronic cu opt trepte (echiparea standard), asa ca rapoartele transmisiei pot fi utilizate si cand automobilul ruleaza in modul pur electric
- Portbagajul practic ofera o capacitate utilizabila de 370 de litri si o facilitate de incarcare completa, in ciuda adaugarii unui sistem de propulsie electrica.
* Date provizorii. Consumul de combustibil este bazat pe ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, poate varia in functie de dimensiunea anvelopelor alese.